Reply on: Papyr #109370:
no keď si pozriem napr. tu na imhd prevádzkové údaje, tak je tam priemerná obežná rýchlosť trolejbusov 12,12 km/h, u autobusov 19,02 km/h.. To by boli cestujúci fakt tak blbí, aby viac cestovali trolejbusom vďaka tomu, že sú podstatne pomalšie?k tej ušetrenej 1Sk/kilometer:
Sú v tom započítané aj náklady na projektovanie, stavbu a prevádzku TV? Je tam zohľadnená vyššia obstarávacia cena trolejbusov (25Tr s pom. pohonom stál tuším 17mil.Sk, rovnako dlhý CNG autobus stojí ca.10-11mil.Sk)?
Je tam zohľadnený vyšší plat vodičov trolejbusov ako majú vodiči autobusov?
Je v tom aj vyššia prevádzková rezerva autobusov v prípade výpadku prúdu alebo DN, aby mohli nahradiť výpadok trolejbusov?
K tej visibility of network: myslím, že ľudia, ktorí jazdia s autobusom č.93, majú rovnako silné presvedčenie, že na tej trase tá linka 93 jazdí, ako ľudia, ktorí cestujú s trolejbusom č.212..
A ak aj je niekde natiahnuté TV, nikdy nie je zaručené, že nie je nejaký výpadok prúdu atď a ten trolejbus im skutočne dojde..
Tá visibility of network platí tak maximálne pre turistov, ako to napísal už S499..
hoppusmark01
Napr. Bratislava je kopcovitá dosť, bolo by oveľa potrebnejšie riešiť trolejbusmi L32, a ak by sme veľmi chceli, aj linky, ktoré jazdia po Pražskej a Šancovej ulici napr.. To sú dosť veľké stúpania..
Ale začať budovať trolejbusovú sieť v rovinatej Petržalke, mínať energiu na projektovanie a tendre a vyhadzovanie peňazí, pričom nám to prinesie trochu ekologickejšiu dopravu (pričom oveľa ekologickejšie by bolo vymeniť všetky Vrakosy a Tambusy za nové autobusy) a žiadne navýšenie kapacity, je dosť od veci...