Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Hroch: Atrat Wien - Hainburg - Wolfstahl je jednokolajan, ale nie je na nase uzemie napojena. Naposledy zaustovala do stanice BA-Petrzalka niekedy kusok po 2.svet.vojne. V sucasnosti cast tejto trate sluzi ako vlecka do Matadoru, je tam este budova stanice Kopcany, kde sa niekedy prepriahalo a kusok od cestneho prechodu do A je zarastene vchodove navestidlo do ZST Petrzalka a to tam 50. rokov nechodia vlaky!!! To zaustrenie do ZST Petrzalka bolo vybudovane prave cez vojnu ked Petrzalka pripadla Nemecku a Nemci nemali zaujem na nejakej trapnej zeleznici (elektricke -ako to vsetci nespravne volaju) do Viedne, kde sa na hranici prpriahalo a rozne presuvali vozne cez hranicu.
Teraz jedna dost zle vyzerajuca prihoda (nastastie skoncila pomerne dobre), ktora sa stala vcera na Safku.
Cakal som nieco pred osmou vecer na zastavke na 95ku s odchodom 19:59. Tesne pred nou prisla na nastupiste este 88 c. 4944 s tym istym odchodom. Ludia nastupili a 88 sa pohla. Dost divoko a rychlo, zrejme sa chcel zaradit do jazdneho pruhu pred autami prichadzajucimi zo Sturovej. Avsak nejako zabudol na to, ze vlecka na Ikaruse 280 dost vybocuje. Na to doplatila jedna dievcina, stojaca na pred zadnou castou (v smere od zaciatku nastupista) prvej zastavkovej sklenenej budky, otocena chrbtom k nastupnej hrane a debatujuc s niekym v pristresku. Ako vodic zoslapol naplno plyn (a taky Ikarus sa dokaze dost rozbehnut) a zatocil, vlecka za zadnym kolesom prechadzala nad chodnikom (mozno aj 20-30 cm) a slecnu doslova v zlomku sekundy zrazila na zem. Vodic samozrejme nic nemohol vidiet, pretoze toto sa odohralo mimo jeho zorneho uhla ale pritom postihnuta slecna stala normalne na zastavke. Hoci teraz, ako su tam nove zastavkove budky je cela ta zastavka nebezpecna - budky su prilis blizko nastupnej hrane.
Rozhodne ale najvacsiu vinu na vzniknutej situacii nesie vodic, ktory by MAL VEDIET, ake vlastnosti ma autobus a zo zastavky vychadzat opatrne a nie ako pri starte F1.
Baba sa nastastie hned postavila a tvarila sa celkom ok. Zrejme sa ale pojde dat zrentgenovat, pretoze to bola dost "supa", ktora moze mat aj nejake nasledky typu otras mozgu a pod. 😞

Takze, davajte si pozor na to, kde na zastavke stojite.

Inak 4944 som dnes videl na 81 a roh za zadnymi dverami bol dost poniceny, ako keby uz niekolko ludi zrazil - zrejme je to taky "Old Shatterbus" 😉
Hroch: Nechcem ti brat iluzie, ale trat BA-Petrzalka - Kitsee - Parndorf je jednokolajna. V Parndorfe sa pripaja k trati Budapest -Gyor - Hegyeshalom - Parndorf - Wien, ktora uz je dvojkolajna. Teleso trate Petrzalka - Parndorf je sice na rakuskom uzemi stavane na dvojkolajnu trat, ale polozena je len jedna kolaj.
A na jednokolajku je tato trat vytazena pomerne slusne.
tr3mp:
možno mýli to, že keď ideš autom do Kittsee, tak hneď za rakúskou kontrolou (to sú tam takí buzeranti!!!, minule mi kontroloval nádržku ostrekovačov, že vraj čo tam mám :-))), pozeral som na neho či je normálny, no čo sa asi dáva do nádržky ostrekovačov, asi Hennessy nie... 🙂 ), tak tam prechádzaš cez dve kolaje, (ale to je stanica Kittsee, kde sa čakajú vlaky) a ďalej pokračuje len jedna kolaj, si myslím.
Turbo:
elina do Viedne jazdila myslím až do roku (november?) 1938 (teda nie do 1935), kedy nám po viedenskej arbitráži osekali Slovensko, Petržalka pripadla Reichu a juh Maďarskému královstvu 🙂 ( 🙂 patrí k tomu královstvu, nie že nám osekali územie)
hroch: #10867 no nezda sa mi, ze by trat do brucku bola dvojkolajna. Asi pred dvoma tyzdnami som prechadzala po nadjazde ponad trat (Bratska ul.) a pozeral som si miesto, kde sa trat do Madarska a Rakuska rozdeluju. Z petrzalskej stanice vedu dve kolaje, lava vedie najskor rovno a potom zataca vlavo na Rusovce, prava - "rakuska" - trat vedie po pravej strane a potom sa posunie "o kolaj vlavo" a vedie rovno do Kitsee v pokracovani osi kolaje na Madarsko. Ale dalej pokracuje urcite len jedna kolaj, podla mojho pohladu ...
COLOR #10837 - No neviem ci to bol ten pravy dovod, ale viem, ze v Bajkali bolo objednanych 1500 hosti. Tak ze by kvoli tomu?
Autor: KLF Dátum: 24.10.2002 14.21 #10743


Kto z vas (dvaja chalani) o cca 13:50 fotografoval tych chujov tratovych robotnikov na krizovatke Radlinskeho/Starohorska ?

Add KLF: To som bol ja a ty si bol ten typek s tou T3.ja som to fotil kvoli tomu aby bolo vydiet aky bordel vedia spravit trabusti.
riko, turbo, si: áno je pravda, ža si dal torxu zavádzajúcich info, ale myslím si, že keĎ sme začali hovoriť a prejazdoch cez oblúky, okolky, výmena oblúkov a to že pohodlnosť je viacmenej len vec údržby trate a vozov turbo ho presvedčil že zmena je trochu hlúposť, trochu dosť a spravil to pár vetami.

si: je naozaj nefér hovoriť o podbíjačkách, brúsnych vozoch(máme ju od rakúskych železníc tuším) a iných technologických vozidlách, ktoré sa robia na variabilný rozchod. A aj cena, čo som ja rátal je pri 42m vlaku (eline)vyšia o 2,0milióna na 1000mm, čo je pri cene okolo 100mil. jedno.A rozdiel mohol spôsobiť aj velkosť dodávky. Lebo dobre vieš že ide v prvom rade o veľkosť dodávky. Je rozdiel či zobereme 40 alebo 10 elín.
juro "#10849" - len tak kvoli detailu: trat petrzalka-kitsee-bruck an der leitha je dvojkolajna a to uz nejaky ten mesiac... a trat cez hainburg a wolfsthal je sice jednokolajna, ale ze by na nej bol nejaky culy ruch...

color: a kedy do prcic niekto osadi nove pristresky na bulikovej a pri eu? grrr... tie stare hnusy su na zbliti...

heh, len sa mi to zda, alebo som nejaky rozculeny? 🙂
V neprospech MHD vsak hra dlhsi cas cesty - a cas su peniaze, v neprospech aut zase zle parkovanie, co tiez stoji cas a peniaze. 🙂
Ludia ale s tou ekonomickou vyhodnostou cesty po meste autom je to take divne. Pokial viem tak naklady na 1 km osobnym autom su cca 12 Sk (benzin, amortizacia, poistka,...) a za tuto cenu vas MHD za 10min (podla poriadku) dovezie predsa len dalej. A ked si kupite elektricenku za 650 Sk, tak potom na nu najazdite isto viac ako 490/12=40.8 km a to imho za mesiac najazdite MHD daleko viac. Ina situacia nastava ked mate moznost pouzivat auto s tym ze sa plati len benzin.
Ten nadpis vyzera slubne:
Moravčík žiada hlavu Kovalčíka
http://www.sme.sk/clanok.asp?vyd=20021030&cl=712250

🙂
Nove zastavky JCDecaux budu v blizkej dobe osadzat na Sevcenkovej a Postovej.
Romanca, diki velmi za prispevok. Sme radi ze je tu dalsi uvedomely clovek 😉 Mas totalnu pravdu. Nechcem ohovarat Sicka, ale Turbo (ak hovori pravdu(tipujem ze hej)) ma navrch co sa nazoru na rozchod tyka.
Bolo to 1914-1935 - Viedenska elektricka
U Durkovskeho sa mal presadzovat nazor klubu, teda vacsiny. A ten znie zachovat tisicku. Ked tam niekto dojde a zacne hovorit "Moj nazor je taky, ze..." - uz to je chyba. Slovo "Moj" nie je vhodne. Slovo "Nas" je ovela lepsie. Ale tam Si nema vela spojencov. Vacsina ludi totiz nesniva o takych veciach ako on. Ja mu jeho nazor neberiem, ale dufam ze raz dojde na to ze je to nezmysel. Zavolal som ho tam ako spoluautora projektu, nie na to aby tam prednasal svoje nazory. Teraz to lutujem... Navyse ak sa zachova tisicka v meste, stale to nebylucuje prepojenie na region pomocou kockopsov - vlozi sa tretia kolajnica. Takto to uz raz fungovalo, konkretne v rokoch 1918-1935 (opravte ma ak sa mylim). V Stuttgarte to funguje aj dnes. Ale menit celu siet je absolutny nezmysel bez akehokolvek rozumneho odovodnenia.
uz niekolko mesiacov sledujem vasu urputnu diskusiu ako absolutny laik, ktory navyse prichadza z regionu (pezinok) a takmer vsade cestuje smradlavym gumokolom.
napriek tomu ma cela diskusia zaujala, naucila ma vsimat si veci, ktore mi doteraz nic nehovorili (ako vyhybky trolejbusov, transparenty, zahadne cisla a podobne).
tiez sa mi velmi paci myslienka rychlej elektricky ktora by sla mozno az k nam do pezinka a rychlejsie by ma doviezla do roboty ako smradlavy gumokol.
chcem vam dat len jednu dobru radu. skoncite na verejnosti diskusiu o sirke rozchodu. myslim, ze za tych par mesiacov, co si tuto diskusiu citam ako absolutny laik som si vypocul mnozstvo argumentov oboch stran. konstatujem, ze jedno aj druhe riesenie ma svoje pre aj proti. vyuzite radsej chvilkove pootvorenie casopriestoru a pokuste sa vase projekty a plany presadit na mestskej urovni. ak sa pri prezentacii napriklad u durkovskeho zacnete hadat o sirke rozchodu, pomysli si o vas ze ste blazni a vykasle sa na vas. jedna strana musi ustupit a snazte sa tahat spolocnym smerom. inak si sami budete moct za to, ze nic nezmenite.
d3k0:
tak, tak
Neviem sice, co bolo u Durkovskeho, ale na podobnych akciach sa zvykne prezentovat nie svoj osobny nazor, ale nazor vacsiny - v tomto pripade "tisickarov". Ale na podobne veci sme si uz na Slovensku zvykli...

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.