Reply on: svrco #115445:
neobhajoval som. len som skúsil načrtnúť, že to, čo cestujúci vníma ako niečo výnimočné, vodiči zažívajú opakovane, niekoľkokrát za deň x za týždeň x... atď...k tej profesionalite frontoffice: nie som jediný, kto má zaujímavé skúsenosti so zamestnancami napr. mobilných operátorov, bánk alebo poisťovní, nehovoriac o kadejakých SBSkách... ale (z pochopiteľných dôvodov) to nik nerieši na týchto stránkach
a ešte k vulgarizmom: ja si stále nejako neviem zvyknúť, že výrazná väčšina ľudí (bez ohľadu na profesiu či sociálny status) ich používa naprosto bežne, mnohí budia dojem, že keby tieto výrazy vypustili, ani by nevedeli rozprávať... zhodou okolností aj dnes mi nastúpil do voza na pohľad dobre vyzerajúci evidentne dobre (materiálne)situovaný mladý muž s mobilom pri uchu. v priebehu cca 6 minút povedal približne 60x "k...t", 40x "do p...e", zhruba toľkokrát aj "ku..a" a napodiv len asi 20x "je...m na to". všetky ostatné existujúce slovesá a podstatné mená sa mu vošli do huby v súčte hádam 15x. to všetko pekne nahlas, samozrejme. ostatní cestujúci ho evodentne nezaujímali rovnako ako on ich... takáto situácia nie je ani náhodou ojedinelá či výnimočná (nedávno som počul podobným slovníkom rozprávať(?) jedného pána, ktorý bol istý čas trénerom futbalovej repre SR)... skús 1 (slovom JEDEN) argument, pre ktorý by práve vodiči MHD mali rozprávať inak ako (žiaľ) výrazná väčšina obyvateľstva...
derik
JE ABSOLUTNE UBOHE, ze v autobusoch (trolejbusoch, elektrickach) su displaye, ktore zobrazuju zastavky ALE SU ABSOLUTNE NEAKTUALIZOVANE (o hovorenych zastavkach ani nepisem). Napr.: Dlhodobo plati vyluka v Devine, ze Kremelska je docasne zrusena, DPB robi zjavne velky problem o tom informovat na displayi a TOTALNY PROBLEM o tom informovat cestujucich aj zvukovym upozornenim. Cestujuci sa dozvie ze zastavka je na znamenie namiesto toho aby isla SPRAVNA VETA ze zastavka je docasne zrusena (mimochodom asi ani MAGISTRAT nevie dokedy, co je tiez BRATISLAVSKA UBOHOST).