Reply on: Majo #109282:
netvrdím, že cestujúci majú vymýšľať. ALe mali by sa spolupodieľať... Menežment zdola funguje v japonsku bežne a kde sú oni pred nami??? Prečo by o tom, ako budem cestovať z DNV do Dúbravky (príklad) mal rozhodovať sám človek, ktorý jazdi na Superbe a je z Vajnor? Podľa mňa by sa mali občania a cestujúci spoluopdieľať pripomienkami na ktoré sa bude pri plánovaní a zostavovaní trasy brať vrámci možností ohľad.Keď je dopyt po linke z jedného konca na druhý, nevidím dôvod prečo ju nevytvoriť, pokiaľ by bola rentabilná...
hoppusmark01
Sú to pritom dve protichodné veci: prestupný systém je dobrý a potrebný, ale na druhej strane treba eliminovať zbytočné prestupy. Ak je veľký dopyt po spojení Petržalka-Dúbravka, tak predsa nebudeme rušiť priamu linku a nútiť veľký počet ľudí prestupovať. Čiže prestupný systém je práve o tom: pre veľké počty ľudí treba spraviť priame linky, a tie menšie počty ľudí, cestujúce do iných častí mesta, kde nie je tak veľký dopyt, si musia prestúpiť..
Ešte taký príklad. L83 má síce v Petržalke iba tých 5 zastávok, ale práve na to je tam linka 95, aby priviezla ľudí zo zvyšklu Petržalky k L83. Čiže ak ide niekto z Jasovskej do Dúbravky, ide 95+83. Čiže jeden prestup. Ak zrušíš 83, tak bude musieť dotyčný ísť 95+81+34. To sú spolu dva prestupy, čiže jeden zbytočný prestup navyše..