Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Andy #177280:
Tak neviem si predstavit ako by pustali ludi do vozov napr. na Cilizskej,Vysehradkej al. Pri krizi... teda za podmienky, ze by nemusel z obratiska pristavit voz na nastupisko.
Su ale zastavky kde by sa to vyslovene ziadalo. Napr. EUROVEA (nastup 28,133) Tam je to absolutna neucta k cestujucim (prepravny substrat podla DPB).
Za nepriazniveho pocasia zbytocne vonku 2-3 min. moknete zatial co voz je aj s vodicom pristaveny - ale uzavrety ... ?!
Raz som sa na to spytal vodica, ci by sa nedalo cakat na odchod vo voze. Odpovedal ze nie, lebo ma prestavku a v pripade poziaru by sme zhoreli. Tak tomu sa povie prozakaznicky pristup ?
Reply on: 810zssk #177290:
St. Polten je vo VOR, avšak už mimo Viedne.
Podľa informácie Westbahn GmbH wird Partner im Verkehrsverbund na http://www.vor.at/ je zaintegrovaný aj Westbah .akurát že cestovať možno len na týždenné, mesačné a ročné lístky.
Reply on: 810zssk #177288:
Pevne verím. Ale ako je to zvykom, bude prechádzať práve ked len dorazí tá nezmyselná X13-ka.
Reply on: Petto #177271:
Skús forum Skyscrapercity.com v sekcii Slovakia-Bratislava-Twin City. Tam to bolo spomenuté.
Reply on: Valec #177289:
Westbahn ma vo Viedni dve zastavky, neviem ci umoznuju vnutromestsku dopravu. A neviem ci St. Polten nie je tiez este VOR.
Reply on: Peon #177278:
1. Automat na predaj lístkov nie je bankomat, preto nikdy bankovky vydávať nebude.

2. Aký iný železničný dopravca (okrem WLB) ešte prevádzkuje želežničnú dorpavu v rámci VOR? ?
Podme tipovat: Bude na Kollarku/Vysokej nadvaznost medzi X13 a 15 v PD? 🙂
Reply on: Peon #177278:
Zatial som nenasiel nikde na svete automat co by vedel vratit bankovku (aspon si taky nepamatam) - jedine ak prerusis transakciu tak ti vrati tie co si tam uz vlozil.
Reply on: Peon #177276:
Zacnime tym ze kriza nebola. To je taky prehnany vyraz, kedze sme boli zvyknuty na lepsiu ekonomicku situaciu. Toto bol obycajny pokles ekonomiky. Niektore banky ho nezvladli a padli, ale hlavne vsetky isli do mensieho rizika. Na druhej strane, ak niekto prisiel s projektom pri ktorom je predpoklad ze bude mozne ho splacat tak nebol problem si pozicat.

Kriza v pravom slova zmysle este len nastane, kedze tento krat zrejme nebude riesenie take jednoduche a jednoznacne...
Reply on: Mike #177284:
Tak keď si odmyslíme ten odložený mobil v nezamknutej kabíne (osobne by som ho nenechal ani v zamknutej), tak ani na Slovensku by nemal byť v zásade problém nechať ľudí vo vozidle. 🙂
Reply on: Peon #177279:
Je to aj (ne)zvyk ako píše Andy a aj kriminalita... vo Viedni nechá vodič otvorené dvere a na palubovke si nechá položený mobil a peňaženku a ide úplne het na 5-6 min. mimo výhľad do kabíny... u nás by to mohol spraviť iba ak by bola kabína zamknutá a zreteľne oddelená od priestoru pre cestujúcich... nehovoriac o viacerých "krádežiach samotného vozidla".. neviem či aj vo Viedni to majú tak "bežne" ako u nás...
Reply on: Peon #177278:
Nitrianske automaty zakúpené v roku 2011 taktiež bankovky prijímajú, ale ich nedokážu vydať. Bankovkový modul takúto funkciu nemá. Neviem, či niekde automaty bankovky vydávajú, ale minimálne to nie je štandard.
Reply on: Peon #177279:
Nejde len o Viedeň. Na západe je nastupovanie cestujúcich do odstavených vozidiel na konečnej úplne bežné a nie iba tam. Ja osobne som sa s tým stretol tiež v Maďarsku, Poľsku a na Ukrajine.

Vlastne, ako Andy správne zhrnul, nepúšťanie cestujúcich pred odchodom do vozidla je v našich zemepisných šírkach asi ozaj len špecialita ex-CS. Teda aj to len v autobusovej doprave, lebo na železnici v tomto smere nie sú žiadne prekážky ani u nás.
Reply on: Peon #177279:
A čo týka kriminality, tak keď chcem zvandalizovať vozidlo MHD, tak to počas toho čakania môžem spraviť rovnako aj zvonku. Dokonca možno aj jednoduchšie, lebo ľahšie sa uteká zvonku ako zvnútra vozidla. 😃
Reply on: Peon #177279:
Zákaz pustiť do vozidla cestujúcich je špecialita Slovenska a Česka. Po mnohých diskusiách sme v minulosti dospeli k tomu, že to nemá racionálny dôvod, je to vec zvyku a tradície.
Reply on: Mike #177277:
Ozaj a ako je možné, že vo Viedni (niektorí?) vodiči autobusov nechávajú na konečných zastávkach ľudí nastúpiť ešte pred plánovaným časom odchodu a neboja sa ich dokonca nechať chvíľu aj samých vo vozidle? Môže to súvisieť s kriminalitou, ktorá je tam vraj nižšia ako tu?
Reply on: Andy #177270:
Na rakúskych červených automatoch ma prekvapilo, že bankovky nedokážu vydávať. Podľa mňa sú vynikajúce, ale mali by aj toto zvládať... http://www.oebb.at/en/Services/Services_at_the_station/Ticket_vending_machine/index.jsp

PS: Lístok VOR platný v rámci Viedne platí okrem OBB aj na vlaky iného dopravcu? A na aké kategórie vlakov? Okrem S-Bahnov aj na "náš" vlak smer Marchegg /a opačne/?
Reply on: Peon #177276:
To je o tom koľko % z rozpočtu ide na verejnú dopravu. Ale okrem nás oni majú zákon? alebo inú formu právnej normy že každý investor ktorý ide stavať novú investíciu musí prispieť do mestského rozpočtu na dopravu. A ďalej tam na chod mesta asi aj prispieva niečo štát...
Reply on: Petto #177267:
Ja ale nechápem ako je možné, že vo Viedni sa aj v čase krízy našli peniaze na Westbahnhof (OBB Bahnhofcity Wien West), maká sa na Mitte a aj na Hauptbahnhofe - všade to budú nákupné centrá spojené so stanicou.

A odkiaľ berú peniaze na predlžovanie trás metra? Nie je to tak dávno čo U2 potiahli cez Stadlau na Aspernstrasse a pokračujú ďalej na severovýchod. A U1 pre zmenu potiahnu ďalej na juh.

Ale zarazilo ma, že spravili aj taký (podľa mňa populistický) krok, že cez víkendy premáva aj v noci metro /v 15-minútových intervaloch/. Veď nočáky im jazdia v 30-minútových intervaloch. To nestačí?

Prekvapuje ma tiež, že po celý rok za každého počasia premáva 38A až v priveľmi slušných intervaloch na Kahlenberg (t.j. niečo podobné ako Kamzík s hotelom a bufetmi). http://www.wienerlinien.at/media/download/2011/Linie_38A_61878.pdf

Kto to dotuje? Pritom celodenný lístok (Einkaufskarte Po - So; 8 - 20 h) stojí približne toľko ako náš 24-hodinový turistický lístok. Pri kúpe spiatočného lístku vlakom do Viedne /s doplatkom na MHD/ vyjde ich MHD ešte lacnejšie.

A cyklistických chodníkov ako oni majú veľa oproti nám...
Reply on: Valec #177274:
Neviem, keby som ja bol spravca zel.infrastruktury tak by mi vadilo ze nova budova stanice nerespektuje komfort cestujucich.

Pokial ide o Slovak Lines - preco teda nepreviedli budovu a pozemky pod samostatnu firmu (napr. pocas nedavneho rozdelenia firmy) a nepredali to s tym ze AS by si nechali? Urcite maju ziskovejsie aktivity ako SL, ale aj SL je ziskovy a to sa hodi.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.