Áno súhlasím s tebou, ale keď som čítal predchádzajúce príspevky, tak potom som sa išiel pozrieť koľko tam majú oni naklonovaných liniek a bohužiaľ tie ich netrápia.
Valec:
Chcel som robiť analýzu tvojich liniek, ale nechal som to tak. Nedá sa porovnávať niečo s jestvujúcim stavom a zároveň tam zmiešať sci-fi linky (L1). Zamyslel som sa napr. nad L30 z Vrania k železničnej stanici. V mestskej časti Vranie, bývalej samostatnej obci, žije dnes prevažne staršie obyvateľstvo, nemajú ZŠ ani MŠ. Linka č. 30 z Vrania do mesta po žst. má len 6 zastávok. Ty navrhuješ, aby títo ľudia už na 4. zastávke v Budatíne ešte na okraji mesta vystúpili a čakali na iný spoj? Prázdny autobus si im poslal o jednu zastávku vľavo na žilinskú Sihoť pri Váhu, kde nastupujú len záhradkári, ktorí takýto spoj tiež nepotrebujú. Myslíš si, že by niekedy dokázal toto spraviť DPMŽ obyvateľom okrajovej časti Vranie? Ja si to teda neviem predstaviť.
Mňa tu zaujíma MHD v Žiline, nie v PO, NR či BB. Každé mesto má svoje špecifiká, myslím, že je lepšie neporovnávať počty liniek. Ale keď chceš porovnávať, tak (ak ma neklamú vedomosti) napr. PO ide zavádzať PRESTUPNÚ tarifu. To sa to potom inak rieši linkové vedenie, keď cestujúci môže prestupovať bez toho, aby platil dvojnásobnú cenu.
Točí sa to tu stále dookola. Hlavný problém je v tom, že veľa liniek znamená predlžovanie intervalov, ktoré v Žiline už prekračuje únosnú mieru, ak sa ešte vôbec dá hovoriť o intervaloch, keď sú odchody každú hodinu iné. Preto sa tu snažíme hľadať lepší model. Mne osobne sa páči Valcov návrh #1940 (okrem iného preto, že je v ňom moja myšlienka L2 Bytčica - Považský Chlmec, L21 Bánová - Brodno a L30 Vranie - Dolná ? ). Je jednoduchý a prehľadný, linky majú rozumné intervaly. Predpokladá však dve dôležité veci, ktoré sú v Žiline stále v oblasti sci-fi, a to prestupnú tarifu a integrovanú dopravu MHD + SAD.
Vysvetli mi, koho to tu napadlo, že chce stále robiť redukciu liniek. Pozri sa do Prešova, Nitry, prípadne BB a napíš mi koľko tam majú liniek, a potom budeme diskutovať o počte žilinských liniek.
?
mam novy napad na redukciu liniek, ale pochybujem zeby s tym niekto suhlasil... ☺ , budu len dve linky:
L1- trasa: Vlcince, centrum, Hajik, najskor cez Kosicku a potom okolo Nemocnice
L2- Solinky- centrum, najskor cez Borik, potom cez Hliny, neskor ked nahodou vystavaju trat ku Kia, tak sa L2 predlzi az tam, vadit to nebude nikomu takyto system, ved predsa budeme mat prestupnu tarifu..
neskor mozeme robit este lepsie pokroky v redukcii, a to, ze si zvolime system maximalnej redukcie, a linky mhd nebudu premavat vobec, a na miesto nich sa nasadia primestske, medzimestske a podobne linky, len sa trasy tychto liniek predlzia cez sidliska.....a je po probleme.. ?
tak s tym vchodom by to tam bolo zlozitejsie, aj keby sa vybudoval, mali by ludia problem sa v tom vyznat..., linka c. 7 ma asi len polovicu drahy skoro identickej s linkou c. 6 . Premava L6 vlastne preto, lebo medzi Hajikom a Vlcincami a cez centrum cestuje viac ludi ako medzi Solinkami a Hajikom, cize ak by namiesto nej isla L7, tak z Hajika na Solinky by bola skoro prazdna a poriadne zacala by sa zaplnat az od Vlciniec. Preto L6 nahradza L7 a teda aj L17, ktore by jazdili z Hajika cez centrum na Vlcince a naspet..
ano, viem o tom, je to take zvlastne, predtym tych par tyzdnov po otvoreni trasy medzi Vlcincami a Solinkami to bolo sice prehladnejsie, ked L5,15 vychadzali zo zastavky Matice Slovenskej a aj sa tam vracali, ale neskor bolo urcite vela staznosti od cestujucich v okoli zastavky Fatranska, ze ked chcu ist do mesta , tak musia ist cez Solinky, co trva dlhsie..
najidealnejsie by bolo, keby ibidve linky ani konecne nemali a krutili sa po strednom okruhu stale dookola ?
1, O potrebe smyčky pre trolejbusy na centrálnom okruhu v blízkosti aut. stanice sme už písali. Problém je v tom, že pozemok je už predaný a inde niet miesta. Preto sa navrhovalo z centrálneho okruhu malá odbočka popod žel. viadukt na Kysuckú cestu a Športovú ulicu (asi 400-500m).
2, Veľké sídliská Vlčince a Solinky sú zabezpečené paralelenými vetvami TD, dokonca po ich prepojení popri ŽU sa riziko znížilo na minimum. Sídlisko Hájik je spojené s trolejbusovou sieťou len jednou traťou a o druhej paralnej sa doposiaľ nehovorilo. V pláne je len predĺženie trate z Kvačalovej na Nový cintorín o dĺžke asi 600 m.
3, Ak bude postavená trolejbusová trať k závodom Hyundai/Kia, navrhol by som tam samostatnú Tb linku, aby sa zbytočne nemiešala s jestvujúcim stavom.
4, Spomína sa zatiaľ do úsek Závodie - Bánová (asi 1200 až 1700m). Predpokladám, že v budúcnosti bude realizovaný celý úsek terajšej L21, vrátane potrebnúho prepojenie v centre od Hálkovej - Veľká okružná - Legionárska - Hurbanova.
5, Úsek do Bytčice je tiež v návrhu, ale až po vybudovaní diaľničného privádzača Lietavská Lúčka - Žilina.
Toto by vyriešilo len druhé pripojenie do TB depa. Bratislavská cesta popri železnici je úzka, nevhodná na výstavbu trolejbusovej dopravy a od starej polikliniky až po Kvačalovu by trolejbusy prechádzali niekoľko km jalovým priestorom. Okrem toho zo Strážova do Žiliny sa bude onedlho budovať diaľničný privádzač, ktorý pretína prepojenie Oceliarska - Priemyselná.
Táto stavba nebude realizovaná, lebo prepojenie do depa by vyšlo veľmi draho. Je medializovaných 4 až päť tratí, ostatné návrhy sú tiež prediskutované a tento Tvoj návrh je príliš vzdialený skutočnosti.
Intervaly:
- večer budeš mať len 30 min. na Hájik
- 7,5 min. interval na L3 je zbytočný luxus
Prázdninové intervaly: môžu byť
Výhľad:
1. rozoberali sme, som za
2. určite nie, L1 má menej zastávok smerom do centra, pri súčasnej tarife sa ti pol Hájika natrepe do L1, aby to mali lacnejšie
3. neviem ako si predstavuješ L3 na Hlinách (žeby Bôrik); pre KIA sa má stavať na Vlčinciach, pri Rosinskej; L8 Carrefour - ŽST - Vlčince to isto nie, bol by to len taký linkový zlepenec, isto jej neskracovať intervaly, L8 je hypermarketová linka
Hej, dokonca by som jej dal prednosť pred Bánovou. Je to síce bližšie k centru, ale v oblasti Framborskej a Hollého je väčšia zastavanosť a v okolí Bratislavskej sa nachádza aj množstvo firiem. Navyše sa tým vyrieši druhé pripojenie TB depa.
Návrh na vedení trolejbusových linek (vychází ze stávajícího stavu, omezí počet linek a zkrátí intervaly)
L.č.1,3,4 a 8 beze změn
L.č.7 a 17 kolem nemocnice
L.č.5 ve podobě před výstavnoj spojky Hliny-Vlčince
L.č.6,15 a 16 zrušeny
Intervaly: špička ráno/špička odpoledne/sedlo/večer+víkendy ráno
L.č. 1,5,7 a 17: 15/20/30/60
L.č. 3 a 4: 7,5/10/15/30
L.č. 8: 30/30/30/30
L.č.1 - polovina spojů končí na Rondeli.
Kloubové vozy l.č.3,4,7 a 17, některé spoje linky 5 může ve špičkách nahradit bus 2. Vše v prokladech. O prázdnichách prosloužit intervaly ve špičkách (nerušit vybrané spoje) na 10/20 ráno a 12/24 odpoledne.
L.č.7 a 17 zajjistí spojení bez přestupu po většině města, doporučuji nasadit první nízkopodlažní trolejbusy.
Výhled rozšíření pro T-busy:
1. Smyčka u autobus. nádraží
2. L.č.1 prodloužit na Hájik - všechny spoje (místo Cintorínu)
3. Pokud bude ke KIA T-bus trať, prodloužit tam vybrané spoje l.č.3 dle směn (Hliny-Solinky-Vlčince-KIA), dále všechny spoje l.č.1 (pro KIA se staví na Hájiku?) s příp. vloženými posilami. L.č.8 Carrefoul-žst-Vlčince místo l.č.1 s posílením o špičkách. Dále napojit Tepličku (i za cenu II. pásma).
4. L.č. 21
5. Bytča
zoZa
L1- trasa: Vlcince, centrum, Hajik, najskor cez Kosicku a potom okolo Nemocnice
L2- Solinky- centrum, najskor cez Borik, potom cez Hliny, neskor ked nahodou vystavaju trat ku Kia, tak sa L2 predlzi az tam, vadit to nebude nikomu takyto system, ved predsa budeme mat prestupnu tarifu..
neskor mozeme robit este lepsie pokroky v redukcii, a to, ze si zvolime system maximalnej redukcie, a linky mhd nebudu premavat vobec, a na miesto nich sa nasadia primestske, medzimestske a podobne linky, len sa trasy tychto liniek predlzia cez sidliska.....a je po probleme.. ?