Pripomienky k nemu je možné posielať do konca septembra.
Magistrát hlavného mesta SR zverejnil na pripomienkovanie vypracovaný Územný generel dopravy mesta Bratislavy. Zároveň organizuje dňa 17. septembra 2015 o 16:30 v Zrkadlovej sále Primaciálneho paláca verejné prerokovanie s odborným výkladom spracovateľa generelu, ktorým bolo Centrum dopravního výzkumu v.v.i. z Brna.
Územný generel dopravy mesta Bratislavy predstavuje strategický plánovací dokument, ktorého cieľom je určenie základných smerov rozvoja dopravy v Bratislave. V rámci prípravy generelu dopravy bolo v roku 2014 realizovaných niekoľko dopravných prieskumov, ktorých súčasťou bolo napr. automatické sčítanie dopravy, prieskum statickej dopravy či prieskum využívania verejnej dopravy. Na základe podrobnej analýzy súčasného nepriaznivého stavu dopravy v Bratislave prináša generel návrhy ako tento vývoj zmeniť v prospech udržateľnej mestskej mobility.
Materiál je verejnosti k dispozícii na internetovej stránke hlavného mesta alebo počas úradných hodín k nahliadnutiu na magistráte v Servise pre občana na Primaciálnom nám. 1 (PO: 8. - 17. h, UT, ST, ŠT: 8. - 16. h, PI: 8. - 15. h).
Pripomienky k Územnému generelu dopravy môže verejnosť posielať najneskôr do 30. septembra 2015 elektronickou poštou na adresu okus@bratislava.sk alebo písomne na adresu:
lostrail
Debilne mi len pride navrhovat potiahnut elektricky krizom cez najazd na kruhac pod pristavnym mostom v urovni aut (riadene semaformi a nedajboze este aj s preferenciou elektriciek na tomto mieste?) Dufajme, ze k tomu nikdy nedojde, lebo sa tym zapcha velmi dolezita tepna, po ktorej putuje aj velke mnozstvo nakladov. Pritom prave Bajkalska by mala byt dalsou tangentou, tu neviem ani o ziadnych trolejbusovych tratiach, na ktore by sa autori mohli vyhovorit.
Dobrou vecou zostava, ze na tuto radialu vobec niekto myslel a ze sa mysli na to (polovicate) tangencialne prepojenie.
Ad Sancova:
S touto ulicou je to predsa nahnute, kedze vela priestoru na roztahovanie tam nie je (resp. takmer ziadny) a obmedzovanie IAD v tomto useku by malo za nasledok katastrofalne zapchy. Pod Radlinskeho by sa este alternativne mohla trat viest po Legionarskej a dalej na Karadzicovu, ale hore, smerom k hlavnej stanici neviem. Existuje sucasna trat veduca po Stefanovicovej, ktora nie je zas tak daleko, aj ked vo svojej polohe tuto nahradza len ciastocne. Z nej urobit odbocku hore na Stefanikovu a Prazsku sa mi javi ako lahsia uloha.
Este hore pod stanicou je ten priestor celkom velkorysy a je mozne posunut chodniky, ci odbocku od predstanicneho namestia, sucasne BUS pruhy rezervuju priestor pre MHD. Ale nizsie, napr. pri dome 3995, kde je navyse odbocovaci pruh na Kycerskeho v strede vozovky, tam by to asi nepreslo. Zo skusenosti z Karlovky viem, ze policajti nie su ochotni pustit ani jeden pruh, bez ohladu na jeho vyuzivanie. Mozno by sa cele lave odbocenie na Kycerskeho mohlo aj zrusit, ale vysvetlujte to im. Aj keby sa zrusilo, jeden pruh nestaci na dvojkolajnu trat. Muselo by sa zobrat z chodnikov a/alebo zuzit pruhy a s tym je tiez problem, lebo to zas neodklepne stavebny urad, ktory je alibisticky, az to nie je pekne. Ze sa v minulosti urobili upravy, ktore dnes nesplnaju normu, je OK. Ale skuste nieco take teraz navrhnut, rovno Vas s tym niekam poslu.
Pritom najkritickejsie miesto je tam, kde su oproti sebe dve budovy, stara bytovka na lavej strane (pohlad smerom k Racianskemu mytu) a historicke budovy na pravej strane. Tam to bez rusenia chodnikov neprejde. Jedine, ze by v tomto useku bola trat ciastocne jednokolajna, resp. elektricky by sa pockali na najblizsej zastavke (za cenu zrusenia odbocenia). Chaby pasik zelene pred Beer arenou by tiez musel padnut za vlast, idealne aj s chodnikom (ten chodnik nad nim uz nie je velmi privetivy pre vozickarov napriklad, ale po zavreti vsetkych oci povedzme). Nizsie by sa uz dalo zobrat z parkoviska a za nim potom zo zelene.
Dalsi kriticky usek zacina za krizovatkou s Karpatskou a konci az pred parcikom na Racianskom Myte, co je holt riadne dlhy usek. Tu nie len, ze nie je priestor na vybudovanie jednosmernej zastavky, tu nie je priestor ani na dychanie. Samozrejme parkovanie pri budovach by muselo ist uplne prec, lenze tu by to asi neslo bez nahrady (napr. pod zemou). Tym sme uvolnili miesto pre jednokolajnu trat. Ak by bol odstraneny chodnik na lavej strane, co by urcite s nadsenim prijali obyvatelia prilahlych bytoviek a masivne zuzene jazdne pruhy, dalo by sa to vyriesit.
V jednom mieste - stretnutie vyustenia ulic Ladova a Beskydska - tam netusim, ako by to bolo vyriesene. Ten kusok chodnika je tam zivotne dolezity.
Rozostavana opacha, o ktorej sa dodnes nevedia dohodnut, tiez moze sposobit problem. YMCA napodobne.
Ono jasne, trat by sa dala postavit, keby sa zo Sancovej urobila ulica s jednym pruhom na kazdej strane, ale je zaclenena do mestskeho okruhu a naozaj si neviem predstavit, ako by to bolo, keby elektricky chodili po Stefanikovej a po Sancovej, co sa tyka automobilovej dopravy. Cela Prazska by tak trochu stratila vyznam. Sancova je tazka. Na Stefanikovej uz intenzita dopravy nie je taka, aby nebolo mozne elektricku dostat sem. Ked aj v pruhu s autami, napr. na jednej strane.
Rovnako nevidim problem na Legionarskej (tam, kde teraz stavaju garaze by sice mohol byt problem, no intenzita dopravy na tejto ulici najma smerom dolu nie je taka, aby sa to nedalo zrealizovat ked aj zuzenim do jedneho pruhu, Karadzicovej a Dostojevskeho rade az po Safko. Tam je kde sa hnut na viacerych miestach. Na tych este sirsich by sa dali zriadit zastavky.
Zapad BA vsak s jednou tratou a preplnenymi autobusmi zostal uplne okaslany. To je jedna pripomienka, ktoru poslem v kombinacii s tratou na Stefanikovej a pripadnou odbockou na hlavnu stanicu (na tom kusku Sancovej je to OK). Nutnost druhej radialy na zapade, kde-tu prepojka sa moze k tomu doplnit (ako napr. Mlynska Dolina, ci Harmincova), o tom nemoze byt debaty. Kym na vychodnej strane by po novom mali byt 4 radialy a tangenta, na zapade len jedna radiala... Uzol Patronka ponechany napospas autobusom a prinajlepsom tri elektricky do Dubravky. Kvalita.