Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Mike #230231:

Akcia Stuttgart ako si pamätám niekedy v roku 2010 sa preslávila obrovskými masovými protestami proti prestavbe stanice ktorá vyvolala rozsiahle asanácie a výrub stromov. Inak je to stanica na známej trase TEN-T európsky koridor 17 u ktorého cieľovou stanicou bola Bratislava (vr. výstavby Filiálky). Zaujímavé je, že tam proti výstavbe boli občania a presadzovali to železnice a u nás boli proti výstavbe železnice na čele s vtedajším riaditeľom sekcie železničnej dopravy na ministerstve- Ing. Kubáček. A dnes nám Reming ponúka realizáciu Filiálky v akomsi paškvilnom prevedení. Už mohla byť v prevádzke pár rokov.
Reply on: Viko #230239:
tak zas vies ako, v autoritativnych systemoch sa proste zaveli ze to bude takto a celu tu byrokraciu mas v podstate vynechanu... takze aj relativne technicky komplikovane veci mozu byt zrealizovane v priebehu 1-2 rokov od rozhodnutia... na druhu stranu ak ta "vyssia autorita" rozhodne ze bude robit zrovna nieco u teba alebo v tvojej blizkosti, tak mas proste smolu a nic s tym nespravis a ked budes nieco namietat tak sa ti este moze pritrafit ze pojdes nutene muklovat na danu stavbu....
Reply on: si #230238:
Dĺžka konania je špecifický problém Slovenska, kde musí projekt prejsť trojnásobným posudzovaním (ŽP, územné, stavebné). Potom jasné, že keď sa dá trikrát niečo namietať, tak sa to natiahne. Pliesť do toho nejaké antidemokratické demagógie ozaj nie je namieste.
Reply on: Ma178rek #230237:
ono to je prave problem "demokratickych" krajin, ze adminstrativa okolo stoji omnoho viacej casu ako samotne technicke riesenie...
Reply on: N/A #230232:
pri všetkej úcte neviem čo chcú toľko robiť, myslím že koniec roka 2022 by bol tiež stíhateľný ale bohvie 🙂
Reply on: Andy #230234:
No "neočakávaný problém alebo nejaké šialené odvolávanie" sú podľa mňa dogmaticky zakotvené v slovenskej definícii dopravných projektov. 😐
Reply on: david1 #230233:
A v akom štádiu sa momentálne nachádzame?
Reply on: N/A #230232:
Ak nebude nejaký neočakávaný problém, alebo nejaké šialené odvolávanie pri stavebnom povolení a súťaži na zhotoviteľa, tak sa to vraj stíha.
Reply on: N/A #230232:
Čakalo sa na potvrdenie alebo zamietnutie X pripomienok k projektu predĺženia trate.
Čo sa deje s druhou etapou električkovej trate v Petržalke? 😏 Čas sa kráti, je možné to stihnúť? 🤔
Reply on: akela #230230:
Stuttgart s projektom Stuttgart 21.
Reply on: Viko #230224:

A ktoré sú to západoeurópske krajiny, Viedeň nespomínaj to je stredoeurópska krajina. Inak tam zbúrali kompletne skoro jednu celú mestskú štvrť a hlavne línie tých dvoch tratí ktoré sa preťali v novej hlavnej stanici boli historicky tak šťastne vedené, že ich priesečník bol v lokalite ktorú bolo možné "obetovať". A obe pôvodné stanice mali koľaje na tej istej výškovej úrovni. Takže na také riešenie mali, ako sa tomu hovorí aj vhodné "geomorfologické" podmienky. Porozmýšľaj trochu. A ak nevieš o čo ide, postav sa na koniec nástupišťa pri kolaji č.1 smerom na Trnavu a pozri sa na Filiálku a prípadne aj na Petržalku a možno pochopíš čo sú vhodné a nevhodné geomorfologické podmienky. A čo je možné a čo je nemožné.
Reply on: tr3mp #230227:
To je vďaka súčasným grafikonom. Smer Viedeň čakáš ešte dlhšie.
Reply on: Jak44 #230226:
Teraz snívam alebo sa naozaj veci pohli k lepšiemu?

Ešte by to chcelo doriešiť nízkopodlažné prestupy na hrane, keďže chýba spojenie Obchodná - Blumentál - Trnavské mýto. L9 by mohla zastavovať v oboch smeroch na Kamennom námestí aj SNP, aby sa tento smer pokryl aspoň naokolo bližšie.
Reply on: david1 #230222:
A keď ideš na Patrónku od Senca napr. na pol deviatu, tak máš na hlavnej stanici 25 minút na prestup. Čo je približne toľko, koľko trvá zvyšok cesty. 🙂
Reply on: akela #230220:
Dnes to bolo bez kubacka? 😣😥
Reply on: akela #230220:
"Mantra jednej hrany" je možná už teraz, netreba na to žiadne utópie.
A zatiaľ čo západoeurópske krajiny sú do splnenie tohoto cieľa schopné investovať priam megalomanské prostriedky, my by sme sa toho systému čo najradšej vzdali a rozkúskovali si sily do troch rôznych staníc, na ktorých poriadnu rekonštrukciu tak skoro mať nebudeme. Hotový win-win.
Reply on: tr3mp #230221:
Ale nemame pre Patronku ZST Zelezna Studnicka/Lamac? Bola by blbost ist az na Hlavnu a potom ist spat 🙂
Reply on: tr3mp #230221:
V čom som ich zanedbal? V špičke aj teraz pendlujú min. po Pezinok.
Filiálka sa týka najviac vyťažených východných tratí 120,130 a ak urobia spojku tak aj 131.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.