Reply on: Ike #100732:
Tak to sa kruto mylis. Trat na prevadzku IC/EC sa lisi od trate regionalnej. Kvalitativnymi vlastnostami aj technickymi parametrami. To iste sa tyka aj obsluhujucich vlakovych jednotiek. Rovnako dolezity je vsak aspekt dopravnej obsluznosti: preco sa ludia neterigaju do Kosic (alebo aspon do Ziliny) osobacikom, co stoji na kazdej zastavke a stanici?
Spravne si pochopil, ze IC/EC ma za ciel komfortny transport na dlhsie vzdialenosti. To je NS MHD v podmienkach mesta. Osobak tvori doplnkovu dopravu, ktora dopravuje ludi na kratsie vzdialenosti a zbiera ich do stanic k pristupu k IC/EC. To, co ma za ulohu elina/bus/tro***us subsystem MHD.
Vidim, ze si pochopil tuto paralelu ukazujuc preco elektricka nebude NS v podmienkach Bratislavy a Petrzalky... Do dosledkov vzate ukazuje aj dovody pre preferenciu NS MHD pred elektrickou.
Marcelllooo
Preto nevidim dovodo, preco ich podporovat a naopak, su vsetky dovody podporovat klasicky maloobchod. Spolu s nim klasicke funkiie prirodzenych centier.