Pripomienky k nemu je možné posielať do konca septembra.
Magistrát hlavného mesta SR zverejnil na pripomienkovanie vypracovaný Územný generel dopravy mesta Bratislavy. Zároveň organizuje dňa 17. septembra 2015 o 16:30 v Zrkadlovej sále Primaciálneho paláca verejné prerokovanie s odborným výkladom spracovateľa generelu, ktorým bolo Centrum dopravního výzkumu v.v.i. z Brna.
Územný generel dopravy mesta Bratislavy predstavuje strategický plánovací dokument, ktorého cieľom je určenie základných smerov rozvoja dopravy v Bratislave. V rámci prípravy generelu dopravy bolo v roku 2014 realizovaných niekoľko dopravných prieskumov, ktorých súčasťou bolo napr. automatické sčítanie dopravy, prieskum statickej dopravy či prieskum využívania verejnej dopravy. Na základe podrobnej analýzy súčasného nepriaznivého stavu dopravy v Bratislave prináša generel návrhy ako tento vývoj zmeniť v prospech udržateľnej mestskej mobility.
Materiál je verejnosti k dispozícii na internetovej stránke hlavného mesta alebo počas úradných hodín k nahliadnutiu na magistráte v Servise pre občana na Primaciálnom nám. 1 (PO: 8. - 17. h, UT, ST, ŠT: 8. - 16. h, PI: 8. - 15. h).
Pripomienky k Územnému generelu dopravy môže verejnosť posielať najneskôr do 30. septembra 2015 elektronickou poštou na adresu okus@bratislava.sk alebo písomne na adresu:
723.6
2. Pozrime si, že aké autobusy (kapacita) tam dnes jazdia. Kindervajce na 66, ktorá jazdí ako kedy využitá/poloprázdna. L75 už má svoje najlepšie časy za sebou. L78 jazdí na kúsku. L196 vystačí s 15m, L96 jazdí plná s 3 spojmi za hodinu iba v špičke a L50 s krátkymi vozidlami 8-10 spojov za hodinu, pričom v závislosti od meškania jazdia striedavo plné/poloprázdne občas. Až v úseku Max. Hella - ASMN to je slušne využité.
3. Pozri, obetuje sa Dunajská, bude tam aspoň POKOJ a pešia zóna, menej áut. A môžu si jazdiť po Grosslingovej. Rozumný "kšeft" myslím. Aj Nám.SNP prišlo o prejazdnosť pre IAD. Kedysi to bola predstava na mŕtvicu pre niektorých a dnes to v pohode funguje ako vidíme.
6. Takisto ako padla postupne cestná MHD v trase Dúbravka - KV (linky 101, 115) prirodzene a postupne je utlmená aj na Račianskej, tak by padla aj tam a čo?! Navyše by od P+R Zlaté piesky mali ľudia možnosť kapacitnej koľajovej dopravy po Vajnorskej do centra a po Rožňavskej na Šancovú a získal by aj Avion a firmy na Galvaniho. Proste kde je silný prúd cestnej dopravy a chceme konkurovať s MHD, tak nie je možné tam skúšať niečo čo trčí roky v zápchach a má intervaly 10-30 minút. Je myslím, že normálne a prirodzené ak po desaťročiach stav aký je na cestách a aj s ohľadom na množstvo cestujúcich sa prejde od trolejbusu k električke. Mimo to v strede Trnavskej a Rožňavskej je široký pás zelene, ktorý sa priam ponúka na električkovú trať! Je preto na "nás", či to využijeme, alebo si počkáme až príde "génius", ktorý rozhodne, že do toho miesta rozšíri cestnú komunikáciu o tretí pruh. Je to veľmi vysoko pravdepodobné. A potom môžeme iba zaplakať. Ostatne aj bus-pruh na Rožňavskej a Trnavskej môžu kdejakým šalamúnskym zdôvodnením zrušiť. Voľby ti garantujú iba to, že nevieš nikdy, že aký idiot príde o 4 roky a čo ho napadne zrušiť.