Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: ceres #235262:
a #23563 Ďakujem 🙂
Áno, práve keď som videl video zo Salzburgu, tak som si všimol, že tam trolejbusy na výhybkach vôbec ani nespomalia a to nešli pomaly.
Reply on: ceres #235262:
Ja len doplním, že dosť záleží aj od stavu vozovky. Môže byť super kríženie alebo výhybka, keď je pod ňou tankodrom, tak sa aj tak musí jazdiť pomaly. Nie len kvôli šetreniu podvozku, ale aj z dôvodu že potom lietajú palice. Pekný bratislavský príklad je Račko.
Reply on: Urbanway 2423 #235257:
Elektroline uvádza 50 do rovného smeru a 40-45 do odbočky. Pri kvalitne navrhnutom a udržiavanom trakčnom vedení trolejbusy kvôli nemu nemusia prakticky vôbec spomaľovať. Odporúčam výlet do Salzburgu či Pardubíc, prejazdy vyhýbkami nie je ani cítiť, ani počuť...
Reply on: Minko #235260:
A podobne ako pred Vajnormi, to nikto nebude dodržiavať.
Reply on: fanatikmhd #235259:
vzhľadom na tabule, ktoré som tam dnes ráno videl, tam bude buspruh typu Vajnorský nadjazd smer Vajnory v obrátenom garde, t.j. buspruh napravo a tesne pred križovatkou vyústenie do ľavého pruhu. z toho mi logicky vychádza, že všetky vpravo odbočujúce autá budú odkázané na ľavý pruh a až pred koncom im bude umožnené preradiť sa do krátkeho pruhu pre odbočenie vpravo.
Reply on: Minko #235258:
Skôr chce zrýchliť autobusy L50 ktoré tam večne naberú pre autá ktoré nevedia krútiť volantom 2-3 minúty sekery zbytočne....Navyše nič nebráni aby BUS pruh bol súčasne odbočovacím vpravo. Ale zlegalizuje sa z neho odbočenie autobusu vľavo, čo značne urýchli autobusy . A to tade chodievam často aj autom aj autobusom 🙂 Úplne v pohode. Na štefánikovej keď sa prvý krát zavádzal bus pruh tak KDI pindalo tiež kecmi typu "budú kolóny až po Aupark"..a dnes? 10 áut v ľavom ruhu a vpravo lietajúce autobusy 🙂 Dokým to nepokazí dajaký dodávkar 😃
mesto Bratislava musí mať strašne nerado Raču keď sa chystá zarúbať aj poslednú rozumnú spojnicu Ružinova s Račou. fakt super 😠 pre vysvetlenie- plánovaný BUSpruh na Tomášikovej za ŽST Nové mesto smer Vajnorská.
Možno trochu offtopic otázka, ale akou najvyššou rýchlosťou môžu ísť t-busy cez kríženia/výhybky? Nemyslím tým úplne iba Bratislavu (tu je to tuším 30?), skôr by ma zaujímalo, či existujú ,,rýchlostné trolejbusové výhybky" a akou najvyššou rýchlosťou sa dajú prejsť?
nabuduce vyhra strana, ktorej bude stacit jediny bod volebneho programu - nenosenie rusok
Reply on: 3pa3ck3 #235249:
No možno je to malá daň, ale ako vidíme, čoraz menej ľudí to nosí tak, ako sa to nosiť má, teda tých môžeš rovno vylúčiť z množiny ľudí, ktorí vôbec používajú ochranu. No a hlavne my nevidíme koniec tohto marazmu, či už pandémie alebo nosenia rúšok. My nosíme aj keď ničomu neslúžia (teraz), budeme nosiť aj keď by to malo niečomu slúžiť (zrejme v zime), no a tak si položme otázku: dokedy to budeme nosiť? Samozrejme toto si uvedomuje aj málo vzdelaný človek, čiže každý, a tá disciplína sa narúša presne týmto, že ani nákaza, ani vidina konca, a sú obavy, že rúška sa nebudú nosiť, alebo sa budú nosiť nesprávne (čiže ako keby ani neboli nosené) v požadovanej miere.
Akurát tak verejnou dopravou pôjde menej ľudí a autami viac, to bude - a je - výsledkom tejto buzerácie. Keby teraz (začiatkom júna) povolili zloženie rúšok s možnosťou prinavrátenia povinnosti, tak by sme aspoň mali vidinu prechodnosti tohto opatrenia. Aktuálne to vníma snáď už skoro každý negatívne, a ešte aj s nejasným koncom. Veď samotní epidemiológovia naznačili, že táto povinnosť možno zostane už navždy, čo už aj mňa doslova poburuje. A dnes sa vyjadruje premiér, že sa na to ide dohliadať, aj keď je to na papieri, že sa jedná o zavlečenie, a nákaza neprebieha ani komunitne, ani vo verejnej doprave, ani v obchodoch.
Reply on: 3pa3ck3 #235252:
Jaj tak, to moze byt, aj ked tiez to nemusi byt tak jednoznacne ako kedysi, hlavne s euro6D - v niektorych znecistenych mestach praveze splodiny z auta su dokonca vraj cistejsie ako vzduch co nasavaju (ci to je pravda... 😃) - nehovoriac o postupnom nastupe elektroaut.
Reply on: MatejBA #235251:
"Vedel si, ze 100% ludi co vypije dihydrogen monoxid umrie"

A to sme ešte nespomenuli toxické účinky kyslíka 😉
Reply on: MatejBA #235251:
Skôr som narážal na porovnanie smrtiaceho účinku COVID (MHD) vs. znečistenie ovzdušia (auto)
Reply on: 3pa3ck3 #235250:
Vedel si, ze 100% ludi co vypije dihydrogen monoxid umrie? 😃

Chcel by som vidiet aspon 1 cloveka, co realne jazdi MHD preto, ze statisticky je MHD bezpecnejsia ako Auto (a aj to je podla mna diskutabilne, kedze v aute si priputany a mas airbag zatial co v mestskom buse nema ani jedno)
Reply on: 810zssk #235205:
A teda čo ak si tí ľudia, ktorí uprednostia MHD pred autom iba uvedomujú, že tá jazda autom ich zabije skôr?
Reply on: Joyki #235240:
To, kde sa dotyčný nakazil, je podľa mňa presne nezistiteľné (možno ak by sa vyšetrovali u každého pacienta bodové mutácie v genóme vírusu). A ako som už písal, rúška sú relatívne malou daňou za to, že inak môžeme fungovať normálne.
Reply on: 810zssk #235205:
Môžem už konečne poprosiť nejakú štúdiu, ktorá hovorí o tom, že rúško spôsobuje hypoxiu/hyperkapniu?

Tento argument mi obzvlásť vadí u ľudí, ktorí okrem toho tvrdia, že rúško nezastaví prenos viriónov, ktoré sú rádovo väčšie ako molekuly CO_2
Reply on: 810zssk #235244:
Rúško z pohľadu ochrany smerom von má väčší význam ako respirátor smerom dnu bez ďalšieho "príslušenstva"
Reply on: 810zssk #235244:
Prečo? Ja sa koróny nebojím, to si niečo zle pochopil.
Reply on: MatejBA #235239:
Ja som tiež niektoré absurdné nariadenia (nosenie rúška v lese alebo v aute, obsadenom len príslušníkmi spoločnej domácnosti) ignoroval. Ale minulý víkend som bol v Bratislave a to rúško v obchode aj v MHD som bez straty ľudskej dôstojnosti prežil, hoci ho tiež v aktuálnych podmienkach považujem za takmer zbytočné.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.