Reply on: pavhob #1956:
1, O potrebe smyčky pre trolejbusy na centrálnom okruhu v blízkosti aut. stanice sme už písali. Problém je v tom, že pozemok je už predaný a inde niet miesta. Preto sa navrhovalo z centrálneho okruhu malá odbočka popod žel. viadukt na Kysuckú cestu a Športovú ulicu (asi 400-500m).
2, Veľké sídliská Vlčince a Solinky sú zabezpečené paralelenými vetvami TD, dokonca po ich prepojení popri ŽU sa riziko znížilo na minimum. Sídlisko Hájik je spojené s trolejbusovou sieťou len jednou traťou a o druhej paralnej sa doposiaľ nehovorilo. V pláne je len predĺženie trate z Kvačalovej na Nový cintorín o dĺžke asi 600 m.
3, Ak bude postavená trolejbusová trať k závodom Hyundai/Kia, navrhol by som tam samostatnú Tb linku, aby sa zbytočne nemiešala s jestvujúcim stavom.
4, Spomína sa zatiaľ do úsek Závodie - Bánová (asi 1200 až 1700m). Predpokladám, že v budúcnosti bude realizovaný celý úsek terajšej L21, vrátane potrebnúho prepojenie v centre od Hálkovej - Veľká okružná - Legionárska - Hurbanova.
5, Úsek do Bytčice je tiež v návrhu, ale až po vybudovaní diaľničného privádzača Lietavská Lúčka - Žilina.
Jozef
Je určitý "problém" s L5/15, lebo prechádzajú medzi jednou zastávkou dvakrát.
Dňa 6.7.2004 začal DPMŽ, s.r.o. prevádzkovať trolejbusovú dopravu na novovybudovanom úseku, ktorý spája sídliská Vlčince a Solinky L15, ktorá vychádzala z Ul. MS a tam aj končila. Od 2.8.2004 na základe zistení z prevádzkovania nových okruhových liniek č. 5 a 15 na strednom okruhu pristúpil DPMŽ k čiastočným úpravám a to tak, že L5 vychádza z Fatranskej, prejde stredne veľkým okruhom, ale nekončí na Fatranskej, ale až o jednu zastávku ďalej na Matici slovenskej.
L15 vychádza z Matice slovenskej cez Solinky na stredný okruh, po obídení okruhu nekončí na Matici slovenskej, ale o zastávku ďalej na Fatranskej.
Vyšlo sa v ústrety cestujúcim bývajúcim v okolí zastávka "Fatranská" a na Ul. MS..