Pripomienky k nemu je možné posielať do konca septembra.
Magistrát hlavného mesta SR zverejnil na pripomienkovanie vypracovaný Územný generel dopravy mesta Bratislavy. Zároveň organizuje dňa 17. septembra 2015 o 16:30 v Zrkadlovej sále Primaciálneho paláca verejné prerokovanie s odborným výkladom spracovateľa generelu, ktorým bolo Centrum dopravního výzkumu v.v.i. z Brna.
Územný generel dopravy mesta Bratislavy predstavuje strategický plánovací dokument, ktorého cieľom je určenie základných smerov rozvoja dopravy v Bratislave. V rámci prípravy generelu dopravy bolo v roku 2014 realizovaných niekoľko dopravných prieskumov, ktorých súčasťou bolo napr. automatické sčítanie dopravy, prieskum statickej dopravy či prieskum využívania verejnej dopravy. Na základe podrobnej analýzy súčasného nepriaznivého stavu dopravy v Bratislave prináša generel návrhy ako tento vývoj zmeniť v prospech udržateľnej mestskej mobility.
Materiál je verejnosti k dispozícii na internetovej stránke hlavného mesta alebo počas úradných hodín k nahliadnutiu na magistráte v Servise pre občana na Primaciálnom nám. 1 (PO: 8. - 17. h, UT, ST, ŠT: 8. - 16. h, PI: 8. - 15. h).
Pripomienky k Územnému generelu dopravy môže verejnosť posielať najneskôr do 30. septembra 2015 elektronickou poštou na adresu okus@bratislava.sk alebo písomne na adresu:
723.6
2. trať Riazanská - Tomášikova - Prievoz - Vlčie hrdlo - Kazanská - P. Biskupice : ok, ale bod č. 4.
3. trať Dunajská / Grosslingova : nie je možné spratať dve koľaje na Dunajskú?
4. trať AS - Mlynské nivy - Prievoz : môže byť ale ... čo takto nahradiť t-bus trať na Gagarinovej električkou? A namiesto nákladného budovania trate na Tomášikovej a Riazanskej práve tam spraviť priečnu os, t.j. trolejbusovú trať Prievoz - Tomášikova - Polus - Riazanská a jednosmernú slučku Kukučínova - OD Slimák - otočka na Račiansku a potom pri Figare na Riazanskú, čím by sa dala vybudovať dobre prístupná zastávka na prestup na Račianskej pri električkách. Prípadne, ponechal by som plány na úsek po Riazanskej ale vybudoval by som trať ŽST Nové Mesto - Tomášikova - Prievoz.
5. trať Hlavná stanica - Štefánikova : tá sa tu spomínala, na tej je zhoda, no v genereli chýba
6. trať Šancová - Račianske mýto - Trnavské mýto - Trnavská - Rožňavská - Zlaté piesky / Galvaniho - Avion (Letisko) : v tak silnom prepravnom prúde a smere, kde jazdia denne tisíce áut, je potreba konkurencieschopnú kapacitnú dopravu a tou dnes autobusy a trolejbusy niesú. Navyše tie končia na sídiskách a nepremávajú na Zlaté piesky, kde by zachytávali ľudí z IAD.
7. Harmincova - Patrónka - Hl.st. : je vrcholom amatérizmu ak si niekto dokáže myslieť, že ľudia z DNV budú jazdiť do mesta električku, keď tá ich bude voziť cez Dúbravku a Karlovu Ve cca 25minút zbytočne. Preto treba druhú trať, ktorá pôjde rýchlo von z Dúbravky na Patrónku a do mesta a nebude viesť električkovú linku z DNV zachádzkou cez Karlovu Ves a nábrežie. Na túto trať treba nájsť peniaze a nie na Petržalka - Vlčie hrdlo, kde je ešte aj most cez Dunaj.