Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Public Transport

Public Transport

Prosim Vás,
poviete mi niekto čo je tento stĺpik?
Ďakujem
Neviete niekto, v čom boli kinderká #3515-3521 iné, že mali maximálku 100 km/h? S tým 3-stupňovým Voithom sa to muselo rozpadať za jazdy. 😂
Reply on: tbusabustram6609 #233579:
Skúsim zistiť, naposledy som sa na ňu pýtal koncom januára, vtedy bola ešte v SOR-e...
Reply on: si #233549:
116 aj keď mala červené číslo nebol to žiadny expres, v čase svojho vzniku nevynechávala nič (išla cez Kopčiansku) a po presmerovaní na Panónsku vynechávala len 3 neskôr 2 zastávky na Panónskej. Rovnako aj iné "červené" linky nemuseli byť nevyhnutne expres napr. 111, 113, 118 a narozdiel od nich 116 premávala aj cez víkend.
tbusabustram6609

tbusabustram6609

Reply on: N/A #233580:
Zabijem môj mobil a jeho autocorect 😂 😂 😂 😂
Reply on: tbusabustram6609 #233579:
Zdravím - pozdrav;
Zdravým - datív: dám zdravým ľuďom koláč, inštrumentál: so zdravým človekom...
😉
tbusabustram6609

tbusabustram6609

Zdravým, nevie niekto, kedy sa vráti #6809 z opravy ?🙂
Reply on: N/A #233575:
S tým nemám žiaden problém. Akurát sa môže stať, že keď štúdia bude tvrdiť, že električka bude najlepšia, lenže sa po jej realizácii zistí, že predpoklady zo štúdie sa nestretli s realitou, zostanú ti koľajnice (v prípade ak nebudú električkové trate pojazďovateľné aj autobusmi), ktoré bez úprav nevyužiješ, či meniarne, ktoré tiež budú na nič, ak ich nevyužiješ napríklad ako súčasť infra pre trolejbusy/elektrobusy,...
Reply on: Peter6607 #233576:
Nestacilo by tie okna zamknut?
Ja len dúfam, že DPB konečne zatlačí na kampaň, nech ľudia neotvárajú okná v klimatizovaných vozidlách. Poučiť treba aj vodičov, nech to na konečných kontrolujú a zatvárajú. Raz som išiel v horúčave 29 T s otvorenými oknami. Vodič mal na háku, obehal som to ja, do 5 minút bola električka znova vychladená... Vodič musí dbať na tepelný komfort cestujúcich. Naozaj ma ako cestujúceho nebaví riešiť stále teplo vo voze kvôli otvoreným oknám.

Reply on: Dispecer #233574:
Na metódy pokus-omyl (resp. na prípadnú prestavbu nejakého BRT na električku) ale už tobôž nie sú peniaze. Ak sa to raz má robiť, nech sa spraví poriadna štúdia, ktorá bude zohľadňovať predpokladaný vývoj mesta na niekoľko desiatok rokov dopredu a teda nech sa električka spraví podľa takých parametrov, aké výhľadovo tam chceme mať a nie aké tam sú teraz (tzn. modal-share, charakter okolitej zástavby a pod.)
Reply on: MatejBA #233555:
Ja by som NR odporúčil najprv postaviť a sprevádzkovať systém BRT (lebo to bude lacnejšie a jednoduchšie) a po cca 10 rokoch vyhodnotiť, či sa konvertuje na električku, ostane v takej podobe akej bol alebo zruší.
Reply on: SuchSoft #233558:
No vidíš a tie "šoping centrá" to tak majú nastavené preto že im to funguje. A funguje im to preto, že ľuďom to vyhovuje. Akákoľvek obchodná prevádzka sa snaží mať podmienky nastavené tak, aby sa tam ľudia cítili prijemne a chceli tam zostať čo najdlhšie. Ak teda všetky veľké OC majú klímu nastavenú takto, o niečom to vypovedá.

Taktiež sa môžeš niekedy postaviť na križovatku keď je 35 stupňov a sledovať koľko ľudí má na autách otvorené okno a koľko zatvorené ( = pustenú klímu). Pomer bude výrazne v prospech klímy. A ubezpečujem ťa že drvivá väčšina áut neumožňuje nastaviť klímu na 30 stupňov, ako by si si to predstavoval ty.

"Ja som skôr narážal na tie "vône", väčšinou je to chémia, kto to má dýchať." - Presne tak, ja tiež zásadne dýcham nechémiu. Žiadne N2, O2 a podobné huncútske výmysly!
Reply on: Gaaspi #233557:
Ale veď električku v Nitre nebude stavať DPB.

Či to má zmysel, alebo nie musí posúdiť nejaka ekonomická štúdia. Ak to chcú financovať z eurofondov, určite sa bude robiť štúdia realizovateľnosti.
Reply on: FFF13 #233552:
Moze byt ze uz to prehodnotili, to by bola pozitivna sprava. Len potom im nebude vychadzat absolutna preferencia ktorou sa ohanali ked rusili MUK v Petrzalke.
Reply on: SuchSoft #233563:
Tak to vôbec nelietaj lietadlom do nejakej teplej krajiny, minule som v Solúne vystupoval z 20 do 40. A som tu.
A čo je teda vlastne pre teba zle? Z tepla do zimy či zo zimy do tepla?
Reply on: IBBI #233567:
No tak sa spýtaj.
Reply on: trolejbus6207 #233566:
Fúkanie za krk nie je optimálne ale v reále si k nemu dochádza častejšie vo vozidlách bez klimatizácie, ako sám popisuješ.
Faktom je, ze drviva vacsina vozov nekuri! To je proste FAKT! Chcel som to tu napisat uz skor, ale ked to uz bolo teraz spomenute... Teraz mame teple dni, ale boli aj chladne a fakt nerozumiem, preco trolejbusy, elektricky nekurili?! Teplo (niekedy az moc, ale lepsie ako kosa) bolo jedine v T6 a K2. Zato v Skodovkach na mna fukare pustali chladny vzduch zhora. Nie som citlivy, ale prijemne to nebolo, ked vonku bola nula. Kazdopadne zdrave to fukanie priamo na krk nie je. Preco nekuria ani trolejbusy fakt nerozumiem. By som sa kompetentnych a primatora spytal, ci by im bolo prijemne cestovat v studenom voze, pripadne este s chladnym vankom na krk.
Reply on: S499.1023 #233562:
Tí sú zvyknutí, však tak žijú od plienok 🙂

Ja osobne mám tiež s tým problém, nevadí mi chlad, ale keď mi fúka studený vzduch na krk, nedávno nejaký dobrák otvoril okno v žehličke a tak mi ťahalo za krk, že som si musel presadnúť...

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.