Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
dnes uz tie nazvy Kutiky a Zaluhy velmi nepocut, ale ako dieta sme to tak bezne pouzivali, preto som nikdy nechapal, preco sa ZST Lamac volala Zaluhy, ked s tym nemala nic spolocne. osobne som proti premenovaniu, pride mi to uplne zbytocne.
Reply on: Jadran #232299:
Luky II boli a mohli by byt znovu pomenovane podla Tesca.
Reply on: Valec #232296:
Lúky II a Lúky V mali byť premenované už dávno - problém je, že v blízkosti tých zastávok nie je veľmi podľa čoho.

Súčasné zastávky pod názvom Budatínska by som možno premenoval na "Lietavská" a tak Lúky II by sa mohli volať "Budatínska".

Lúky V by sa teoreticky mohli premenovať na "Vyšehradská" a konečná na "Vígľašská".

V oboch prípadoch sa divím, že tak neurobili, keď tam svojho času kreslili MHD (ak tieto zastávky náhodou neniesli aj iné názvy za tie roky).
Reply on: Jadran #232297:
Tak ja si potom poprosím aj Kútiky - nadchod 😂
Reply on: 810zssk #232293:
Po Vajnoroch sa môže volať aj Kútiky - konečná. 🙃
Reply on: 810zssk #232293:
"Dopĺňa mi to ráz mesta a pomáha to tieto názvy udržiavať živé."

Pritiahnem to za vlasy, ale...:
Aupark - Dvory V - Dvory III - ŽST Petržalka - Dvory I - Jiráskova - Lúky I - Lúky II - Lúky III - Lúky IV - Lúky V - Vyšehradská

Súhlasím teda s Mikeom, že názvy podľa lokalít sú vhodné pre nadradený systém (resp. v prípadoch, kedy je daná zastávka jediná, cenrálna alebo výrazne významnejšia ako ostatné, napr. Podháj v Lamači). Ale v takej Dúbravke je 5 lokalít (Krčace, Záluhy, Podvornice, Dúbravčice a Stará dúbravka) a cca 14 významných zastávok, pričom ani jedna nemá takú polohu alebo vlastnosť, že by som ju vybral za jedinečnú pre danú lokalitu. Takže Záluhy sú zovšeobecnením, naproti tomu Kútiky zas o niečo spresnením - každopádne pri oboch sa ide opačným smerom.
Reply on: Valec #232291:
Aha, soprry, to boli pražské, nie ostravské - prehliadol som.
OK, tak sa to dá, hoci odborník z Ostravy to hodnotil ako nerealisticky náročné.
Dobre. kúpte pražské T6, na tých nebudete musieť ani polaritu otáčať.
Ráno stala Karosa pri Kríži s cieľom Patrónka...
Ževraj premávala takáto linka .. na cieli bolo 984... čo by malo byť x84
Reply on: Valec #232290:
Obratisko Kútiky? To už rovno môžu pomenovať Kútiky,,otoč 😂 Dúfal som že tieto SADistické maniere skončili a že sa budú skôr odstraňovať ako pridávať.

Inak ja som na rozdiel od väčšiny fanúšikom pomenovania podľa štvrtí, či už sú to Kútiky (nie Obratisko Kútiky), Záluhy, Ľudová štvrť, Blumentál a podobne. Dopĺňa mi to ráz mesta a pomáha to tieto názvy udržiavať živé. Na druhej strane by som to nerobil pri napr. Damborského kde už je zaužívaný iný názov.
Reply on: Mike #232276:
K #castejsieakometro môže pribudnúť aj #nazvyakometro. I keď treba povedať, že tento nápad má iného autora.
Reply on: S499.1023 #232282:
"Podle ní se na tramvajích měnila polarita a repasovaly se podvozky."

https://zdopravy.cz/v-brne-zacinaji-jezdit-tramvaje-t6a5-koupene-z-prahy-prosly-upravami-36580/
Reply on: Petto #232281:
1. Taká etapa podľa mňa nenastane.
2. Zastávka v obratisku sa bude volať Obratisko Kútiky.
Reply on: S499.1023 #232287:
Eh, so stastim ma caka minimalne 2x tolko rokov a kto vie, mozno o dalsich 27 rokov bude Bratislava zase Pressburg ci Pozsonyi a Karlovka bude oficialne Koldorf/Karlsdorf 😂
A Polus ostáva Polusom. 😁
Reply on: MatejBA #232279:
Krátko žiješ 😂 .
Reply on: Viko #232277:
Damborského je síce pomerne nezmyselné pomenovanie, keďže Damborského ani M.Sch.-Trnavského nekrižuje, bolo by výstižnejšie Bagarova, Hanulova alebo Harmincova ALE je to zaužívané a niet reálneho dôvodu to meniť.

K poslednej otázke: Moja sestra celý dospelý život žije v Dúbravke a kým bývali na Lipského, bežne sa hovorilo, že býva na Záluhách. Detto kamarát z Bagarovej.
Ale v súlade s Mike-om som toho názoru, že názvy ako Kútiky, Záluhy sú vhodné skôr pre stanice nejakého nadradeného nosného systému a pre E/A len v prípade, keby sa jednalo o nejaký prestupný uzol (viď Praha, kde s otvorením predĺženia C do Letňan a vznikom stanice Kobylisy sa premenovali aj zatávky E/A z Kobyliského náměstí na Kobylisy.
Reply on: Viko #232277:
Názov Záluhy označoval dlhé roky až do 4.7.2005 dnešnú zastávku ŽST Lamač. A ŽST Lamač sa predtým volala dnešná zastávka Segnáre-nadchod.
Reply on: gejza #232269:
Poznám aj staršie a krajšie a zachovalejšie baby.
Reply on: Petto #232281:
Tak preco sa to napriklad nenazve "Pupavova", kedze ta ulica ide priamo nad zastavkou a mohlo by byt "Karlova Ves - Pupavova" (Kuklovska by tiez bola dobra, ale z jasnych dovodov nepouzitelna).

Andy: Mozno starsi obyvatelia to tak volaju, ale mladsie rocniky som fakt nezachytil, zeby to niekto niekedy pouzil.
Reply on: Valec #232267:
Nie, v Brne nemuseli nič otáčať, Brno má totiž tiež - v troleji (okrem nich v rámci ex-ČSR ešte Košice). Ja som sa totiž o to zaujímal a práve v prípade výzdroje TV3 je to také zložité, že je to až nerentabilné.
Predstavoval by som si to, čo som napísal (nejaké čiastočne NP prvej generácie zo západu) ale počítať s tým, že to bude za cenu ústupkov (užšie skrine, čiže Mind the gap, poväčšine horšie trakčné aj brzdné vlastnosti etc.).
Ono keby sa uvažovalo trocha viac dopredo, tak sa mohla, keď už je 239,16 v dôchodku, schváliť VarCB3 kasňa a misto zúfalého výpredaja T3 narobiť nejaké vane. Okrem toho by sa teda, keď už by sa muselo, dali kúpiť nejaké T6 z Prahy (tam je ale silná konkurencia Žofie a okrem toho kvôli aktuálnym pronlémom so 14T a 15T sa odpredaj T6 zastavil a tie sa vracajú do prevádzky).

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.