Ja som porovnával tú situáciu v tom období, takto mi zostalo v pamäti, a preto nemám vzťah k týmto vozidlám. V tom čase keď prišli tie nové Karosy tak to bolo neporovnateľné s tými Ikarusmi. Samozrejme, že vývoj išiel odvtedy dopredu. Ináč som rád, že DPMŽ sa rýchlo s týmito vozidlami rozlúčil.
"ked tam budu jazdit velke klbaky karosa, ktore ma este dp v zalohe"
Kde je napísané, že DPMŽ má zabezpečovať dopravu mimo mesta pre zamestnacov závodu Hyundai/Kia? Nie je na to určená železnica a SAD?
Čo sa týka výstavby trolejbusového vedenia, nechajme na rozhodnutí kompetentných. Ak to má byť postavené z tých 15% objemu investícii vložených vládou (asi 8 miliárd Sk), tak tých 120-150 mil. Sk je len zanedbateľná položka. Tak prečo nestavať!
to vobec nie je pravda, ze su neesteticke, nahodou mne sa pacia, najme tie dvere su fajne, samozrejme az na ten smrad z nich, to hej..., ja uz si ich moc nepametam, teraz sa mi zase zda, ze aky smrad ide z tach klbovych karos... ☺ , zvast este pred par rokmi, ked ich na zastavku prislo niekolko a kazdy ked dobre zadymil, tak to stalo zato, ikarusy si uz ani vobec nedokazem predstavit, ako ludia dychali na zastavkach hlavne, inac nie som si isty, ale ked som bol v Trencine, tak tam prisiel na autobusove nastupiste jeden ikarus, a vsimol som si, ze mal vyfuk naboku vozidla.... bolo to tak aj u nas?
Chvalabohu, že ikarusy je už len vzdialená história MHD v Žiline. Boli to vozidlá neestetické, vo vnútri sa sedelo hlboko ako válove, deti v autobusoch kričali "nič nevidím". Ledva sa vyškriabali miernym kopcom na Vlčince a miernym stúpaním pri Tescu na Hurbanovu. Boli zahalené úžasným dymom a po meste šírili len smrad. Vtedajšia ČSAD, š.p. vlastnila len vraky do ktorých chcela napchať čo najviac cestujúcich. V roku 1992 mesto kúpilo 6 kĺbových autobusov so zabudovanými katalizátormi od českého výrobcu a zapožičalo ich ČSAD (!!!). Keď som sa viezol týmito Karosami, myslel som si že som na inom svete. Boli elegantné, moderné, tiché. Ako sme to tu vlastne žili? Potom začala nová etapa MHD v Žiline, keď primátor mesta a MZ prebralo iniciatívu do vlastných rúk. 12 nových autobusov sa stalo základom nového DPMŽ.
ohladne toho poctu liniek, podla mna ma Zilina strasne maly pocet liniek, ked to porovnym s odtatnymi mestami (aj mensimi), ktore maju viac liniek ako Za, a to uz nevravim o podobnych mestach ako BB, PO, Nitra a pod.., dokonca aj trencin a Martin...
este som sa v jednej veci sekol, keby jazdila ta okruzna linka, ako teraz L7 a L17, tak by aj tak musela mat dve cisla , takze by ich nebolo 10 tych liniek ale jedenast...
no vidis, to uz mas aj s tou okruznou linkou 8 liniek a este si zabudol na dalsiu linku na Vlcince cez nemocnicu , takze to uz je L9 a este ku Carrefouru L10, takze ked si to zoberies, tak by ich bol asi taky isty pocet ako teraz, teraz je trolejbusovych liniek , teraz ich je 10, a keby som pripocital este aj Kiu a Povazsky Chlmec, tak by ich bolo 12, cize skoro rovnaky pocet, je jasne, ze ku Kii nebude natiahnute trolejove vecenie, lebo by to bolo strasne drahe, a ak tam bude trojsmenna prevadzka, tak by aj tak trolejbusy chodili pocas vymeny smien, lepsie bude a aj daleko vyhodnejsie, ked tam budu jazdit velke klbaky karosa, ktore ma este dp v zalohe
Ako tu už bolo veľa ráz konštatované, množenie liniek je spôsobené tou nešťastnou neprestupnou tarifou. V prípade prestupnej tarify by v princípe stačila do každého smeru jedna linka (napr. L1 Vlčince, L2 Solinky, L3 Solinky cez Bôrik, L4 Hájik, L5 vozovňa, v budúcnosti možno L6 Pov. Chlmec a L7 KIA), ktoré by sa v meste otáčali po malom okruhu a tak by bolo možné pohodlne cestovať s jedným prestupom odvšadiaľ všade. A možno ešte doplniť nejakou okružnou linkou po veľkom okruhu. Mám taký pocit, že takéto niečo tu pred časom navrhol aj Vladimír.
Veľkú výhodu by tento systém mal aj v tom, že by sa dali individuálne nastavovať intervaly pre jednotlivé smery podľa skutočnej potreby.
A autobusy by tiež mohli z obcí chodiť len po najbližší trolejbus.
Jozef: Najskôr som okukol zozadu areál DP na Košickej a potom som stál cca 40 min. na Námestí požiarnikov. Niečo z toho som videl už včera počas jazdy v autoškole.
Najviac sa mi páčia tie 3 klbáky,to bude asi reklama pre zamestnancov DP. A Poštová banka je na samých pekných šrotoch.
Vo štvrtok som si všimol, že dali do užívania samostatnú časť stavby diaľničného privádzača, stavbu mosta v križovatke ciest I/18 a I/64, čiže mimoúrovňové prepojenie smerom z Mostnej ul. na Rajeckú cestu smerom do Prievidze. Aj keď cez toto mimoúrovňové prepojenie ponad jestvujúce nadjazdy nebude premávať MHD, odľahčí sa križovatka Rondel od tranzitujúcej dopravy do Prievidze, a tým sa uvoľní priepustnosť pre trolejbusy a autobusy v tomto priestore.
Dúfajme, že táto finančne náročná stavba bude (bola ?) aj slávnostne otvorená.
Vo štvrtok popoludní boli pokazené železničné priecestia na Rajeckej ceste. Autá, ktoré potrebovali odbočiť pri kasárňach a na Kamennú, celkom zatarasili Rajeckú cestu aj pre vozidlá v smere Rajec. Samozrejme, naša MHD tam dostala poriadne zabrať. A potom sa čudujeme, napr. na žel. stanici keď nám L22 mešká.
Teoreticy by to mohlo byť aj pred LIDL-om, ale myslím si, že budú tlaky k športoviskám.
Áno, najväčšia prekážka bude podjazd pod železnicou. Keď sa prekoná táto prekážka a vybuduje sa krátky úsek po Športovú, je to ale základ budovania trolejbusovej dopravy ďalej do Budatína.