Reply on: NN #109065:
Takze, bude to dlhsie vysvetlenie ale pokusim sa:Ako priklad pouzijem Velku Britaniu. Vo Velkej Britanii nastala deregulacia verejnej dopravy este v roku 1982.
Jedinym statnym dopravcom zostal London Tube (londynske metro)..
V pripade autobusovych liniek nastal po deregulacii nasledovny vyvoj:
1. velka konkurencia medzi autobusovymi dopravcami
2. mensi dopravcovia taku konkurenciu neustali a tak sa stali sucastou vacsich dopravcov (kupili ich vacsi dopravcovia). Tak vznikli velke oligopoly a regionalne monopoly..
V zeleznicnej doprave boli dosledky deregulacie nasledovne:
-meskania vlakov sa zvacsili o 20 percent
-neboli koordinovane listky, cize u kazdeho dopravcu platil iny listok..
-seria nehod spolu so 40 mrtvymi (zapricinena deregulaciou!)
- ked bol vyssi dopyt, nezvysila sa ponuka, ale ceny... tak sa dopyt znizil.. (to znamena odlyv cestujucich z vlakov do IAD)
- v r. 2001 skrachovala spolocnost Railtrack
Malic
Je mi Ta velmi luto, na to, ze si vystudoval jednu z najlepsich fakult na Slovensku, co sa tyka ekonomie a financii, vies velmi malo o cenotvorbe.
Bohapuste porovnavanie cien u nas a v USA pomocou kalkulacky a kurzu je donebavolajuce. Proste cena je tvorena dopytom a ponukou. Chces to kupit a si ochotny tolko dat? Nech sa paci, je to tvoje. Nie, nech sa paci, vychod z predajne si najdes aj sam....
Skoda slov.