Reply on: Miro #12180:
pokiaľ by DPMŽ zriadil linku, to by bolo dačo iné (licencia, pravidelný CP a pod.). Ale to by muselo chcieť aj mesto podporiť "svoju" dopravu týmto spôsobom...hľadisko či by cestujúci išli alebo nešli vozidlom DP, ak by tu nebol nebieriem do úvahy, hoci je dôležité (otázkou ZASA je, pre KOĽKÝCH ľudí by táto služba bola), som za konkurenčné prostredie, ale za rovnakých podmienok, nie nekalou konkurenciou podobnou maršrutkou.... typický príklad je Londýn, kde je X dopravcov, všetci jazdia na pridelených linkách zapresne definovaných a jednotných podmienok, kde to všetko určuje priamo mestská organizácia TfL - Transport for London.
LUK
Zastavenie a státie
§ 22
(1) Vodič smie zastaviť a stáť len
a) vpravo v smere jazdy čo najbližšie k okraju cesty a na jednosmernej ceste vpravo i vľavo,
b) v jednom rade a rovnobežne s okrajom cesty. Ak nie je ohrozená bezpečnosť a plynulosť cestnej premávky, vodič smie v obci zastaviť a stáť kolmo, prípadne šikmo na okraj cesty alebo zastaviť v druhom rade. Pri státí musí zostať voľný aspoň jeden jazdný pruh široký najmenej 3 m pre každý smer jazdy. Pri zastavení musí zostať voľný aspoň jeden jazdný pruh široký najmenej 3 m pre oba smery jazdy.
___
čiže žiadnych "po 3 metre miesta"