Reply on: hoppusmark01 #108627:
možno u 15T je to trochu inak, keďže Praha chce 100% NP električku s otočnými podvozkami, a taká ešte neexistuje. Preto je opodstatnené, že si ju dali "ušiť na mieru"..Ale Bratislava potrebuje normálny kĺbový 18metrový NP autobus, a také už existujú, a je si z čoho vyberať. Tak prečo by si BA mala kupovať niečo, čo ešte nie je sériovo vyrábané a poriadne odskúšané..
hoppusmark01
Študenti, ktorí bývajú vo Viedni, teda majú tam trvalý pobyt, platia za polročný lístok na MHD (Wiener Linien) cca. 50 EUR.
Študenti, ktorí nemajú trvalý pobyt vo Viedni, teda sú z iných regiónov a vo Viedni sú len na intrákoch alebo na privátoch, platia cca. 100 EUR. To čo museli platiť navyše oproti viedenčanom, teda tých 50 EUR, im následne vyplatí a teda plne vykompenzuje ich kraj. Teda kraj, kde majú trvalý pobyt, čiže napr. Niederoesterreich, Tirol atď..
Toto je podľa mna perfektný model, a presne takto by sme to mali zaviesť aj v Bratislave.
Takto nebude nikto na nikoho doplácať.
Pretože tiež si myslím, že napr. študenti, ktorí sú v BA na intrákoch, moc do rozpočtu BA neprispievajú, a tým trpí aj MHD.. Takto by prišlo do MHD oveľa viac peňazí, a zvýšiila by sa kvalita (napr. by sa mohla posilniť L39), čiže aj tí študenti by z toho sami profitovali .. takže to je aj v ich prospech, nie len v prospech "starých" bratislavčanov..