nič z toho čo si napísal som nepovedal,len som povedal,že vyzerajú fakt dosť dobre pri predstave v celo červenom nátere,o kúpe som nehovoril nič.Tak kde na to chodíš potom len zbytočne provokuješ.
Chcem sa vrátiť k tomu mercedesu capacity:povedali,že je najdlhší na svete ale má pri tom len 19,5m a man má vyrobený 20,5m dlhý man lion´s city gxl.Obidva pri tom vyzerajú fakt dosť dobre a sú určené pre linky s mimoriadne vysokým počtom pasažierov.Keď už u nás zaviedli celo červený náter na vozidlách tak by som si ich aj vedel predstaviť ale to by museli zanechať tú čiernu farbu okolo okien a bez reklamy little big city.
Ved potom sa nic nestalo ked sa mieto 12m vozov kupovali 9,5 metrove. Respektive ze sa teraz miesto 12m objednali 10,5m SORy. Kedže rozdiel v dlzke medzi Karosov B732 a SOR BN10,5 je len 32,5cm.
A rozidiel v kapacite SORu 9,5 a Karosy B732 je len tych tvojich 10-15 osob.
Sor keď vyrobil prototyp 18m autobusu tak ho testovali na slovensku a aj v čechách.Čakali len na licenciu aby mohli vyrábať prvé sériové vozidlá.Dokonca majú dva vyrobené 18m sory ten druhý má len iný face a je myslím,že oranžový ale nie som si v tej farbe istý musím si ho pozrieť na fotkách keď som bol v čechách.
Urcite ich neodstrani, ale urcite ich zmierni. Ak by mal klbak mensiu kapacitu o 10 osob tak na takej 21tke to za hodinu špičky spravi o 120 osob vyssiu kapacitu. To je ako keby si nasadil o 15m voz naviac. Skutocne mas pocit, ze to nepomoze???
Jednoducho klbovy SOR je dlhsi a teda ma vacsiu kapacitu, ma viac dveri=rychlejsia vymena cestujucich a teda su to dva plusy, ktore konkurencia nedokaze prekonat. Jedine vozidlami CapaCity a MAN ma tiez nejaky dlhsi voz, ale to si aj riadne priplatis.
Dnes sa SOR javi pre DPB ako najlepsia volba. MHD nie je o dizajne a ci sa nam bus lubi alebo nie. MHD je o kapacite, intervaloch, spolahlivosti a nakladovosti dopravy.
Nič by sa nestalo keby sa namiesto SOR kúpil klbák s kapacitou menšiou o 10 až 15 ľudí. Určite nie si tak naivný a nemyslíš si, že klbák čo má o 10 až 15 ľudí väčšiu kapacitu odstráni tlačenice v autobusoch. Podstata bola, je a bude vždy v prístupe k obnove vozového parku, dopĺňanie počtu vozidiel, údržba na takej úrovni aby autobus mohol kedykoľvek zasiahnúť do premávky a nestál opäť po oprave za týždeň alebo nečakal kým sa nad ním údržbári zľutujú a opravia ho. Tá "väčšia" kapacita a prepočty na metre sú neoklamateľné, však fakty ale tlačenice to neodstráni pokiaľ sa nebudú linky posilňovať aj lepšími intervalmi okrem kapacity autobusov.
Aha ? Takze spolocnost J&T, inak aj Jakabovic&Tkáč, ktorej vlastníkmi sú dvaja Bratislavčania, chodili do školy na Groslingovu, po neuspechu v Cechach sa vratili naspat do Bratislavy. ? Neuveritelne.
Preco by som sa na vozidla nemal pozerat cez dlzku a kapacitu? Ak klbovy SOR aj Citaro budu stat trebars 10 mega tak viem, že pri SORe za rovnaku cenu dostanem vacsiu kapacitu. Ci o klbakoch mame uvazovat len tym sposobom, aby to vyhovovalo v tvojich konstrukciach???
Vraj sa dačo plánuje na oživenie TAM BUS a vraj aj Ikarus chystá comeback. Ale neviem či to sú len domienky, alebo naozaj sa to niekto chystá postaviť na nohy?
Klbák ako klbák, nemôžeš na ne pozerať len skrz dĺžku a kapacitu. Dĺžka napríklad ovplyvňuje určite "spratnosť" vozidla do zákrut alebo tam kde sú tesnejšie pomery. Keď môžu inde žiť s Citelismi, Manmi a pod., tak BA by si tiež zvykla a museli by sa podľa toho aj intervaly možno trocha nastaviť, tie mimochodom na určitých linkách treba posilniť aj tak. Keď už sa spomenuli Many, tak ma napadlo, že Bratislava má záložnú dopravu komfortnejšiu než dopravu s vozidlami DP.
Ámos
A rozidiel v kapacite SORu 9,5 a Karosy B732 je len tych tvojich 10-15 osob.