Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Ámos #184781:
Myslím, že ľudia, ktorí sú schopní napísať "laický redaktori", by sa nemali sami cítiť byť morálne oprávnenými ku kritike laickosti redaktorov ? .
Reply on: Ike #184778:
To je pekný nezmysel, čo hlásaš. V tomto prípade súhlasím so zlošukom, slovo developer nemá priamy slovenský ekvivalent a v slovenčine už zdomácnelo. Ako by si to jednoslovne povedal po slovensky? Takisto výraz inžinier nie je presným ekvivalentom amerického engineer (nie strojár ale strojník, engineer je napríklad strojvodca).
Reply on: 810zssk #184777:
Tak to máš blbé. Ja prijímam 40% informácií v češtine, 20% v slovenčine, 20% v nemčine, 10% v angličtine, 5% v rumunčine a 5% v holandčine. Keby som to mal prenášať do svojho prejavu, tak budem ako hotentót.
Reply on: 810zssk #184772:
Fakt nemá? Vyvinuli si isté schopnosti pri jazdení? Asi nevieš slovensky. Ale môžeme túto tému opustiť, pretože ty máš evidentne pocit, že bez vydevelopovaných skills nie si free, cool a in ? .
Reply on: fanatikmhd #184804:
Čo to trepeš za nesmysly, šotinko?
Reply on: fanatikmhd #184804:
Nech ta trha aj na 100 kuskov, SOR NB18 je autobus a splna kriteria EU, takze tvoje reci, ze ako to je iba srot si nechaj.

A na margo tych ramov - porovnavat zhrdzavene ramy Sanosov a konstrukcnu vadu vyroby SORov moze iba diletant.
Reply on: fanatikmhd #184804:
zase neprehanaj, ja mam cez 190 a sadnem si aj na viac sedadiel ...problematicke su samozrejme tie zadne pri vezi a hned prve v zadnom clanku, jak tam je ten schod so sedadlom-tam koleno na sedadle pri okne vobec nenarvem a tiez na tom sedadle za nim len s problemami ? jo a do 4ky pokial si sadne oproti mne niekto do 180, tak sa tiez zmestime.. ? ale ano, ja tiez radsej cestujem v Karose, MBCC....horsie od tych srotov su snad este ich 9,5 BN surodenci
Reply on: Andreas.Papak #184802:
A k tomuto zaveru si ako dosiel?

MBCC ma audiosystem zabudovany, avsak nie je spojeny s PP, takze jedine co cez neho ide ide mikrofon vodica a radio 🙂 (najma pocas MS v LH bolo dobre pocuvat aktualny stav zapasu az vzadu pri motorovej vezi 😃 )

Po b - MBCC ma naopak dopyt vyrobeny vyborne, nema 555 tlacidiel okolo jednych dveri (v sorke u 4 dveri su stop, 2x dopyt, 1x dverny dopyt, a este nejaka hlupost, zeby kocik? ) MBCC ma po jednej strane cervene tlacitka stop, a pri dverach 2x modre na dopyt. Invalida a kocik ma v mieste umiestnenia invalidu/kocika svoje tlacitko.

Po c - sorka je low-cost srot, v celom voze neexistuje prvok, ktory by bol terchnicky vyspelejsi (neratajme nami dobudovany PP a nim ovladane casti) nez mavali uz stare IK280. Vykon 0b, cyklisti ich radi predbiehaju.... Dverny pohon na*****. Tolko dveri ma zmysle iba v tom, ze ked uz mas take mohutne kridla ktore sa dlhsie zatvaru, aby si si vyrovnal cas s inymi vozmi, ludi musis rychlejsie natrepat, cizie viacero dveri. To ze su furt dopiiiiiiiiipane, prevalene von, a nefunkcne kridla, o tom sa bavit radsje nechcem. Som chlap stredne velkej velkosti, zmestim sa akurat tak na sedadla sklapacie a sedadlo pred 4 dverami.... Inde proste kolenami vyvalujem supera sediaceho predo mnou. v 4ke zase mam kolena az na proti sedadle..... Do ulicky sa ledva ledva zmestim. Potom furt vyzeram jak pohlavny ud muza ked furt stojim/sedim u vodica, kde sa jedine zmestim v poriadku. bez problemov. Tych par vozov vybavenych klimatizaciami radsej o ich funkcnosti nebudem zmienovat. Aby vozidlu do roka praskal nosny ram? Aj SANOSy to vydrzali dlhsie!!!!!! AYFKM? Tu setrili aj na spojovacom materiali kostry?

V MBCC ako cestujuci som nemal problem nikdy. Klima vzdy na vybornu (i ked na zaciatku jari niektori na nu zabudali a otvarali radsej okna, ale budis) Sedadla fajn, posadim sa kdekolvek, ulicka sirsia, k polovici sedadiel nemusim prekonavat mount everest zo schodov, pod.


Porovnavat tu hromadu cerveneho srotu s akymkolvek vozidlom, ktore si pravoplatne vysluzilo titul Autobus (TAM, IK, aj kratke B9,5 SOR, Karosy a pod) je minimalne nechutne. Vysvetli mi, preco sa tie klbove hnusy dodali do prahy, ktora ich nakoniec nechcela a zrusila kontrakt, a jediny kto ich ma plnu..... vozovnu sme my? Preco ich nedodali do svajciarska, nemecka a inych krajin? Solaris sa dostal az na Kubu! Sor s BUSmi iba do BA (Samozrejme hovorim o NB18, nie o kratkych)
Reply on: Andreas.Papak #184802:
To ci ma vozidlo hlasenie zastavok nema nic s tym kolko vozidlo stalo, ide proste o to, ze DPB by tie hlasice musel objednat a zaplatit. Otazka je ci to ma zmysel ked na polke vozov s hlasicmi ich nevedia nastavit na normalnu hlasitost.
Jaj, takže Sory a Mercedesy zvukový systém ani nemajú?! No pekne, tak sa môžeme diviť, že prečo "to nehlási". Pri Soroch, ešte ok, oproti Mercedesom boli za pár šupiek, nech si ľudia hovoria čo chcú, ja mám Sorky rád. Ale, že ani MBCC nemajú hlásenie... no hanba. Nehovoriac ešte o tom, že na Soroch je podľa mňa lepšie /logickejšie/ spravený dopyt ako na MBCC.
Ale to pokiaľ viem nebolo originál od výrobcu.. či áno?
Lebo každý z tých vozov mal toto riešené inak, každý vodič si to upravil po svojom...
A čo sa týka toho, že dvere na Sorke musíš zavrieť len všetky, to by som nejako neriešil... Karosa dokonca ani dopyt nemá a nikomu to nevadí..
Reply on: Gryzly65 #184798:
aj 280, http://www.mestskadoprava.net/_files/staticpages/BA/DPB/TP/i280pan.jpg
vidis tam vpravo zelene a cervene tlacitko. a potom pod sebou jednotlive dvere.
Reply on: Gryzly65 #184797:
nie, ale niekedy je to vhodne, napriklad ak vsetci uz nastupili a za tebou caka druhy autobus, aby si nezatvoril posledne, zatvoris manualne vsetky 3, potom 4.
a este druha blbost na sore. tlacitko dopytu je nakreslene ako zvoncek. - niekdo by si myslel ze je to nadstavenie zvonceku.
Reply on: Gryzly65 #184797:
Ik 280 teda, viem že 435 už má i centrálne otváranie/zatváranie
Reply on: dopravak88 #184796:
Ešte mi povedz, že by si chcel otvárať každé dvere zvlášť, jak na Ikaruse... ***lo by ma
Reply on: Andreas.Papak #184784:
napriklad mozu mat nove mercedesy, sory usetrene na zvukovom systeme. ziadny tam neni. alebo sory na klimatizacii a vyhrievanom sedadle vodica. alebo solarisy na hasiacom zariadeni. alebo esteraz sory na tom ze nemaju kameru na kazdych dverach a nedaju sa otvarat tvere z kabiny vodica osobitne. - ma tam len tlacitka na 1. a 2+ostatne dvere.
Reply on: Peon #184794:
Vo vseobecnosti by malo platit ze bezkontaktnu platbu (ktora by mala byt offline) terminal zuctuje pri najblizsiom online spojeni (spravidla ked niekto bude platit beznou kartou).

Viem ze napr. UCB mala par terminalov, ktore overovali bezkontaktne platby online a bola to uplna kravina, kedze tym odpadla hlavna vyhoda tej technologie.
Reply on: 810zssk #184791:
Ak sú bezkontaktné platby off-line, ako je potom možné, že moju bezkontaktnú platbu v Lidli som ihneď po návrate domov (mám to kúsok) našiel v internetbankingu mBank v blokovaniach (rezerváciách)? Možno však tie bezkontaktné platby sú na niektorých termináloch on-line a na iných off-line...

Keby bola off-line (ako napr. taká cez impriter - tzv. žehličku čo som raz zažil v reštaurácii vo Valticiach), tak vtedy by som ju nevidel v internetbankingu v blokovaniach / rezerváciách. Tú mi vtedy banka zaúčtovala až po týždni. ?
Reply on: Hug0 #184790:
Solaris môže mať zase inde ušetrené. Divil by si sa kde všade sa dá ušetriť pri výrobe automobilov tak aby to nevidel zákazník alebo mu to najmenej vadilo. Obdobné to bude istotne aj pri Solarisoch. A nie vždy musia byť lacnejšie. Vždy záleží od tendru nakoľko autobusy zväčša nemajú pevne stanovenú cenu ako automobily (i pri nich sa dá hýbať pri veľkej zákazke logicky). ?
Reply on: Andreas.Papak #184787:
Este ani nejaka kampan nebola zriadena. Nebude to od decembra... Ale cest. poriadky sa uz harmonizuju, priame busove linky do BA postupne budu zrusene (od decembra?).
Prestupny terminál bude hotový najprv v Senci: okolo apríla 2013, info-systém bude napojený na dispecersky BID, lene furt nie je, takze tipujem dec. 2013. Ale nikto nehovoril, aby dovtedy nefungovali návozy a odvozy na/zo žel. st. aspon v okresnych mestach, aj bez tarifnej integracie.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.