dnes reportaz v TN na Markize o novych trolejbusoch, kde sa vodici stazuju, ze raz nefunguje system, potom oznacovace. Samozrejme hovorkyna to poprela, ze vsetko je uz v poriadku?
Dotkne. Síce nebudú stavať aj premostenie pre električky, ale ak ma pamäť neklame rýchlosť bude tuším 10 - 15 km/hod v danom úseku. ? Inak povedané takmer žiadna zmena keďže aj dnes +- išli podobnou rýchlosťou v danom úseku. ?
Ja len zvyknem vidieť, ako prichádzajú a odchádzajú EC z Bratislavy. Spravidla sú prázdne, samozrejme to závisí od času a konkrétneho vlaku (Budapest - Hamburg, či len Budapest - Brno). 2 kusy prvej triedy jazdia tuším len na 174/175 a 170/171 a tie chodia až do Nemecka, zrejme preto.
Aktualne prebieha dokoncovanie vymeny kolajnic v Karlovke, mozno sa aj zrusenia tej "25" dockame...ale tie vybrane slova, co sa pri tom siria celym sidliskom, stoja za to...esteze male deti uz spia ?
To máš pravdu. Skôr by mali byť dve "čašnícke čaty" - jedna by šla z Hamburgu do Prahy, druhá z Prahy do Budapešti. Neviem koľko Maďarov tým vlakom jazdí ďalej ako do Prahy, takže tá prvá čata by po Maďarsky ani nemusela vedieť. Ide mi skôr o to, že ten vlak má dosť dlhý úsek cez Česko a Slovensko na to, že obsluhujúci personál neovládal ani jeden z týchto jazykov.
Tak ale to zas tazko najdes cloveka co vie madarsky, slovensky, anglicky, nemecky a este bude ochotny robit casnika v jedalenskom vozni prehanajucom sa napriec Europou...
Mňa zasa prekvapilo, keď som asi pred ôsmimi rokmi cestoval EC Jan Jesenius z Prahy do BA a v reštauračnom vozni nevedel obsluhujúci personál po slovensky ani po česky. Pre mňa to problém nebol, no tým vlakom išlo aj dosť starších ľudí, ktorí nemuseli ovládať angličtinu, nemčinu ani maďarčinu.
Zavisi od vlaku. Kazdopadne na ziadnom z vlakov na trase EC cez BA nie su pravidelne radene dva vozne prvej triedy, ak tam su tak spravidla mimoriadne z dovodu dopravovania vozna niekam.