Reply on: Papyr #109370:
no keď si pozriem napr. tu na imhd prevádzkové údaje, tak je tam priemerná obežná rýchlosť trolejbusov 12,12 km/h, u autobusov 19,02 km/h.. To by boli cestujúci fakt tak blbí, aby viac cestovali trolejbusom vďaka tomu, že sú podstatne pomalšie?k tej ušetrenej 1Sk/kilometer:
Sú v tom započítané aj náklady na projektovanie, stavbu a prevádzku TV? Je tam zohľadnená vyššia obstarávacia cena trolejbusov (25Tr s pom. pohonom stál tuším 17mil.Sk, rovnako dlhý CNG autobus stojí ca.10-11mil.Sk)?
Je tam zohľadnený vyšší plat vodičov trolejbusov ako majú vodiči autobusov?
Je v tom aj vyššia prevádzková rezerva autobusov v prípade výpadku prúdu alebo DN, aby mohli nahradiť výpadok trolejbusov?
K tej visibility of network: myslím, že ľudia, ktorí jazdia s autobusom č.93, majú rovnako silné presvedčenie, že na tej trase tá linka 93 jazdí, ako ľudia, ktorí cestujú s trolejbusom č.212..
A ak aj je niekde natiahnuté TV, nikdy nie je zaručené, že nie je nejaký výpadok prúdu atď a ten trolejbus im skutočne dojde..
Tá visibility of network platí tak maximálne pre turistov, ako to napísal už S499..
Ámos
Re #109352 Sati:
Re #109353 Ike:
Re #109360 S499.1023:
Odporúčam Vás na Papyra, ktorý mi posielal článok otom, nemám čas to na nete hladať. Len poviem že tam išlo o visibility of network. Po zatrolejovaní autobusovej trasy bolo viac cestujúcich a naopak po zrusení troflov a nahradení busmi ich bolo menej.
Dokaz moze byt hadam aj nase DD, kde kratasy busy nahradili klbaky trofle a su rovnako narvate ako tie kratasy.