"DPB by skôr mal zabezpečiť vo všetkých dopytové ovládanie s tlačidlami rovnakej farby a pokiaľ možno na rovnakých miestach, pričom dopyt by súčasne slúžil ako tlačidlo "na znamenie".
Neviem, či by bolo vhodné pchať dopyt a tlačítko "na znamenie" do jedného. Lebo tým pádom by to pípalo prakticky na každej zastavke a vodičov by to štvalo ešte viac. Radšej by som to rozdelil - dopyt zvlášť a "na znamenie" zvlášť. ?
25Tr majú hlavne dosť blbo umiestnené tlačidlá núdzového zastavenia - v tých miestach, kde majú 14Tr a 15Tr znamenie vodičovi. Kď som išiel minule 25Tr na N72, tak 99% cestujúcich mačkalo miesto znamenia vodičovi tlačidlo núdzového zastavenia. A vždy, keď to niekto stlačil, sa vodičovi v kabíne spustila taká "menšia siréna". ? Ale nikomu za to nevynadal.
To som nepovedal. Jedno tlacidlo sluzi ako znamenie aj ako dopyt. Prve stlacenie = pipnutie a aktivacia danych dveri, dalsie stlacenia = len aktivacia dveri.
Aby som to doplnil. Keby DPB zaviedol dopyt v SORkách, tak by potom mohol celkom jednoducho cestujúcim vysvetliť, že na otvorenie dverí je potrebné stlačiť zelené (resp. len zeleno podsvietené) tlačidlo. Kde zelené tlačidlo nie je dvere otvára vodič automaticky. Spomenúť možno aj použitie iných tlačidiel, ale to zelené dopytové je pre cestujúcich základ.
Re #115295 810zssk: Chceš mi tvrdiť, že možnosť dopytu bola v Solarisoch zablokovaná?
trolejbusy:
14/15 Tr = jedno tlačítko ako znamenie
14/15 TrM = zelené dopyt, druhé tlačidlo znamenie vodičovi
21 Tr = zelené dopyt, červené znamenie vodičovi
25 Tr = tak toto netuším
To, že ak zatlačíš dopyt, tak to vodičovi pípne beriem sa samozrejmé a potrebné, inak by to vodič prehliadol. Tým pádom na zastávke na znamenie musí stačiť stlačiť dopyt (pokiaľ nejaká samovyrobená nálepke neurčuje inak).
Sati