Reply on: Ike #103482:
nech uz boli ti komunisti aki boli, je fakt ze sa planovalo, projektovalo, stavalo, myslelo do buducnosti. Viacere tu spominane stavby (ci uz nove trolejbusove trate, severna tangenta ci dokonca metro) by sa boli casom realizovali - keby ostali pri moci este par rokov. Tym samozrejme nechcem tvrdit, ze je zle ze neostali pri moci, ale polozme si teda otazku, kolko z tych pripravenych projektov sa zrealizovalo za tych 18 rokov nasho velkolepeho demokratickeho bacovania? Ked je sucasny system a sucasne vlady su take super, kde je nosny system MHD, kde su nove trolejbusove a elektrickove trate? Nova vozovna Dubravcice? Nova hlavna stanica? Dialnicny obchvat Bratislavy? Severna tangenta? Tunel pod Karpatmi? Kolko sa investovalo do dopravy a dopravnych stavieb vtedy a teraz? Aka bola priorita hromadnej dopravy vtedy a aka je teraz? Kolko km novych zeleznicnych trati napriklad vzniklo vtedy a kolko za poslednych 18 rokov? ?
Ámos
V kazdom pripade take Humenne dostava prachy na 35.000 obv, pricom realne tam zije 25.000 zvysok je rozlezeny od BA az po Londyn. Tieto mesta nie su nijak motivovane aby sa snazili, od statu dostanu takmer taku istu sumu ako Bratislava, pricom vyber na DPH-cke ci na prijme z FO je v BA vyrazne vyssi ako na vychode.
Ja nevravim aby neexistovala nejaka solidarita, ale to je ako s ciganmi. Kym im len budemem davat prachy a nebudeme ich motivovat si zarabat nikdy sa nic nezmeni.
Dnes dve mesta vedla seba, rovnako velke, pricom jedno prilakalo investorov a druhe nie dostavaju presne taku istu sumu od statu. Keby solidarita bola z 50% vybranych prachov a zvysne ostavalo tam kde sa vyberie, tak mesta maju motivaciu so svojim stavom nieco robit.