Budeme sa musieť Makrokufra spýtať osobne. Ja som si tam nikdy žiadny pás nevšimol, s ohľadom na rok výroby som ho tam ani neočakával.
Ale pokiaľ tam skutočne je, tak máš pravdu, platí povinnosť vodiča pripútať sa na mieste vybavenom bezpečnostným pásom. Výnimku majú len policajti, saniťáci, hádam ešte nejakí poštári a taxikári (tu v ČR už ani tí nie).
S ohľadom na tvorbu GVD v Maďarsku, kde to podlieha Národnému Dopravcovi a ľudovým tlakom ešte viac, ako v ČR, to nemusí znamenať vôbec nič. Ale proti autobusu ako prieskumníkovi tiež, ako som už písal, nič nemám. Ale nech to platí BA kraj a Moson Megye a nie DPB.
Co sa tyka tej nehody na Patronke, tak zas sa ukazuje (ak je pravda, ze vodic spadol zo sedadla), ze bezpecnostne pasy su neni len na srandu kralikov. Mozno sa to nemuselo vobec stat, ked by v tom buse bol na sedadle vodica.
A sú Aupark a Danubia tak životne dôležité? dá sa to vyriešiť aj inak.
91 : Čunovo - Rusovce - Jarovce - Panónska - Nový most
191 : Rusovce - Dolnozemská - Ovsište - Apollo - ASMN...ešte ostáva vyriešiť či by bola vhodná zachádzka cez Ovsišťské námestie a tiež či by šla ako 88 okolo SND alebo ako 68 a potom zahla ako bývalá 70 z čias 70+71 k Nivám. Myslím, že tento návrh je znesiteľnejší už o dačo.
Zaujímavé, ako sa teraz pred prechodom na Euro dopravcovia na Slovensku pretekajú v predaji dopravných kariet za čo najnižšiu cenu.
Ale myslím, že lepšie by bolo, keby sa jedna dopravná karta (napr. na Slovak Lines) dala používať u všetkých dopravcov na Slovensku.
A to tak, že aj kredit navýšený napr. v Slovak Lines by sa dal používať u všetkých dopravcov a naopak. Na zázraky však neverím... ?
Re #114704 geodeath: Tá 91 vynechávajúca Jarovce je podľa mňa tiež dobrý nápad, ale asi iba v prípade, žeby 91 aj 191 išli naďalej pod Nový most.
Lebo keby 191 išla na ASMN a zároveň iba ona by obsluhovala Jarovce, tak to by sa Jarovčanom (myslím, že oprávnene) určite nepáčilo. Prišli by totiž o priame spojene k Danubii, k Auparku, do centra mesta (menovite pod Nový most)...
Pokial viem nie je to v sci-fi, ale v clankoch a je to oficialny navrh linkovania po otvoreni trate do Petrzalky (ale to bolo este pred zmenou linkovania v 2005-om)
Aj tu na stránke je v sci-fi sekcii dáka mapka kde je tak 191 navrhnutá už keď by bola električka v Petržalke. A inak by bolo fajn spraviť to tak, že 191 keďže začína v Rusovciach tak by ostala po trase cez Jarovce a 91 by nešla cez Jarovce ale von z Rusoviec ako chodia všetky autá z/do mesta z Rusoviec a Čuňova. Samozrejme, žeby potom bolo treba celotýždenne zaviesť aj linku 191 keby 91 vynechávala Jarovce.
Pre Rajku samotnú by za pokus stál asi skôr ten autobus.
Ale myslím, že zopár vlakov denne by pokusne z Petržalky cez Rajku a Mosonmagyarovar do Gyoru (alebo aj ďalej?) naozaj mohli skúsiť zaviesť...
Re #114698 geodeath: A to je, myslím, že dobrý nápad s tou 191 cez EUBA a Most Apollo na ASMN napríklad. Ako nová možnosť spojenia by to snáď mohlo mať šancu na úspech...
Vie niekto, na ASMN je to bližšie alebo ďalej ako pod Nový most? Približne o koľko km
S499.1023