Verejnosť môže pripomienkovať Územný generel dopravy hlavného mesta

Pripomienky k nemu je možné posielať do konca septembra.

Magistrát hlavného mesta SR zverejnil na pripomienkovanie vypracovaný Územný generel dopravy mesta Bratislavy. Zároveň organizuje dňa 17. septembra 2015 o 16:30 v Zrkadlovej sále Primaciálneho paláca verejné prerokovanie s odborným výkladom spracovateľa generelu, ktorým bolo Centrum dopravního výzkumu v.v.i. z Brna.

Územný generel dopravy mesta Bratislavy predstavuje strategický plánovací dokument, ktorého cieľom je určenie základných smerov rozvoja dopravy v Bratislave. V rámci prípravy generelu dopravy bolo v roku 2014 realizovaných niekoľko dopravných prieskumov, ktorých súčasťou bolo napr. automatické sčítanie dopravy, prieskum statickej dopravy či prieskum využívania verejnej dopravy. Na základe podrobnej analýzy súčasného nepriaznivého stavu dopravy v Bratislave prináša generel návrhy ako tento vývoj zmeniť v prospech udržateľnej mestskej mobility.

Materiál je verejnosti k dispozícii na internetovej stránke hlavného mesta alebo počas úradných hodín k nahliadnutiu na magistráte v Servise pre občana na Primaciálnom nám. 1 (PO: 8. - 17. h, UT, ST, ŠT: 8. - 16. h, PI: 8. - 15. h).

Pripomienky k Územnému generelu dopravy môže verejnosť posielať najneskôr do 30. septembra 2015 elektronickou poštou na adresu okus@bratislava.sk alebo písomne na adresu:

Magistrát hlavného mesta SR Bratislavy
Oddelenie koordinácie územných systémov
Primaciálne nám. 1
P. O. BOX 192
814 99 Bratislava 1

Viac k téme

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Solider #59:
Lenze po prve v tomto ti nestaci prieskum, ak chces menit pravne bremeno na sukromnych pozemkoch a vykonavat tam stavbu, nie rekonstrukciu a po druhe tie pivnice boli stavane v 20 rokoch, takze je otazne, co este znesu.
Co sa tyka zakreslenia v katastralnych mapach, tak Stare mesto je jeden velky omyl. Tam je tolko nepresnosti, ktore nesuhlasia s pravnym stavom, ze na internetovu verziu by som sa urcite nespoliehal. Na supu ti viem vymenovat niekolko objektov, ktore maju presah pvnic do ulice. Ja som chlapec z Dunajskej ulice, pamatam si kade sme behali ako decka 😉
Reakcia na: piggee #58:
Podľa mňa to priveľmi dramatizuješ. Navyše, ani kataster o ničom takom nevie. Bežne električky jazdia nad podchodmi, priepustami a rôznymi podzemnými priestormi. Ešte si ani nezačal stavať, ani si neurobil dôkladný prieskum a už vieš, že najlacnejšie (prepáč, ale toto je maximálne absurdné) je to stavať pod zemou?
Reakcia na: Solider #57:
Lenze ono ani tej Dunajskej na obojsmernu prevadzku moc sance nedavam. Ten presah sukromnych pozemkov do sucasnych komunikacii je dost markantny. To uz realnejsie riesenie vidim tahat tu elektricku po Dunajskej pod povrchom. Muselo by sa sice kopat hlbsie, ale v konecnom dosledku by to bolo mozno aj lacnejsie a efektivnejsie riesenie.
Reakcia na: piggee #55:
V Bratislave je jasné, že električka na Grösslingovej je hlúposť, ale v Brne, keď vyhodnocovali dopravné modely, to nevedeli. Určite musí byť jasná požiadavka, aby Dunajská bola v určitých miestach s vylúčenou dopravou, najmä v úzkych hrdlách pri Lazaretskej a v úseku od Rajskej po Námestie SNP, čo by umožňovalo obojsmerne viesť električku po Dunajskej, čo je najracionálnejšie riešenie.
Reakcia na: piggee #55:
Ved to - Hlavne ze Dostoja rad je siroky jak prasa pre elektricku a v genereli to pchaju Dunajskou Groslingovou - no co amateri. ? . To ze konci 202/205 na Rajskej pri novej Vojenskej nemocnici a daleko od uzla Nam.SNP/Kamenne nam. sa tam anilen nemihlo.
Ale co cakam od zdrapu papieru,ktory napise L61 ako najmenej vytazenu klb.abus linku v meste . ?
Ako som tak pozeral na tie plany, tak ma zarazil napad tahat elektricku cez Dunajsku a Groslingovu. S tymi ulicami bude obrovsky jak technicky, tak pravny problem. Mnozstvo domov na tychto dvoch uliciach su podpivnicene tak, ze pivnice zasahuju az do prostriedka sucasnej cesty na tychto uliciach. A kedze vlastnik je zapisany podla podorisu, tak je komunikacia na pozemku majitelov tychto budov (ano je tam k tomu pravne bremeno, ktore bude treba zmenit, ale to je mozne iba so 100% suhlasom vlastnikov). Nehovoriac o tom, ze to neumozni statika, aby to tie pivnice udrzali a svojvolne ich zrusit nemozno.
Reakcia na: Matej Balog #50:
? Ešte keby si to tak niekto z povolaných prečítal až do konca, tak to bude paráda
Reakcia na: Ike #51:
Mohol, ale nebolo by to ucelne 🙂
Reakcia na: Ike #51:
Pezinok? ?
Reakcia na: 810zssk #47:
Pokojne by sa celý dokument mohol volať Územný generel dopravy mesta medzi Viedňou a Trnavou ?
Ďakujem za všetky komentáre a pripomienky k pripomienkam 🙂 Dokument som upravil a doplnil.
https://dl.dropboxusercontent.com/u/839896/MHD/PripomienkyMB.pdf

Rubber38: Pripájam aj editovateľnú docx verziu, budem len rád ak si ľubovoľné množstvo pripomienok osvojíš. Samozrejme si nenárokujem originalitu, ostatne mnohé pripomienky som sám priamo prebral od iných.
https://dl.dropboxusercontent.com/u/839896/MHD/PripomienkyMB.docx

810zssk: Súhlasím, že pri KDI sa jedná o politickú tému, no zatiaľ som tú pripomienku ponechal. Sám neviem, čo presne do generelu patrí a čo nie, tá brzda rozvoja dopravy v podobe KDI tu ale existuje. V genereli medzi hrozbami rozvoja nemotorovej dopravy uvádzajú aj zákonom povolené parkovanie na chodníkoch, čo je možno tiež čiastočne politická téma.
Reakcia na: Matej Balog #41:
Ked citam tvoje pripomienky, tak fakt by sa mali spracovatelia hanbit ? Toto ma byt strategicky dokument? To robili asi po opici...
Reakcia na: Matej Balog #41:
Bod 2.1 sa mi zda nadbytocny, toto je politicka tema, nie tema pre generel. V ostatnom ale suhlasim na 100%, vynikajuco napisane.

Ocenujem zoznam gramatickych a dalsich chyb, ja by som na to nemal nervy 🙂 Povazujem za priam skandalozne ze takyto dokument bol ocividne prekladany cez Google Translator. Uz len pre toto by mesto malo dokument vratit na prepracovanie a normalny preklad, nakolko niektore vety kvoli chybnemu prekladu ani nedavaju zmysel.
Reakcia na: Rubber38 #46:
Beriem, ale nie je to chyba. Kazdopadne, zavisi od kontextu, niekedy moze byt vhodne aj take oznacenie.
Reakcia na: 810zssk #42:
Že sa oficiálne volá Prístavný most. A tak by sa mal v oficiálnom dokumente nazývať vždy, i keď je samozrejme pravda, že cez neho ide D1. Ale predsa ani Most SNP tam nenazvali "ten s Ufom, čo vedie do centra"
Reakcia na: Matej Balog #41:
? Nádherne spracované, v podstate to zhrňuje všetky moje pripomienky. Vytkol by som len pár (fakt len minimum) formálnych nedostatkov, ako napr. neurčenie dátumu spísania(príp. odoslania) týchto pripomienok (obvyklá konvencia, navyše zabraňuje prípadnému držkovaniu o pripomienkovom termíne zo strany magistrátu), či neurčenie významu skratky "DNV" v pripomienke k strane 180 (samozrejme to musí byť jasné každému blbcovi, no formalita nepustí ? ). No a k formálnym pripomienkam: Hlavne to o tej Tomášikovej, tam sa zhodujem kolegami, kt. ti písali komenty nižšie. Ďalej by som im ešte vytkol nedostatočný dôraz kladený na predĺženie ET k pripravovanému TIOP Súhvezdná, resp. k A-Busom(výhľadovo T-Busom) prichádzajúcim od Trnavskej cesty. Nehovoriac o potenciálnom ukončení všetkých okolitých liniek v jednej zastávke, a tak utvorenie uceleného prestupného terminálu (napr. dnes neni moc jednoduché dostať sa z oblasti Hradskej ulice k oblasti okolo Martinského cintorína, atď.). Ďalej vytknúť malý dôraz kladený na vyriešenie oblasti letiska, či tam má ostať len bus, či tam dať T-bus (príp. nimi tak obľúbené duobusy ? ), či šalinu, alebo či tam ťahať vlak. Inak po obsahovej, aj formálnej stránke parádna a do detailov vypiplaná robota 🙂

Myslíš, že by bolo možné sa buď nejakým spôsobom spolupodpísať pod tvoju verziu, príp. okopírovať 99,5% tvojich pripomienok a po maličkej úprave (kt. som popísal vyššie) to poslať (aj) s mojim podpisom? Nerád by som sa tváril, že som si s tým dal námahu komplet ja, ale zároveň by som chcel, aby bolo jasné, že sa s tými pripomienkami stotožňuje viacero ľudí... Vďaka
Reakcia na: Solider #43:
Presne tak. Bojnickou by som začal.
Reakcia na: Matej Balog #41:
Ja len krátko ohľadom predĺženia Tomášikovej. Určite aj pre autá. S postupným otváraním nových rezidenčných projektov pozdĺž Račianskej ulice sa bude tlak na túto ulicu zvyšovať až tak, že môže čoskoro naraziť na svoj strop. Preto považujem výstavbu predĺženia Tomášikovej a Bojnickej za absolútne nevyhnutnú. Na Tomášikovej zároveň s koľajnicami.
Reakcia na: Ike #38:
Co je zle na moste D1ky cez Dunaj?
Kto plánujete pripomienkovať generel, považujete za podnetné navzájom si sprístupniť svoje pripomienky? Pre prípad, že áno, tu je moja aktuálna verzia, v ktorej som si osvojil aj niektoré pripomienky z verejného prerokovania:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/839896/MHD/PripomienkyMB.pdf
Mimochodom chcel by som vidieť tie variácie električkových liniek v kombinácií s traťou cez Tomášikovu. Ak teda bude premávať niečo ako L50 tak pôjde električka ŽST Vinohrady - Riazanská - Tomášikova - Ružinovská - Trnavské mýto - centrum? To teda bude potom riadny "moták". Mohlo by sa uvažovať s trasami z Ružinova takto :
a) Ružinov - Ružinovská - Trnavské mýto - Šancova - Hl.st.
b) Ružinov - Ružinovská - Košická - Mlynské nivy - Dunajská - Kamenné nám. - ďalej cez nábrežie alebo tunel
Reakcia na: Ike #38:
Takisto by som rad videl ten polhodinovy interval EC spojov do Viedne ?
Mám silný pocit, že spracovateľ generelu asi ani nebol v BA. Zopár skvostov:
- mestká časť Dúbravka-Lamač,
- kapacitný most diaľnice D1,
- most diaľnice D1 cez Dunaj,
- križovatka Račianske Mýto - Štefánikova - Šancová,
- Uhrovecká ako príklad konštrukčne zastaralej zastávky, ktorá neumožňuje zastavovanie NP vozidiel,
- Štefánikovo námestie.
- Wolksvagen,
- BID ako názov IDS.

Reakcia na: Ike #34:
takže by admin mohol zauvažovať nad žalobou za porušenie práv duševného vlastníctva a vymáhať si nejakú tú náhradu ?
Reakcia na: lostrail #35:
Co sa tyka cestneho tunela, doplnim ta, ze planovane je aj vyustenie na Racku (aj ked rovno cez park, mozes kuknut v UP).
Reakcia na: Error 0x007 #29:
Celu som si tu ulicu (Sancovu) preklikal, ked som to pisal. V usekoch, kde su buspruhy, by som az taky problem nevidel, podobne na miestach, kde je nejaky kus zelene. Zrusenie toho uzkeho parkoviska by nestacilo na dvojkolajku, to je ta vec. Navyse to je len kusok a za nim NIC. Iste, co sa tyka tunela s vyustenim niekde pri kukurici, to by pomohlo. No stale by to neriesilo IAD smer Trnavska a Roznavska, ktory je vlastne taziskovy, kedze aj tak sa neda odbocit zo Sancovej smerom do race a ti, ktori sa otacaju cez Radlinskeho, nepredstavuju az tak velky podiel.

Tu Sancovu nevidim priechodnu v case, ked sa uvazuje, ze elektricka nepojde ani len tam, kde chodi trolejbus a na danej trase je miesta pomaly pre mensie lietadlo (Roznavska, Galvaniho). Tento tzv. generel, zalozeny na akejsi ankete, do ktorej sa zapojila stopova vzorka domacnosti, ktora sa ani neda povazovat za reprezentativnu, nieto este zdrojovu k akejkolvek normalnej statisike, je jeden paskvil zamerany na jediny ciel - podporu IAD aj v buducnosti. Je to len dobre zaobalene do peknych reciciek, ze vlastne "chceme nieco celkom ine".

Na zaklade toho, co som si v "dokumente" precital, budeme radi, ak prejdu pripomienky typu Prazska, Stefanikova alebo Galvaniho (kde je miesta a miesta na strane priemyselnych arealov a aj tak podla odbornikov z Brna ide o "nezaujimavu" trasu), resp. vobec nejake pripomienky a fantazmagorie o Sancovej budu na velmi dlhu dobu existovat v najlepsom pripade na niekoho modelovom kolajisku, u tych menej majetnych potom vo vlakovom simulatore.

Normalne mam pocit, ze by mozno bolo aj lepsie, keby generel (ak ma vyzerat takto) radsej ani schvaleny nebol.
Reakcia na: gejza #33:
Urcite, ako aj pri ilustráciách vozidiel (pri niektorých aj s popismi) ?
Reakcia na: 810zssk #30:
a predpokladám, že autori materiálu slušne požiadali o súhlas s jej použitím ....
Reakcia na: 723.6 #27:
Ad2:
A teraz si si sám odpovedal na otázku, prečo je tam taká intenzita aká je. Lebo tam jazdí 4,5 linky, každá v inom úseku a s iným intervalom a tým pádom bez akýchkoľvek väzieb. Preto poznám x ľudí, čo z Ružinova na ŽST Vinohrady jazdia cez Blumentál, lebo je to časovo porovnateľné.
Som si kukol nejake prilohy, a to fakt je L9 najvytazenjsia e-linka, a to este v case 10-11h, smer Astronomicka? Nejak sa mi to nezda...
Takisto obsadenosti v % sa mi tiez nezdaju, pri niektorych linkach si to viem predstavit, pri inych to je ale nejak zvlastne...
A tiez dobre je, ze kvoli zmene T33 sa odporuca zmenit L31 a 39 (39 nahradit L33? WTF?) ?
Reakcia na: Ike #26:
Ty vole, pouzivat anketu na internetovaj stranke v strategickom dokumente... Odbornost nadovsetko.
Reakcia na: lostrail #22:
Ad Sancova: co sa tyka intenzity vyuzitia IAD, tu by mohlo pomoct vybudovanie severnej tangenty/cestny tunel od Prazskej ku Pionierskej/Racku. To by odlahcilo Sancovu od tranzitnej dopravy smer Patronka a bolo by viacej priestoru na elektricku. Chodniky by som tam ziadne nerusil, ale na nejakom mieste som si vsimol, ze krajny pruh smer Racko bol vyuzity ako parkovisko. Na gúgl maps mozes vidiet, ze po zastavke Karpatska je chvilu buspruh, potom pri ulici Bjornsonova buspruh konci a zacina parkopruh.

Ad Bajkalska: uz som to tu spominal, ze som nasiel informaciu, ze presne v ulicnej ciare Mlynskych Niv sa nachadza zasypany podjazd pod Bajkalskou (vidno aj na gúgl strít viu). Urovnove krizovanie elektricky so 4 alebo 6 pruhovou cestou je absolutne nemyslitelne.
Svoje pripomienky som poslal. V zasade sa stotoznujem s potrebou dalsej radialy na zapade mesta, so Stefanikovou, aj s Karadzicovou / Dostojevskeho radom a spomenul som aj Roznavsku / Galvaniho s napojenim na letisko (ktore je urcite hojne obsluhovane minimalne pocas dovolenkoveho obdobia, no najma su po ceste este nejake obchody a firmy).

Rovno som odmietol argument, ze elektricku netreba tahat tam, kde su trolejbusy.

K tej trati na Vlcie hrdlo som nemal nic, kedze ono je to tak, ze kapacitna doprava moze investicnu vystavbu aj privolat, nie len opacne. Ale pri ovela palcivejsich lokalitach zostava tato trat zahadou. Co sa tyka luznych lesov, ci tadial pojde nejaka trat alebo sa tam nejaky developer rozhodne postavit obytnu stvrt s cestou, je napokon jedno.

Pripomenul som, ze ak planuju postavit cestu medzi Krasnanmi a Bojnickou, dobre by bolo nechat rezervu na pripadnu trat Raca - Bojnicka - Galvaniho, pripadne dalej k letisku alebo Ruzinovskej radiale.
Reakcia na: Rubber38 #21:
1. Rozhodne je vedenie trate Vlčie hrdlo - most - lužné lesy - Kutlíkova - Panónska cesta - otočka Rusovská cesta volovina. Jednak v okolí Spaľovne jazdí L77, ktorá tam stačí. Budovať nový most kdesi v háji za mestom sú peniaze von oknom. Ďalej počítať so stavaním cez lužné lesy je niečo za čo by som sekal hnáty na mieste a bez milosti. Niesom "greenpeaceák" ale tie lesy sú poklad a už len to, že tam kedysi nejaký chorý boľševický mozog povolil Dolnozemskú cestu je na odstrel. Otočka na Rusovskej ceste je neviem ozaj na keré hovno dobrá. A tam budú ľudia prestupovať na bus cez most SNP? Fakt žasnem na debilitou návrhu prvej trate.

2. Pozrime si, že aké autobusy (kapacita) tam dnes jazdia. Kindervajce na 66, ktorá jazdí ako kedy využitá/poloprázdna. L75 už má svoje najlepšie časy za sebou. L78 jazdí na kúsku. L196 vystačí s 15m, L96 jazdí plná s 3 spojmi za hodinu iba v špičke a L50 s krátkymi vozidlami 8-10 spojov za hodinu, pričom v závislosti od meškania jazdia striedavo plné/poloprázdne občas. Až v úseku Max. Hella - ASMN to je slušne využité.

3. Pozri, obetuje sa Dunajská, bude tam aspoň POKOJ a pešia zóna, menej áut. A môžu si jazdiť po Grosslingovej. Rozumný "kšeft" myslím. Aj Nám.SNP prišlo o prejazdnosť pre IAD. Kedysi to bola predstava na mŕtvicu pre niektorých a dnes to v pohode funguje ako vidíme.

6. Takisto ako padla postupne cestná MHD v trase Dúbravka - KV (linky 101, 115) prirodzene a postupne je utlmená aj na Račianskej, tak by padla aj tam a čo?! Navyše by od P+R Zlaté piesky mali ľudia možnosť kapacitnej koľajovej dopravy po Vajnorskej do centra a po Rožňavskej na Šancovú a získal by aj Avion a firmy na Galvaniho. Proste kde je silný prúd cestnej dopravy a chceme konkurovať s MHD, tak nie je možné tam skúšať niečo čo trčí roky v zápchach a má intervaly 10-30 minút. Je myslím, že normálne a prirodzené ak po desaťročiach stav aký je na cestách a aj s ohľadom na množstvo cestujúcich sa prejde od trolejbusu k električke. Mimo to v strede Trnavskej a Rožňavskej je široký pás zelene, ktorý sa priam ponúka na električkovú trať! Je preto na "nás", či to využijeme, alebo si počkáme až príde "génius", ktorý rozhodne, že do toho miesta rozšíri cestnú komunikáciu o tretí pruh. Je to veľmi vysoko pravdepodobné. A potom môžeme iba zaplakať. Ostatne aj bus-pruh na Rožňavskej a Trnavskej môžu kdejakým šalamúnskym zdôvodnením zrušiť. Voľby ti garantujú iba to, že nevieš nikdy, že aký idiot príde o 4 roky a čo ho napadne zrušiť.

Reakcia na: Rubber38 #24:
No v roku 2005 určite nie ?
Inak a ďalšia otázka do pléna: neviete kedy cca sa začal tvoriť tento skvost? Nachádzam tam totiž aj také šťavnatosti, ako "po dobudovaní mostu Košická bude..." ? ? To je fakt zdrap toto
Električka z okraja DNV cez Dúbravku je dobrý skvost. Budú obstarané aj špeciálne lôžkové električkové vozne?
Celkovo som sa nechcel velmi obuvat do situacie na Gagarinovej vs. Mlynske Nivy, kedze uz raz som sa tu do toho obul a v podstate musim priznat, ze dost velku skupinu cestujucich predstavuju alebo budu predstavovat prave zamestnanci Apollo BSC a okolitych firiem, cez Baumax az po Hranicnu. Je to slusne mnozstvo firiem a institucii, ktore odlahci trolejbusy na hlavnom tahu. Na druhu stranu, mozno by stalo za to zistit, kolko ludi sa tam dopravuje nap. 201tkou po Mileticke zo severnejsich casti mesta. Pyta si to tam niekde elektrickovu spojku, ale cesta zarubanaaa (za Trencianskou sice nie az tak, ale ak by niekto chcel ubrat z trhoviska, to by sa uz spisovali biopeticie a neviem, co este...
Debilne mi len pride navrhovat potiahnut elektricky krizom cez najazd na kruhac pod pristavnym mostom v urovni aut (riadene semaformi a nedajboze este aj s preferenciou elektriciek na tomto mieste?) Dufajme, ze k tomu nikdy nedojde, lebo sa tym zapcha velmi dolezita tepna, po ktorej putuje aj velke mnozstvo nakladov. Pritom prave Bajkalska by mala byt dalsou tangentou, tu neviem ani o ziadnych trolejbusovych tratiach, na ktore by sa autori mohli vyhovorit.

Dobrou vecou zostava, ze na tuto radialu vobec niekto myslel a ze sa mysli na to (polovicate) tangencialne prepojenie.

Ad Sancova:

S touto ulicou je to predsa nahnute, kedze vela priestoru na roztahovanie tam nie je (resp. takmer ziadny) a obmedzovanie IAD v tomto useku by malo za nasledok katastrofalne zapchy. Pod Radlinskeho by sa este alternativne mohla trat viest po Legionarskej a dalej na Karadzicovu, ale hore, smerom k hlavnej stanici neviem. Existuje sucasna trat veduca po Stefanovicovej, ktora nie je zas tak daleko, aj ked vo svojej polohe tuto nahradza len ciastocne. Z nej urobit odbocku hore na Stefanikovu a Prazsku sa mi javi ako lahsia uloha.
Este hore pod stanicou je ten priestor celkom velkorysy a je mozne posunut chodniky, ci odbocku od predstanicneho namestia, sucasne BUS pruhy rezervuju priestor pre MHD. Ale nizsie, napr. pri dome 3995, kde je navyse odbocovaci pruh na Kycerskeho v strede vozovky, tam by to asi nepreslo. Zo skusenosti z Karlovky viem, ze policajti nie su ochotni pustit ani jeden pruh, bez ohladu na jeho vyuzivanie. Mozno by sa cele lave odbocenie na Kycerskeho mohlo aj zrusit, ale vysvetlujte to im. Aj keby sa zrusilo, jeden pruh nestaci na dvojkolajnu trat. Muselo by sa zobrat z chodnikov a/alebo zuzit pruhy a s tym je tiez problem, lebo to zas neodklepne stavebny urad, ktory je alibisticky, az to nie je pekne. Ze sa v minulosti urobili upravy, ktore dnes nesplnaju normu, je OK. Ale skuste nieco take teraz navrhnut, rovno Vas s tym niekam poslu.
Pritom najkritickejsie miesto je tam, kde su oproti sebe dve budovy, stara bytovka na lavej strane (pohlad smerom k Racianskemu mytu) a historicke budovy na pravej strane. Tam to bez rusenia chodnikov neprejde. Jedine, ze by v tomto useku bola trat ciastocne jednokolajna, resp. elektricky by sa pockali na najblizsej zastavke (za cenu zrusenia odbocenia). Chaby pasik zelene pred Beer arenou by tiez musel padnut za vlast, idealne aj s chodnikom (ten chodnik nad nim uz nie je velmi privetivy pre vozickarov napriklad, ale po zavreti vsetkych oci povedzme). Nizsie by sa uz dalo zobrat z parkoviska a za nim potom zo zelene.
Dalsi kriticky usek zacina za krizovatkou s Karpatskou a konci az pred parcikom na Racianskom Myte, co je holt riadne dlhy usek. Tu nie len, ze nie je priestor na vybudovanie jednosmernej zastavky, tu nie je priestor ani na dychanie. Samozrejme parkovanie pri budovach by muselo ist uplne prec, lenze tu by to asi neslo bez nahrady (napr. pod zemou). Tym sme uvolnili miesto pre jednokolajnu trat. Ak by bol odstraneny chodnik na lavej strane, co by urcite s nadsenim prijali obyvatelia prilahlych bytoviek a masivne zuzene jazdne pruhy, dalo by sa to vyriesit.
V jednom mieste - stretnutie vyustenia ulic Ladova a Beskydska - tam netusim, ako by to bolo vyriesene. Ten kusok chodnika je tam zivotne dolezity.
Rozostavana opacha, o ktorej sa dodnes nevedia dohodnut, tiez moze sposobit problem. YMCA napodobne.
Ono jasne, trat by sa dala postavit, keby sa zo Sancovej urobila ulica s jednym pruhom na kazdej strane, ale je zaclenena do mestskeho okruhu a naozaj si neviem predstavit, ako by to bolo, keby elektricky chodili po Stefanikovej a po Sancovej, co sa tyka automobilovej dopravy. Cela Prazska by tak trochu stratila vyznam. Sancova je tazka. Na Stefanikovej uz intenzita dopravy nie je taka, aby nebolo mozne elektricku dostat sem. Ked aj v pruhu s autami, napr. na jednej strane.

Rovnako nevidim problem na Legionarskej (tam, kde teraz stavaju garaze by sice mohol byt problem, no intenzita dopravy na tejto ulici najma smerom dolu nie je taka, aby sa to nedalo zrealizovat ked aj zuzenim do jedneho pruhu, Karadzicovej a Dostojevskeho rade az po Safko. Tam je kde sa hnut na viacerych miestach. Na tych este sirsich by sa dali zriadit zastavky.

Zapad BA vsak s jednou tratou a preplnenymi autobusmi zostal uplne okaslany. To je jedna pripomienka, ktoru poslem v kombinacii s tratou na Stefanikovej a pripadnou odbockou na hlavnu stanicu (na tom kusku Sancovej je to OK). Nutnost druhej radialy na zapade, kde-tu prepojka sa moze k tomu doplnit (ako napr. Mlynska Dolina, ci Harmincova), o tom nemoze byt debaty. Kym na vychodnej strane by po novom mali byt 4 radialy a tangenta, na zapade len jedna radiala... Uzol Patronka ponechany napospas autobusom a prinajlepsom tri elektricky do Dubravky. Kvalita.
Reakcia na: 723.6 #20:
1) Trať to rozhodne nie je prioritná, no nevidím dôvod, prečo ju nemať aspoň výhľadovo v genereli. Nikto nehovorí, že by sa mal začať stavať už tento rok, ale za predpokladu poostavenia ET centrum - Nivy - ? - Vlčie Hrdlo (- Podunajské Biskupice / Vrakuňa) sa môže jednať o zaujímavú prípojnú trať. Bez nej však súhlasím, že je to zbytočnosť

2) Využitie trate na Tomášikovej je otázne a závisí od širšieho konceptu vedenia dopravy v meste. Ale v zásade tam potenciál je (viď vyťaženosť L50), viesť v tomto území tangenciálnu el. linku pokračujúcu ďalej po existujúcej sieti (napr. na Vinohrady, či ako dnes L7 až do Rače) môže byť vskutku atraktívne, v podstate na seba môže prevziať komplet kompetecie L50 a L75, kt. tak môžu byť zrušené (v úseku Ružinov - Trhovisko - centrum postačí predĺžená L66, do Auparku ide z centra električka)

3) Vysvetli, prečo? IAD netreba umelo potlačovať aj tam, kde to nie je potrebné, resp. kde to nejak významnejšie nepomôže MHD. A tu si nemyslím, že by to pomohlo. Tá jedna jdnosmerná zastávka v každom smere naozaj nevadí, ak sa nejedná o prestupný bod (viac napr. vadí bohovský "prestup" medzi TBus a Tram v okolí Amerického námestia, kde každá zastávka je úplne inde a s úplne iným názvom)

6) Tu, podobne ako na Gagarinke, nevidím dôvod, prečo by to (T)Busy nepobrali. Hlavne za Tomášikovou je to zbytočnosť. A v úseku Tomášikova - Mýta je to teoreticky realizovateľné veľmi pohodlne, za predpokladu vybudovania TT na Súhvezdnú, príp. na Letisko = možnosť nahradenia komplet dopravy na Trnavskej TBusmi. A načo tam k tomu tlačiť aj električku, nerozumiem. Jedine, že umelo zrušiť všetku cestnú MHD na Trnavskej a ukončiť ju na križovatke Trnavská/Tomášikova, kde by sa vo veľkom prestupovalo na električku do mesta, ale to je úplná kravina, lebo to ničomu nepomôže

Šancová - Trnavské Mýto už znie lepšie, tá tam jednoznačne mala byť

7) Na tom sa asi tiež všetci zhodneme. Minimálne v genereli to malo byť zahrnuté, aj keď v rovine teoreticko-utopistickej
1. So zbytočnosťou Petržalka - Vlčie hrdlo je súhlas?
2. O tej trati na Tomášikovej pochybujem z dôvodu aká je tam frekvencia cestujúcich a aj preto, že ak tam bude električka, tak skončí L50. Dajme tomu teda, že Tomášikova cez Prievoz až po Vlčie hrdlo - ok. Ak to bude využité a nebudú protesty s prestupom Tomášikova / Ružinovská.
3. Ak je to zas v záujme IAD na Dunajskej tak jednoznačne nesúhlasím s Grosslingovou.
4. Beriem späť.
5. Zhoda.
6. Šancová - Trnavská - Rožňavská - Zlaté piesky / Galvaniho - môže byť?
7. Harmincova - Patrónka - hl.st.? - môže byť?

Pri bodoch 6. a 7. chcem zdôrazniť, že v prvom rade by sa mala električka budovať tam, kde sú silné prúdy ľudí prepravované autobusmi. A zdôrazňujem aj to, že pokiaľ bude električková linka z DNV jazdiť cez Karlovku, tak ľudia budú aj tak cestovať radšej s 21 a do VW už vokoncom nikto a ani nie tak často, aby tam bolo treba električku. Tam je aj úplná volovina robiť trať, najmä keď priamo do závodu vedie koľaj, po ktorej by mohol voziť smenový vlak ľudí k prestupným uzlom.
Reakcia na: Matej Balog #11:
Nuz, preco prave takto, neviem, mozno kvoli tomu, ze na Dunajskej chcu zachovat aj parkovisko na jednej strane, resp. predpokladam, ze elektricku chcu od aut oddelit samostatnym pasom. V skutocnosti by toto riesenie malo byt detailne vysvetelene prave v genereli, no navrhovu cast som cital podrobne a nenasiel som to tam. Grosslingova mi ale pride ako vcelku zaujimava lokalita, su tam niektore podniky, ale celkovo jednokolajna trat v centre ozvlastni priestor. Navyse nehrozi, ze by niekde v starych usekoch vznikali zastavky obsluhovane len v jednom smere. Ak som dobre videl, bude tam jedna taka (resp. dve, kazda pre svoj smer). Trochu ma vsak stve, ze na Grosslingovu nie je odbocenie od Petrzalky, preto aspon dufam, ze ak raz pride k realizacii, pribudne.
Reakcia na: Petto #15:
Na Gagarinke by mozno aj stacil kvalitny betonovy buspruh a preferncia pre trolejbusy na krizovatkach, mohol by sa vybudovat taky BRT (aj ked iba v mensiom rozsahu)...
Re #16 Valec: Seriozne, ti autori boli niekedy fakt mimo. Vsak keby sa postavil P+R pri Kauflande tak si viem predstavit, zeby vela ludi z Rovinky, DL, Šamorína, atd. prestupili na elektricku.
Reakcia na: Valec #16:
Ľudia z Gagarinovej by ti ale v trolejbusoch ostali na 100%. A ak nebude v P. Biskupiciach parkovisko P+R pri električkovej zastávke, tak ľudia pôjdu autami až do centra. A pri snahe vždy niečo pokaziť a dať zámienku ľuďom aby využívali IAD to parkovisko budú riešiť až s niekoľkoročným odstupom.
Reakcia na: Petto #15:
A ak by sa tá trať postavila rovno až do Vrakune/Podunajských, tak na električku prestúpi celý prepravný prúd Dolné Hony - Nivy- centrum a (de facto celá L202), takže trolejbusy na Gagarinke by to v poho zvládali.
Ale to predĺženie nejako generel neodporúča, pričom v grafickej časti je tam prúd menší ako dnes vozí L87. A autori zrejme vôbec nepostrehli, aké kolóny sú vo Vrakuni, takže električka jazdiaca mimo nich by bola veľkým magnetom aj na motoristov.
Reakcia na: 723.6 #12:
ADD4
Elektricka moze ist kludne ulicou Mlynske Nivy s napijenim na Slovnatsku a v centre dalej na Dostojevskeho(Safko a Karadzicku .
Robim v oblasti APOLLO BSC, ale ked vidim ulicu Mlynske Nivy a zbytocne parkovisko tam, tak mi je zle. Rusit trolejbus uz na Prievozskej a Gagarinky je blbost. Ak je tbus malokapacitny, tak sa da stale posilnit na 6 minut int. prip zaobstarat dvojklbaky VANHOOL.
Reakcia na: 723.6 #12:
Este male doplnenie k bodu 4.
Povodna idea bola spravit trat po Mlynskych nivach (ktore su osou novych bizniscentier) cez okraj Prievozu pri Drudope (kde sa ocakava rozvoj) smerom do Slovnaftu a dalej do Biskupic - takato verzia by odlahcila prepravny prud po Gagarinke (cize by to zvladali dnesne tbusy) a zaroven ponukla lepsiu kapacitu pre rozvijajuce sa oblasti. Pri Gagarinke vidim riziko aj v tom, ze uzemna rezerva na elinu tam na rozdiel od mnou spominanej trate akosi neexistuje, a predstavit si vyrazne znizenie priepustnosti Gagarinky pocas vystavby radsej ani nechcem...
Neviem, preco sa uvadza len verzia po Prievoz, lebo je to take polovicate riesenie. Pre bizniscentra scasti ano, ale pre JV cast mesta vobec nie.
No a ET Tomasikova... Tu zalezi vela od toho, ako sa poriesi celomestska dopravna siet v suvislosti s novymi projektmi - najma elektrifikaciou dopravy Petrzalky, a teda ci bude pre vedenie prepravnych prudov na tejto ulici dolezitejsi trolejbus alebo elina.
Reakcia na: 723.6 #12:
Ad 4.: co sa tyka elektrickovej trati na Gagarinovej, autori by ti povedali, ze tam sa neodporuca lebo tam je trolejbus ?
Co sa tyka tej Tomasikovej: je tam planovane spojenie elektrickovych radial, co by z prevadzkoveho hladiska bolo velmi dolezite, kedze sa s tym znizi zranitelnost elektrickovej dopravy, a takisto nebude treba odstavit celu radialu pri nejakej vyluke. Iste aj pomoze pri vyjazdoch/dojazdoch aby sa eliny nemuseli trepat do mesta, ale mozu ist rovno do vozovne...
1. trať Petržalka - Vlčie hrdlo : načo? Aký zmysel má otočka Rusovská cesta? Kto je tak hlúpy, že si myslí, že tam ľudia budú nastupovať a budú sa zrovna do Vrakune, Ružinova a P. Biskupíc voziť? No ... ? úplne zbytočne vyhodené peniaze na megalomanský projekt.

2. trať Riazanská - Tomášikova - Prievoz - Vlčie hrdlo - Kazanská - P. Biskupice : ok, ale bod č. 4.

3. trať Dunajská / Grosslingova : nie je možné spratať dve koľaje na Dunajskú?

4. trať AS - Mlynské nivy - Prievoz : môže byť ale ... čo takto nahradiť t-bus trať na Gagarinovej električkou? A namiesto nákladného budovania trate na Tomášikovej a Riazanskej práve tam spraviť priečnu os, t.j. trolejbusovú trať Prievoz - Tomášikova - Polus - Riazanská a jednosmernú slučku Kukučínova - OD Slimák - otočka na Račiansku a potom pri Figare na Riazanskú, čím by sa dala vybudovať dobre prístupná zastávka na prestup na Račianskej pri električkách. Prípadne, ponechal by som plány na úsek po Riazanskej ale vybudoval by som trať ŽST Nové Mesto - Tomášikova - Prievoz.

5. trať Hlavná stanica - Štefánikova : tá sa tu spomínala, na tej je zhoda, no v genereli chýba

6. trať Šancová - Račianske mýto - Trnavské mýto - Trnavská - Rožňavská - Zlaté piesky / Galvaniho - Avion (Letisko) : v tak silnom prepravnom prúde a smere, kde jazdia denne tisíce áut, je potreba konkurencieschopnú kapacitnú dopravu a tou dnes autobusy a trolejbusy niesú. Navyše tie končia na sídiskách a nepremávajú na Zlaté piesky, kde by zachytávali ľudí z IAD.

7. Harmincova - Patrónka - Hl.st. : je vrcholom amatérizmu ak si niekto dokáže myslieť, že ľudia z DNV budú jazdiť do mesta električku, keď tá ich bude voziť cez Dúbravku a Karlovu Ve cca 25minút zbytočne. Preto treba druhú trať, ktorá pôjde rýchlo von z Dúbravky na Patrónku a do mesta a nebude viesť električkovú linku z DNV zachádzkou cez Karlovu Ves a nábrežie. Na túto trať treba nájsť peniaze a nie na Petržalka - Vlčie hrdlo, kde je ešte aj most cez Dunaj.
Reakcia na: lostrail #10:
Nie je mi jasna ani vyhodnost vedenia jednosmernej elektrickovej trate po Grosslingovej z priestoroveho dovodu. Na Dunajsku sa predsa obojsmerna elektrickova trat zmesti v celej dlzke, najuzsie miesto je asi pri Lazaretskej. Na tejto trati by mohla byt automobilova doprava zachovana, zjednosmernena alebo uplne vylucena - tieto moznosti maju svoje vyhody a nevyhody, ale vsetky mi pridu realizovatelne. Vyhodu v jednosmernom vedeni trate po Grosslingovej ale nevidim ziadnu, mozno mi nieco uniklo.
Nuz, zmiesane pocity z tohto generelu mam.

Za prve, uroven jazyka a vyjadrovania, nehovoriac o pocte chyb vyplyvajucich z prekladu z cestiny, ale aj inych vyslovenych hrubiek, je katastrofalna. Dufam, ze v takejto podobe dokument nebude schvaleny a prejde masivnou korekturou. Opakujuce sa slova, ci cele vyrazy, nejednotne oznacovanie liniek, ci pouzivanie skratiek (v jednom odstavci T201, T202 a hned za tym A201, A202, pripadne BPS Parkovanie a v nadpise BSP Parkovanie, atd...), pozera z toho roztriestenost, nejednotnost... Povodny stav vobec nebol aktualizovany (hovori sa tam o vyhlade, ked bude dostavany most Kosicka) a podobne krasy... Cely dokument je jeden kompilat, ktory rozhodne neposobi jednotnym dojmom, skor naopak, je prilis vidiet, ze na nom pracovali rozne timy v roznom case, no o spolupraci nic z toho nevypoveda, ako keby tam chybalo nieco, co by dokazalo vsetky tie myslienky psojit do jedneho celku.

Co je dobre:
- Zaujimavy navrh elektrickovej trate z Petrzalky smerom na Vrakunu prepojena s tangentou, co by iste odlahcilo zapchy v okoli Slovnaftu (tak trochu by to chcelo dopracovat prepojenie az na Kopciansku a pripadne smerom na zapad BA).

- Navrh prestupnych uzlov. Aj ked nenavrhli v zasade nic nove, je dobre, ze tieto uzly su zapracovane v genereli.

- Zaujimave vedenie ET po Grosslingovej / Dunajskej. O trati na Dunajskej sme sa sice docitali v koncepcii rozvoja MHD, no tazke bolo predstavit si, ako to tam chcu priestorovo vyriesit. Teraz uz to dava vacsi zmysel. Aj ked aj mne by sa viac pacilo pokracovanie ET po Dostojevskeho rade, toto je slusna alternativa. Argumenty, ze tadial pojde trolejbus, su vsak smutne (ako aj inde). V centralnom okruhu by bolo rozumne zvysit hustotu elektrickovych trati, cestujuci by sa iste nasli.

- Navrh prepojenia vychodu a zapadu "vrchom", t.j. pravdepodobne cez tunel, no nerozpracovany.

- Prepojenie elektrickovych radial, ktore je uz spolovice riesenim problemu nejakeho nosneho systemu.

A teraz negativa:
- Elektricka Stefanikova - Prazska - Brnenska - Lamacska - Lamac s napojenim na Dubravsku radialu napr. v Boroch, ktora by predstavovala druhu a vyznamnejsiu zapadnu radialu, bola uplne odmietnuta. Trochu zvlastne znie argument, ze je kapacita vycerpana IAD a autobusovou dopravou, ked autobusy by boli nahradene elektrickami.
Nerozumiem, preco spominaju tunelovy variant, ked elektricku je mozne celkom pohodlne viest po Prazskej subezne s autobusmi vo vyhradenych autobusovych pruhoch a v mieste, kde autobusovy pruh konci (v smere do mesta), by kolaj na strane Horskeho Parku mohla prejst na lavu stranu a spolocne by pokracovali mimo komunikacie v priestore medzi Prazskou a Muzeom dopravy. Pravda, teren by bolo potrebne upravit a novu odbocku k Muzeu dopravy vyriesit radsej niekde v blizkosti riadeneho priechodu pre chodcov (napokon o kus vyssie je vjazd ku skladu). V sucasnosti nebezpecna odbocka by zanikla. V praxi by to znamenalo presunutie oporneho muru dalej smerom k muzeu a zrejme by za vlast padla aj cast zelene, no v tomto pripade pre dobru vec.
Pokracovanie na Stefanikovu s odbockou k Hlavnej Stanici, pripadne smerom k Racianskemu Mytu (tu to zas povazujem za dolezite len v pripade, ze by sa to potiahlo aj dalej smerom na Trnavsku a Roznavsku) uz by pravdaze bolo vyzvou pre dopravnych architektov, no nemyslim si, ze nesplnitelnou. Napr. cela krizovatka Prazska x Sancova x Stefanikova by mohla ist hlbsie pod uroven terenu. Nad nou by mohla viest elektrickova trat a na rovnakom mieste by mohla vzniknut nova zelena zona, akesi namestie, napr. s parkom a velkym prestupnym uzlom s vytahmi. Jednoduchsie by sa viedli aj cyklotrasy a bolo by mozne zburat ten otrasny nadchod. Vedenie trate po Stefanikovej je mozne urobit ako snad v jedinom mieste subezne s autami v pravych jazdnych pasoch (otazka napojenia z vyvyseneho priestoru samozrejme musi byt doriesena). Pruhy by mohli byt neskor vyhradene pre bus / elektricku. Napojenie na trat na Suchom Myte uz by nebolo problematicke.

- Predlzenie elektrickovych radial zakoncene vo Vajnoroch kdesi na periferii usadlosti, tu by urcite mala pokracovat aspon do centralnej oblasti, v DNV je tiez zakoncena na zaciatku a nie je dotiahnuta az na koniec, ako napr. v pripade Vrakune. Odbocka v Raci je naozaj diskutabilna, ktovie, ci by sa zvysil pocet cestujucich, ktori vystupia tu a dalej pojdu do centra elektrickou, ked rovnako kvalitne vystupia na Vinohradoch / Predmesti.

- Neustale mystifikovanie Filialky. Generel pritom vobec neriesi trasovanie kolaje / kolaji, ktora dnes pretina vela ciest, niektore s vysokou intenzitou dopravy, ako napr. Jarosovu (tu by jednoznacne muselo ist o mimourovnovy variant a v tom priestore si to neviem predstavit), ci Riazansku s podobnym problemom. Okrem toho, aby Filialka mohla vobec predstavovat stanicu s nejakou zaujimavou intenzitou, jednokolajnu vlecku bude stopercentne potrebne zdvojkolajnit (mozno aj to bude malo). Zvlastne, ze toto vobec generel neriesi, len omiela stale o tom, ze to bude centralny prestupny uzol. Skutocnost je vsak taka, ze aby sa tak stalo, nova trat bude musiet viest po estakade uz z Predmestia az do priestoru sucasneho kolajiska Filialky, kde si dalej neviem predstavit, akym prevysenim a na akej vzdialenosti bude navratena do povodnej polohy (alebo cela stanica bude mat kolajisko vyssie?). Popri tejto megalomanii sa generelu nepaci, ze by elektrickove trate mali niekde ist po estakadach, ci pod zemou a odsudzuje to ako prilis drahe riesenie. WAT?

- Elektricky, ako nosny system, sa vyhnu niekolkym jednoznacne nosnym oblastiam, ako napr. spominane Suche Myto, dalej Prazska, Patronka, Lamac ako samostatna mestska cast, Roznavska (pritom tam rezerva je a vobec neprekaza, ak cast trasy idu subezne s trolejbusmi, ktore aj tak koncia vozovnou Trnavka a mnohe odbocuju napr. na Radiovu), Gagarinova, Bajkalska (tu by bolo velmi k veci porozmyslat nad dalsou tangentou, napokon miesta je dost), Galvaniho (Avion) s predlzenim na letisko (najma pocas dovoleniek - vagne vyjadrenie v zmysle, ze letisko je mozne napojit lubovolnym sposobom beriem, ako nevyriesenu vec), dalej Mlynska Dolina (mozno s odbockou k internatom, ze by napr. smer Hlavna Stanica - Patronka - internaty nebol nosny, sa urcite neda povedat) a napojenim na trat v KV, kusok inde napr. Kopcianska (80tka je nocna mora kazdeho, kto Petrzalku nepozna, najma kvoli tomu, ze existuju tri rozne trasovania), Karadzicova (prepojenie od prpadnej trate z Dostojevskeho radu, krizujuc trat od Grosslingovej / Dunajskej a konciac trianglom na Kriznej, by obsluzilo celu oblast). Navyse generel ani neriesi planovane spojenie elektrickovej trate od Americkeho Namestia po Zahrandnickej po existujucu trat na rovnomennej ulici, len o kus dalej. Takze ako mozu byt elektricky nosnym systemom, ak nebudu obsluhovat nosne (prestupne) lokality?

- Prepojeniu elektrickovych radial chyba druha polovica, t.j. uzavretie uplneho okruhu. Napr. prepojenim cez Sancovu, Prazsku, Patronku, Mlynsku Dolinu, ciastocne po trati v KV (Lafranconi alebo novy prestupny uzol na Botanickej bez spolocnych zastavok, no s odbockami) a dalsi most do Petrzalky (Kopcianska, Panonska cesta - kde sa mimochodom elektricka navrhuje), cim by sa kruh uzavrel. Narocnejsie vedenie by bolo cez Kramare, no tam je to s vyskovymi pomermi uz horsie (zvlastne, ze v takom Brne sa s tym nemaznali ani napriek horsim vyskovym pomerom). V hornatom terene by bolo mozne alternativne trasovanie pod urovnou terenu, no vzhladom, ze trolejbusy su vedene cez Kramare, stacila by mozno prestupna zastavka kdesi pod odbockou.
Okruzna linka 10 by potom mohla byt vedena v trase Vlcie Hrdlo - Parkova - Tomasikova - Vajnorska - Riazanska - Racianska - Sancova - Prazska - Patronka - Mlynska Dolina - (internaty - tu by ale asi skor zachadzali ine linky) - uzol Botanicka - most cez Dunaj - Rusovska Cesta (pripojena estakadne), Kopcianska - Bratska - Pajstunska (tadial je navrhovana nova trasa tangenty).

- K vedeniu trolejbusov, ani k inym dost dolezitym druhom dopravy nie su mapove podklady, preto problematiku mozno povazovat za nedoriesenu.

K ostatnym druhom dopravy vlastne ani velmi nie je mozne sa vyjadrit, kedze ide len o text, no podany dost vagne.
Reakcia na: Solider #4:
No vidis, to som este zabudol spomenut. Elektricku netreba lebo sa tam pocita s trolejbusom OD AVIONU? WTF? Som si trieskal rukou o hlavu aky debilny argument. Vsak trolejbus od Avionu ani nevylucuje salinu, a takisto riesi iba smer vychod. Na spojenie na zapad sa zabuda, ako si uz spomenul (a zeby to bolo vyuzite je vidno na dnesnej L28)...
Reakcia na: 810zssk #5:
Nemenej dôležitým faktom je, že trolejbus na Štefánikovej nejde na Hlavnú stanicu, pričom električka by šla, a preto podľa mňa argumentovanie trolejbusom je absolútne nevhodné, nesystematické a nelogické.
Reakcia na: Mike #6:
Na priečnu os sa nepresunú, Štefánikova vždy bola a vždy aj bude najkratšou možnou spojnicou medzi Hlavnou stanicou a historickým centrom a významnými prestupnými bodmi na okraji historického centra. Rovnako význam Hlavnej stanice neupadne, vždy tam budú premávať rýchliky do Žiliny, Košíc, Zvolena, vždy ňou budú prechádzať medzinárodné vlaky z Maďarska, Čiech a Rakúska, pokiaľ ich nezrušia, či osobáky na Záhorie a osobáky na ostatné smery.

Význam Hlavnej stanice neupadne, pretože už roky leží a bude ležať na mieste, kde sa stretávajú rôzne významné železničné trate. To, čo si oni napísali do toho dokumentu vystihuje jedno príslovie – Čo sa babe chcelo, to sa babe snilo.
Reakcia na: 810zssk #5:
Oni tam argumentovali aj poklesom prepravených osôb do budúcnosti, jednak špecificky na štefánikovej (alebo to bude tým, že sa presmerujú inam, napr. na priečnu os), ale aj celkovým poklesom obyvateľov. A tiež filiálka, ktorú uvažujú, by znamenala významný pokles dopytu na hl. st...

Každopádne by to čo najviac ľudí, tí čo sa tomu rozumiete, malo pripomienkovať a poslať to.
Reakcia na: Solider #4:
Ja hlavne nechapem ako je existencia trolejbusu dovodom pre neexistenciu elektricky. Z pohladu dopravnej obsluznosti je trolejbus ekvivalentom autobusu, nie elektricky (ponuka kapacitu porovnatelnu s autobusom, to ze tiez beha na elektrinu je uplne irelevantne).
Reakcia na: slavius #3:
Takisto, ako odôvodnili nepotrebnosť električkovej trate na Dostojevského rade tým, že tam sú uvažované trolejbusy. Ale nikde nespomenuli výstavbu v okolí – Twin City, Čulenova, Panorama a potrebu spojenia západnej časti mesta s touto oblasťou, ktoré chýba. Trolejbusy nebudú chodiť pod Most SNP, to spojenie tam bude stále chýbať. Iba dilenanti môžu povedať, že tam električku netreba.
Reakcia na: Solider #2:
No to ma vážne zaujíma ako sa dá rozumne odôvodniť zbytočnosť električkovej trate na Štefánikovej. Trolejbus je krepý dôvod. Ibaže by ho tam dokázali zaonačiť nejakým štatistickým hausnumerovým antisystémom...
Reakcia na: Error 0x007 #1:
Však to si tam VLK so Schlosserom napísali, že sa to tam nehodí. Nahádzali tam nejaké hausnumerá a voilá, dokument je na svete.
Zaujimave, ze sa neodporuca elektrickova trat na Stefanikovej (pretoze tam je trolejbus ? ), a VLK tu niekolkokrat opakoval, ze treba pockat, ze trasa po Stefanikovej bude potvrdena generelom, co neni, takze sa obavam, ze elektricky na Stefanikovej tak skoro neuvidime.

Taktiez sa nerata s tratou po Prazskej k Patronke a dalej (ale nie kvoli stupaniu a skor kvoli obmedzenemu priestoru) a trat po Sancovej, ktora by zrychlila spojenie z vychodom Autoslavy, nebola vobec zmienena ?. Rovnako sa neodporuca ET po Dostojevskeho/okolo Eurovei (a dalej po Karadzicovej), pricom tam vidim velky potencial (aj sa tu ta trasa spominala na fore)...

Dost hlupy je navrh urovnovej krizovatky ET x Bajkalska ? . Cital som (a na gúgl maps je aj vidiet), ze sa tam nachadza zasypany podjazd, tak by bolo logicke obnovit ten.

Dalej nechapem, ako mozu podporovat myslienku reaktivacie stanice Filialka.
Tiez sa mi nezda, ze navrhuju na kazdu elektrickovu radialu 2 linky (namiesto logickejsieho a efektivnejsieho jednolinkoveho variantu)...