myslím si, že to urobia tak, že to bude vedieť nahrať aj revízorská alebo nejaké verejne prístupná čítačka (niekde na predajných miestach alebo bárs kde) či automat... nu, ale počkajme si na schválené riešenie....
No neviem, v tom kóde OP (neviem či aj EÚ) je okrem mena zakódované aj číslo OP a rodné číslo. Čo by potom na to povedali z ochrany osobných údajov. Druhým mínusom je, že aj tak by si musel mať ČK pre deti od 6 do 15 rokov.
?
Re #113969 stevo: Napíš na prvú a druhú kolónu, (alebo divíziu autobusy) že koľko oni tolerujú oficiálne a koľko im jazdia vodiči neoficiálne = v skutočnosti a prečo automaticky nepostihujú jazdu v náskoku, ako ich kolegovia z 3DP, električiek a trolejbusov.
(Samozrejme zároveň s tým by mala ísť ruka v ruke úprava jazdných dôb)..
Meškania: jedna vec je cez prac. dni od 6:30 do 19:00 (a zriedkavo aj častejšie), kde je skutočná chronometráž jednoznačne určovaná dopravnou situáciou v meste.
Druhá vec je jazda v cez víkendy, kedy by sa podľa mňa malo 99% vodičov zmestiť do -3 (meškanie 3 min.) čo sa podľa všetkých poučiek považuje za jazdu presne načas.
Iná vec je jazdná doba po 21. hod, kedy sa často aj v priemerných vodičoch prebúdzajú pretekárske sklony a tu by som osobne (môj názor) nastavil takú jazdnú dobu, štýlom "dupeš čo to dá a aj tak ideš na -1 (meškanie minúta.)"
Hoci otváranie obálok bolo v polke septembra, oficiálne sa stále mlčí. Ale na Trnávke sa už prideľujú vodičom nové voze a už keď to ide cez vedúceho, tak snáď niečo niekedy predsalen dojde...
Podľa agentúry JPP boli v tendri Tedomy a MANy, kto vyhral (ak tender ani druhý raz nezrušili) je asi jasné.
a ešte jeden, že ekobusy sú považované za sor aj v kratšej verzii, nie iba 12tky:
"autobusy Dopravního podniku Ústeckého kraje typů SOR B 10.5 CNG a SOR C 9.5."
Zrejme sa to nahrá aj do revízorskej čítačky, takže záznam nebudeš mať v karte, ale tam. A keď ťa budú kontrolovať, tak ti to tam nahrá. Len neviem ako to bude fungovať v BID. Žeby sa to nahrávalo aj do všetkých autobusov a sprievodcovských čítačiek?
Iste, a ako k tomu prídu kraje, ktoré sú už aj tak vďaka geniálnej fiškálnej decentralizácií finančne podvyživené a horko-ťažko si vedia zaplatiť vlastnú základnú dopravnú obslužnosť? Zvlášť keď služby DPB pravidelne využíva koľko ich občanov - možno dve percentá? Sorry, ale stojím si za tým, čo som napísal o hlavnom meste a jeho povinostiach.
V prvom rade si definujme, čo je to + a čo je to -. V civilizovanom svete sa plusom označuje meškanie a mínusom náskok, lebo to má logiku. Dopravné podniky si však z nejakého mne nezrozumiteľného dôvodu obľúbili opačné označovanie.
Takže asi takto: Jazda s náskokom je podľa mňa neprípustná, s maximálnym sebazaprením by som bol ochotný tolerovať náskok do 59 sekúnd.
Čo sa meškania týka, tak tam sa jedine prítomnosťou kvalifikovaného dopravného kontrolóra (čo je v Bratislave čisté sci-fi a oxymoron) dá zistiť, či vodič zavinil meškanie sám alebo bolo zapríčinené vonkajšími okolnosťami. Preto by som ho až na priamo dokázané prípady zavineného meškania nepostihoval.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
kecho
"autobusy Dopravního podniku Ústeckého kraje typů SOR B 10.5 CNG a SOR C 9.5."
http://www.spvd.cz/?p=cz/kadan/kadan.html&m=menu_cz.html