Reply on: milannco #109271:
Prestupný systém je dobrá vec. Ale s tým prestupovaním to netreba ani prehánať. Samozrejme, že nemôžeme mať spojenie odvšadiaľ všade, ale ani odnikadiaľ nikam.. Sú to pritom dve protichodné veci: prestupný systém je dobrý a potrebný, ale na druhej strane treba eliminovať zbytočné prestupy. Ak je veľký dopyt po spojení Petržalka-Dúbravka, tak predsa nebudeme rušiť priamu linku a nútiť veľký počet ľudí prestupovať. Čiže prestupný systém je práve o tom: pre veľké počty ľudí treba spraviť priame linky, a tie menšie počty ľudí, cestujúce do iných častí mesta, kde nie je tak veľký dopyt, si musia prestúpiť..
Ešte taký príklad. L83 má síce v Petržalke iba tých 5 zastávok, ale práve na to je tam linka 95, aby priviezla ľudí zo zvyšklu Petržalky k L83. Čiže ak ide niekto z Jasovskej do Dúbravky, ide 95+83. Čiže jeden prestup. Ak zrušíš 83, tak bude musieť dotyčný ísť 95+81+34. To sú spolu dva prestupy, čiže jeden zbytočný prestup navyše..
Mike
Re #109264 - // - : Aha to ok, to sú tie protismerné polokružné Hl. St - Zochova - Nábrežie - Karadžička - Hl. St, to berem. (Aj keď v prvej fáze by stačilo 210 predĺžiť pod N. Most a obsluhovať skutočnými duobusmi, príp. naťahať tam dráty...)
Re #109266 milannco: Aj to je možnosť, ale v tom prípade by som skôr namiesto zavádzania 81 posilnil 84ku a v Petržalke zmeniť trasu aby šla cez Hraničiarov, Lachovu, Bosákovu, EU na Ovsište...
Ale nebudeme otvárať večnú tému LV v Petržalke od 5.9.2005...) ? Lebo ako dve linky s konečnou v meste (a následnou potrebou obratiska a vecí s tým súvisiacimi) (pokiaľ nie sú vybudované prestupné terminály na okrajoch CMO, resp. pokiaľ nemajú byť tie obratiska od seba značne vzdialené..) sa viac oplatí jedna priebežná, o. i. sa tým ušetrí dosť vozov.