Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Andy #230754:
Áno, k tomuto sme postupne dospeli všetci zúčastnení na našej strane. Ak malo byť cieľom user-friendly riešenie, potom je nutne potrebné zabezpečiť príchod peších zo severu. A ten je možný len po vybudovaní podchodu v súvislosti s reko trate. A potom rozmýšľať, čo s autami.
Reply on: 3pa3ck3 #230774:
Možno by to bolo dobré, lebo mnohých z nich doprava zaujíma maximálne tak pred voľbami.
Druhá vec je, koľko vlakov má dnes v rannej špičke akú rezervu? Alebo všeobecne ako sú vyťažené, dá sa hovoriť ešte o kultúre cestovania?
Nebolo by vhodné začať pomaly tlačiť na starostov a poslancov obcí v okolí Bratislavy, aby zabezpečili MHD aspoň ako prípoje na vlaky?
Reply on: Valec #230765:
Nejako to budú musieť vymyslieť.
Reply on: Valec #230770:
Tak vraj to dnešné uznesenie starosta vetoval a má znovu prejednávať v septembri. 🙂
Reply on: Valec #230769:
Aha, myslel som, že autobusy majú zachádzať niekam ako bola tá nakladacia rampa. Tak potom nechápem, kde má byť vlastne ten úbytok parkovacích miest.
Reply on: Joyki #230767:
Lenže ak dobre pozerám (a stále platí tento projekt https://www.enviroportal.sk/de/eia/detail/revitalizacia-prestupneho-dopravneho-terminalu-v-bernolakove-stanicna-), tak parkovisko je navrhované niekde inde, ako dnes stoja autá (viď https://www.google.com/maps/@48.197576,17.3073906,198m/data=!3m1!1e3).

Úbytok parkovacích miest teda nie je v tom, že by ich dopravný terminál zabil, ale v tom, že sa vyprace tá nákladková rampa.
Reply on: Andy #230768:
Zachádzať pre 1. koľaj?

Reply on: Joyki #230767:
Presne tak, na stanicu tam chodí autom ten typ ľudí, ktorý by inak išiel autom rovno do BA, takže buďme radi, že to tak robia. A autobus sa kľudne otočí pred stanicou, nevidím zmysel v zachádzaní pred 1. koľaj.
Reply on: Valec #230764:
Nemyslím si, že je fajn tam vytvoriť za vyše pol milióna o 100 menej parkovacích miest, len aby to bol "dopravný terminál", keď tam nie sú a asi ani nebudú žiadne signifikantné prestupové väzby medzi busmi a vlakmi.

Keď je problém prejsť cez priecestie, prečo by sa malo rušiť vo veľkom parkovanie na južnej strane stanice, teda od nových štvrtí (podľa teba 150)? V Senci majú projekt P+R pre vyše 200 áut na južnej strane stanice práve kvôli nízkej priepustnosti priecestia (rieši sa aj pešie priecestie cez koľaje so signalizáciou).

Keď sú tam autá až pokiaľ oko nedovidí, je evidentné, že dopyt po P+R je silný, a to na oboch stranách trate. Nakladacia rampa sa mimochodom vybúrala, aby sa tam mohlo parkovať (oficiálny oznam na mieste búračky od ŽSR, že vychádzajú v ústrety autám - evidentne predpríprava pre terminál). Bolo by ideálne z prístupovej cesty vykázať autá a predstaničný priestor upraviť do podoby autobusovej otočky. No a to živelné, aj keď dodám, že usporiadané parkovanie na betónovej ploche skultúrniť, ale neuberať stovku parkovacích miest, práve kvôli nízkej priepustnosti priecestia.
Dobrý deň, téma klimatizácia sa tu už preberala. Stále ale pretrváva jedna vec. Vo vozidlách je pustená klimatizácia, ale okná sú otvorené ! Každé okienko sa pritom dá špeciálnym kľúčom uzamknúť.
Bol by veľký problém dať príkaz vodičom, aby si to uzamknutie skontrolovali pred cestou ? Inak klíma nemá zmysel. 🤔
Reply on: S499.1023 #230762:
Vzhľadom na terén (serverná časť je na vŕšku) a zástavbu si tam (nie len ja) mimoúrovňové riešenie neviem predstaviť.
Reply on: Joyki #230751:
Ja som sa tam bol pozrieť pred dvoma mesiacmi, ale žiadne parkovacie miesta som tam nevidel. Len na divoko parkujúce autá od križovatky s Trnavskou až kam oko dovidelo.

Celú prestavbu by som začal tým, že by som zrušil parkovanie na nákladkovej rampe a na príjazdovej ceste pred stanicou (hneď by ubudlo tak 150 parkovacích "miest"), čo je mimochodom jeden z dôvodov, prečo tam nie je vhodné otáčať autobusy (nanajvýš tak cez víkend).
P+R na druhej strane je fajn predstava, len neviem ako by sa tam dostali autom z tých nových štvrtí, ktoré sú najmä na juhu, keď tam majú problém prejsť cez trať kvôli vysokej intenzite vlakov.
Reply on: S499.1023 #230762:
Vidíš, to som si ani neuvedomil, máš samozrejme pravdu. 🙂
Reply on: Andy #230754:
Civilizované riešenie priecestia sa volá Überführung/Unterführung. Keďže tam má byť prvá slovenská dvojstovka (volajte Hosana!!!), tak sa úrovňové priecestia budú musieť tak či tak zrušiť.
Reply on: ratataj #230752:
No, pamätám takú okoloprevratovú 4/12, vyšla z vozovne na Zlaté Piesky, tam mala prestávku, spravila kolo a zo Zlatých zasa do vozovne. Bolo to robené na mieru pre jednu slobodnú mamičku ale tá medzitým z DPB odišla a služba sa tešila medzi prostým vodičským ľudom mimoriadnej popularite - vstávať kvôli trom a čosi hodinám bolo fakt super. Takže to spravidla dostala záloha a zvyšok si dosedela na výpravovni.
Reply on: ratataj #230752:
Vďaka. 🙂
Reply on: stanod #230747:
Veru, na tú som aj zabudol!
Reply on: Joyki #230743:
Áno a ľudia v noci necestujú, cez víkendy vlaky netreba, atď.
Reply on: Viko #230755:
Súhlasím, i keď výrazne by sa tá dochádzka nezhoršila pre väčšinu dochádzajúcich kvôli stále dobrej polohe Trnavského mýta (čiže Filiálka nemá svoje opodstatnenie, hlavne ak zoberieme fakt, že to všetko za viac, ako miliardu €). Nie som zástancom rozbíjania prímestskej železnice, ale vnímam lobbing, možno sa na to treba naozaj pripraviť (aj keď dúfam to celé padne pre ten obrovský objem peňazí).

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.