Reply on: galiyosha #4601:
A teraz jeden drobny nesuhlas. Jozefa poznam osobne sice len asi 3/4 roka, ale mozem ti zarucit, ze s magistratom nema nic spolocneho. Jeho nazory su ovplyvnene len jedinym: Vekom. Ma dvakrat viac ako vacsina tu prispievajucich, musel v tazkych podmnienkach vychovat novu generaciu vasich rovesnikov v dobe po revolucii, ked tu uz naplno zuril kapitalizmus a nikto mu nedal nic zadarmo ako to tu vacsina z vas chce, ma robotu, kde ma obrovsku zodpovednost a za podobne socialisticko-socialno-ludomilne teoretizovania by si na pracovisku nestihol ani kvety popolievat a uz by bol prec.Nevytykam ani ostatnym zas ich mladost. Tiez som preskakal niekolko zurivych obdobi boja o spravodlivost, ale aj ked mi toto vytriezvenie trvalo tiez dost dlho, aspon som sa snazil vzdelanim dohanat vtedajsich starych paprdov a argumentovat nie poznamkami o ZV, ale grafmi, cislami, korunami, spotrebou, vozokilometrami, prepravnymi prudmi atd atd.
Asi je dnes ina doba... ale nakoniec to tak vzdy bolo a asi musi byt - mladi nikdy nechapali starsich az do doby, kym im nepribudli rodina, deti, zodpovednost a skusenosti.
verte, stava sa to
galiyosha
Re #4566 Juraj: A ja zas tvrdím, že verejná doprava službou kapitalistickou nie je a nemôže byť, pokiaľ sa nemá zmeniť na socku, ktorou budú chodiť len tí, čo nebudú mať inú možnosť!
Re #4570 Juraj: Vzhľadom na to, v akom stave je v Bratislave systém MHD a vzhľadom na ohromnú "ochotu" štátu prispieť na výstavbu nosného systému, ktorý by používalo (či podľa inej logiky zneužívalo) aj more cezpoľných, tento argument považujem len za smutný, no bohužiaľ veľmi rozšírený slovenský folklór.
Re #4579 Juraj: Ale veď v špičke tí cestujúci nebudú využívať/zneužívať voľné jazdy. V špicke predsa budú cestovať na tých 42 jázd do/z zamestnania, ktoré tvoria cenu predplatného lístka ako takého.
Re #4583 Juraj: Toto už mi pripadá patologický prístup hľadania spôsobu, ako sa niečo nedá, a nie naopak.
Re #4588 Juraj: Pokiaľ si tí cestujúci s predplatným lístkom budú ten cenový prieskum robiť v špičke, kedy využíjú tých 42 jázd do práce a z práce, za ktoré si zaplatili? Ak si ten predplatný cestovný lístok kúpili na cenové prieskumy a do práce a z práce nejazdia, aký je potom rozdiel medzi nimi a tými, čo predplatné lístky používajú na dochádzanie do práce? Ja tu žiaden rozdiel nevidím.