1. Áno, okrem tých kde je uvedené inak.
2. Nemusí pretože aj pri danej skupine značiek je uvedené že neplatia pre električku.
3. Áno, je. Vyhláška ale nijak v rozpore so zákonom nie je. Zákon určuje pre ktoré vozidlá platia dopravné značky a vyhláška stanovuje ich význam. Podľa tvojej logiky by pre električku mala platiť aj značka zákaz vjazdu bicyklov, lebo zákon je nadradený vyhláške a teda táto značka musí platiť aj pre električku, lebo vyhláška ktorá význam tej značky definuje podľa teba platnosť pre električku vylúčiť nemôže.
Spoločne k značkám o smere jazdy
Značky o smere jazdy neplatia pre električku a
trolejbus.
K #249550 - chceš povedať, že poznámka v 30/2020 sa vzťahuje k prípadu, ktorý nie je predmetom vyhlášky (segregovaná trať)? Už si videl dopravné značky pri segregovanej trati?
Otvor si ten predpis ktorý riešime, pozri si bod ktorý som ti uviedol a tam máš stanovené ktoré značky pre E+T neplatia. Neviem čo je na tom nepochopiteľné, už viac polopatisticky to tam napísané byť nemôže.
Podľa logiky, ktorá sa tu rieši, tak pre E+T neplatia iba zákazy vjazdu. Takže ostatné značky platia? Napr. prikázaný smer?
Poznámka v 30/2020 sa vzťahuje na segregovanú trať. A zákon ako vyššia norma to pekne vysvetľuje (segregovaná /napr. Farského-Jungmannova/, spoločná s premávkou iných vozidiel /napr. Čachtická/ a spoločná bez premávky iných vozidiel /väčšina tratí/.
Z243 je krásny príklad...keby tak vodič tbusu vbehol do nízkeho podjazdu, odrezal strechu a bol by nevinný, lebo pre tbus neplatí zákazová značka
513/2009
"(6) Ak ide o električkovú dráhu alebo o trolejbusovú dráhu, ktorá používa cestnú komunikáciu, úrovňový styk dráhy a cestnej komunikácie sa neoznačuje ani nezabezpečuje. Ak ide o spoločnú prevádzku električkovej dráhy alebo trolejbusovej dráhy a cestnej premávky, vzťahujú sa na ich prevádzku aj pravidlá cestnej premávky"
351/2010
(4)
Na jazdu električkových vlakov a trolejbusových vlakov, ak je dráha vedená po pozemnej komunikácii, sa vzťahujú aj ustanovenia osobitných predpisov
Už len to, že 30/2020 hovorí o električke a trolejbuse a dráhová legislatíva o električkovom vlaku a trolejbusovom vlaku je zmätok.
Hmotnosť prázdneho trolejbusu Škoda-Solaris Trollino 24 je 24 750 kg, plne obsadeného je 39 330 kg. Koniec polemiky, žiadny problém s mostom ani podobné hitkoviny.
Dúfam, že v DPB nezanedbávajú školenia a zdôrazňujú vodičom, že technické preukazy vozidiel sú obchodnými tajomstvami ich výrobcov. Aby nedochádzalo k únikom.
Zároveň je to dobrý argument, ak ma zastavia policajti a technický preukaz nebudem mať pri sebe.
Úprimne nechápem ten hejt, ktorý tu vznikol proti AI hlasom celkovo.
V práci sa s nimi dostávam do kontaktu veľmi často a musím povedať, že dobre zvolený model naozaj hovorí tak dobre, ako človek.
To, že niekto v DPB zvolil model, ktorý znie tak, ako znie, nie je problém AI hlasu, ale toho, kto daný hlas zvolil.