Ked uz sme pri tych elektrickovych nocakoch, nedavno som zhotovil toto:
NAVRH NOCNEJ ELEKTRICKOVEJ DOPRAVY
Moj navrh ako by tie elektrickove nocaky mohli vyzerat:
N2: V rovnakej trase ako linka 2
N3: V rovnakej trase ako linka 3
N12: Hlavna stanica - Obchodna - tunel - nabrezie - Karlova Ves - Dubravka a spat
N13: Hlavna stanica - Obchodna - Namestie SNP (- Nam. L. Stura - Safarikovo namestie) - Spitalska - Vazovova - Obchodna - Hlavna stanica (s existenciou protichodneho okruhu).
NADVAZNE ZMENY AUTOBUSOVEJ DOPRAVY
N21: Len v useku Pri krizi (GARANTOVANY prestup na N12) - DNV, z usetrenych vzkm sa moze zaplatit zmena linky na standardnu obojsmernu linku namiesto okruznej
N34: Zrusenie (nahrada: N12)
N53: Detvianska (GARANTOVANY prestup na N3) - Rendez - Sportove letisko - Vajnory
N56: Zrusenie (nahrada: N53)
CP ELEKTRICKOVEJ DOPRAVY
Linky N2, N3 a N12 v sulade so sucasnym systemom.
Linka N13 - vzhladom na kratsiu dobu okruhu (cca 24 minut) a specificku ulohu by v noci pred sobotou a nedelou jazdila od 23.30 do 3.30 kazdych 30 minut v kazdom smere. V ostatne dni by mohla chodit 23.30 az 00.30 v smere Obchodna - Vazovova a neskorsie spoje v smere Vazovova - Obchodna.
no ja nechapem o co ti teraz ide?? vsetci sa stazujete, ze chodia plne elektricky, ked vsak chodia prazdne, tiez to nie je dobre...podla mna je dobre, ze chodia praznd elektricky, aj ked aj podla mojho pozorovania nie su prazdne, ale tak akurat obsadene...a tak by to malo byt...a je uplne prirodzene, ze v spickach su vozy plne..je to tak uplne vsade, ci uz na sever, juh, vychod ci zapad od nas, ze v case zvysenych prepravnych narokov sa ludia musia potlacit a mimo tychto casov to uz nie je taky problem...
ok, to uznávam.
Re #110402 AAA: no pri PKO možno, ale v Karlovej Vsi si to nemyslím. A ohľadne Rače a Dúbravky, myslím že v sedle sú dosť prázdne - a to hlavne 4 a 9 (ako hovorí ufo #110392), a s 3,5,11 to tiež býva niekedy šeredné.
Áno. Ale DPB to tak nepočíta. Vo fungujúcej spoločnosti by to vychádzalo inak. Vodič električky je o chlp lacnejší - ale to nemá prakticky žiadny vplyv, to len tak na okraj.
Tusim Eripmav sa tu stazoval ze tunel Sitina boli vyhodene peniaze na nic... neviem, priamo sa ma tato stavba dotykala, ked som siel IAD hocikam, stal som v zapchach, ked MHD hocikam, stal som v zapchach... dnes nestoji ani MHD ani IAD... vsetko hladko ide... v pripade MHD su len dva problemy a sice nezavadzanie operativneho bus pruhu (vlastne ten buspruh by na lamacskej mohol byt nonstop, ten pruh sa aj tak nevyuziva - ked tadial idem IAD automaticky sa zaradim do stredneho) a potom zla chronometraz, pretoze linky zo 4.okresu tam prejdu ovela rychlejsie ako hovoria tabulky ktovie z ktoreho roku
V Dúbravke jazdí 6 liniek? Ja som teda napočítal 3. Ak myslíš Karldorf, povedz Karldorf.
A ja ti odpoviem: Áno, tých 6 liniek, čo tam v pd-šr jazdí, jazdí plných. Prečo asi sa predlžoval úchylobus z Longitálu až pod ufomost?
ved ano... ale nie som striktne proti cisto IAD stavbam, pretoze si myslim ze tieto nepriamo pozitivne ovplyvnia aj MHD...
Krasny priklad D1 Mierova-Senecka, MHD absolutne nevyuzivana, ale napriek tomu teraz nemusia vozidla MHD stat v kolonach spolu s tranzitnou dopravou... Ked sa nam podari dostavat dialnicu D4 a vyhnat tranzitnu dopravu tam, ked sa nam podari potom presmerovat miestnu a vnutrooblastnu dopravu na obchvat D1/D2, tak potom mozme odbremenit mesto od aut, a trebars aj nastavit zelene vlny pre MHD (aby ratali so statim na zastavkach)... Ta severna tangenta bymozno vobec nebola zla, pokial by odbremenila ulice v meste
to je to iste ako keby boli elektrickove nocaky, lebo elektrina sa plati pavsalne a priplaca sa len pri nadmernom vyuzivani, t.j. v rannej spicke v priebehu asi jednej-dvocho hodin, kedy je na trati o nieco viac spojov ako pocas zvysku dna...no takze keby sme mali elektrickove nocaky, tak ich mame vlastne zadarmo (len plat vodica)
"Cena práce je rovnako ako u a-busu: 1 vodič. " - nie je to nahodou dokonca tak ze vodic elektricky ma mensiu mzdu?
Inak - mozno to opotrebovanie trate by bolo mensie, ale to podla mna nie je dostatok na to aby sme vecer rusili elektricky. Skor som za zavedenie NightLines.
To šetrenie štýlu autobus namiesto električky ma dosť prekvapilo. Veď sa hovorí, že trakčná elektrina je cez víkend lacnejšia ako cez týždeň a tiež lacnejšia než diesel. Cena práce je rovnako ako u a-busu: 1 vodič. A amortizácia trate by bežala aj tak, údržbu by bolo treba robiť aj tak... . Vieš to zdvôvodnť?
...a nikto mu to nemoze mat za zle, ze presedlal z MHD do vlastneho auta. Ved co robi dpb - mesto bratislava preto, aby udrzalo v MHD urcite % obyvatelstva? Ked uz nerobi nic preto, aby do mhd pritiahlo dalsie % ludi z radov autistov; alebo chcete-li - autickarov, gumokolistov.
ak berieme trebars Raciansku radialu ako vzorovy priklad, tak sa da povedat, ze vyuzitie kapacity je tam optimalne - prazdne elektricky tam ani velmi nevidiet /ak samozrejme neratam dojazdy, poruchy a vozy o cca 4.hod. rannej/, cize vyuzite s tam vzdy - hoc v spickach nestihaju (tlacenica vo vozoch), ale v sedle tiez nedochadza k druhemu extremu, teda ze by boli uplne prazdne.
A to ze su vyuzite viac v useku centrum (Racko) - zst. Vinohrady, tak to je hadam logicke. Nakolko tam ludia v smere do mesta stale pribudaju a v smere z mesta ich zase stale postupne ubuda.
Na margo intervalov - presne ako tu uz bolo povedane, elektricky chodia cez vikendy takmer prazdne prave vdaka tym dlhym intervalom, jednoducho su pre typickeho cestujuceho/obyvatela BA nezaujimave. Kym v spicke pr. dna mam teoreticky zarucene, ze nebudem cakat dlhsie ako nejake 4-5 minuty, cez vikend je to horsie, a vecer podobne; uplne najhorsie cez vikend vecer...
a dovolim si tvrdit, ze aj tak je este v pohode cakat cez vikend na elektricku, kde je preklad 3 liniek, ale cakat niekde v ...haji na autobus, kde jazdi jedna linka s intervalom 20 a viac minut, s tym, ze vobec nie je iste, ci spoj nepojde nahodou skorej/neskorej, alebo ci vobec pojde a nevynecha. Zvlast v tomto meste to nikto negarantuje.
Cize ak uz niekto vlastni a "zivi" auto, tak ho logicky pouziva hlavne cez vikendy, aj na cesty v ramci mesta, a je potom uz len otazkou casu, kedy sa na MHD (ktoru z uzuvedenych dovodov cez vikend nema zaujem pouzivat), tak nebude mat zaujem si ani kupovat elektricenku, lebo sa mu to neoplati, a kupovat si drahe listky na MHD za sluzby neadekvatne cene listka, tak sa na MHD celkom logicky vykasle uplne a bude jazdit autom kazdy den.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
pepke