Pripomienky k nemu je možné posielať do konca septembra.
Magistrát hlavného mesta SR zverejnil na pripomienkovanie vypracovaný Územný generel dopravy mesta Bratislavy. Zároveň organizuje dňa 17. septembra 2015 o 16:30 v Zrkadlovej sále Primaciálneho paláca verejné prerokovanie s odborným výkladom spracovateľa generelu, ktorým bolo Centrum dopravního výzkumu v.v.i. z Brna.
Územný generel dopravy mesta Bratislavy predstavuje strategický plánovací dokument, ktorého cieľom je určenie základných smerov rozvoja dopravy v Bratislave. V rámci prípravy generelu dopravy bolo v roku 2014 realizovaných niekoľko dopravných prieskumov, ktorých súčasťou bolo napr. automatické sčítanie dopravy, prieskum statickej dopravy či prieskum využívania verejnej dopravy. Na základe podrobnej analýzy súčasného nepriaznivého stavu dopravy v Bratislave prináša generel návrhy ako tento vývoj zmeniť v prospech udržateľnej mestskej mobility.
Materiál je verejnosti k dispozícii na internetovej stránke hlavného mesta alebo počas úradných hodín k nahliadnutiu na magistráte v Servise pre občana na Primaciálnom nám. 1 (PO: 8. - 17. h, UT, ST, ŠT: 8. - 16. h, PI: 8. - 15. h).
Pripomienky k Územnému generelu dopravy môže verejnosť posielať najneskôr do 30. septembra 2015 elektronickou poštou na adresu okus@bratislava.sk alebo písomne na adresu:
Rubber38
2) Využitie trate na Tomášikovej je otázne a závisí od širšieho konceptu vedenia dopravy v meste. Ale v zásade tam potenciál je (viď vyťaženosť L50), viesť v tomto území tangenciálnu el. linku pokračujúcu ďalej po existujúcej sieti (napr. na Vinohrady, či ako dnes L7 až do Rače) môže byť vskutku atraktívne, v podstate na seba môže prevziať komplet kompetecie L50 a L75, kt. tak môžu byť zrušené (v úseku Ružinov - Trhovisko - centrum postačí predĺžená L66, do Auparku ide z centra električka)
3) Vysvetli, prečo? IAD netreba umelo potlačovať aj tam, kde to nie je potrebné, resp. kde to nejak významnejšie nepomôže MHD. A tu si nemyslím, že by to pomohlo. Tá jedna jdnosmerná zastávka v každom smere naozaj nevadí, ak sa nejedná o prestupný bod (viac napr. vadí bohovský "prestup" medzi TBus a Tram v okolí Amerického námestia, kde každá zastávka je úplne inde a s úplne iným názvom)
6) Tu, podobne ako na Gagarinke, nevidím dôvod, prečo by to (T)Busy nepobrali. Hlavne za Tomášikovou je to zbytočnosť. A v úseku Tomášikova - Mýta je to teoreticky realizovateľné veľmi pohodlne, za predpokladu vybudovania TT na Súhvezdnú, príp. na Letisko = možnosť nahradenia komplet dopravy na Trnavskej TBusmi. A načo tam k tomu tlačiť aj električku, nerozumiem. Jedine, že umelo zrušiť všetku cestnú MHD na Trnavskej a ukončiť ju na križovatke Trnavská/Tomášikova, kde by sa vo veľkom prestupovalo na električku do mesta, ale to je úplná kravina, lebo to ničomu nepomôže
Šancová - Trnavské Mýto už znie lepšie, tá tam jednoznačne mala byť
7) Na tom sa asi tiež všetci zhodneme. Minimálne v genereli to malo byť zahrnuté, aj keď v rovine teoreticko-utopistickej