Reply on: Juraj #4509:
Porovnavajte sa napriklad s Presovom, ktory ma viac obyvatelov a menej dotacii (50 milionov rocne od mesta) a pritom to tam funguje. Myslim, ze podmienkami, obyvatelstvom atd. sa bude Presov blizit Ziline viac ako Praha alebo Hannover. Preco ste si vybral prave prehnane dotovanu Prahu?A este by ma zaujimal vas nazor na moj prispevok #4506. Teda, ci povazujete lepsie obmedzenie piatimi zastavkami, alebo radsej desiatimi minutami, pricom kazda medzizastavkova vzdialenost obdrzi oficialnu minutaz, z ktorej sa to bude vypocitavat.
Juraj
Prva hovori o tom, ze si obec dohodne dopravu podla zakona s VUC a SAD. Ako, do toho DPMZ nic nie je, lebo sa nestara ani o to, ako si dopravu zabezpecuje obec Divinka, Terchova ci ine.
Druha hovori o tom, ze VUC si moze vybrat a dotovat vyhodnejsieho dopravcu, ktorym teoreticky moze byt aj DPMZ, vtedy by boli uhradzane naklady vo verejnom zaujme minimalne v useku stara-nova Mojsova Lucka, avsak len v minimalnej obsluznosti, pricom dalsie pozadovane spoje by musela obec Mojs platit DPMZ. Pre DPMZ by vsak bolo aj z dovodu dlzky trasy, stavu komunikacie a problememi so zimnou udrzbou radsej tuto dopravu zabezpecovat po novej komunikacii, napr predlzenim l.c.30 z Vrania.
Tretia teoreticka varianta moze byt taka, ze v obci uskutocnia referendum o pricleneni sa k Ziline a dopravu bude zabezpecovat DPMZ z rozpoctu mesta priblicne podla predchadzajucej varianty.