Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Kvacalova23 #12140:
Mozem ti zodpovedne prehlasit, a boli pri tom aj nezavisli svedkovia, ze prieskumom vykonanym na konci februara a zaciatkom marca sa zistilo, ze neboli zasadne rozdiely medzi scitanim fyzickym a scitanim palubnymi pocitacmi, je to aj v zapise komisie cierne na bielom. Tak to, prosim, nespochybnuj. Da sa to zistit - a bohuzial je to tak, ze hoci sidliska su poctom obyvatelov sice velke, ale malymi pracovnymi prilezitostami tam cestuje skutocne malo ludi. A pre tych malo dnesna L1 bohate staci.
Reply on: Juraj #12130:
Podľa čipových kariet sa nedá presne určiť ako často ľudia cestujú z Vlčiniec na Hájik. Navyše zrušením tejto linky sa zrušilo aj prepojenie Vlčince-Hálkova, ktoré malo tiež opodstatnenie. Nie každý cestoval z Hájika na Vlčince pravidelne, mnohí cestovali za známymi, zábavou. Cestovanie s čipovou kartou NIE JE V PREVAHE oproti papierovým lístkom. Je veľa ľudí, ktorým toto spojenie chýba. Nie je tu započítané cestovné s papierovými lístkami. Veľa určite nie je 60 cestujúcich denne. Ľudia, ktorý linku v minulosti využívali neboli len cestujúci, ktorí sa potrebovali dostať z Hájika na Vlčince. Touto linkou sa vyriešilo aj spojenie, ktoré tu chýba taktiež: Závodie-Vlčince, Vlčince-Hálkova.

Pokiaľ nebudú ľudia takí hlúpi a nebudú využívať maršutkára na cestovanie do centra, tak budem ho obdivovať a budem mu priať veľa najazdených kilometrov.

Treba si položiť otázku: Prečo je NKTD tak neobľúbená? Pre také malé mesto nie je problém zabezpečiť cestovanie bez prestupov, takým spôsobom aby sa nezhoršilo spojenie do mesta.
V Žiline boli doteraz dvaja maršrutkári, ktorí "podnikali" v preprave. Jeden premáva do Terchovej a stojí na Ul. 1. mája hneď vedľa autobusového nástupišťa. Ten pravidelne chodil na terchovské nástupište volať ľudí do svojej maršrutky. Druhý premáva do Strečna. S tým som mal osobný zážitok, keď mi v Strečne zastavil na zastávke SAD asi 3 - 4 minúty pred riadnym odchodom autobusového spoja. Odišiel naprázdno, lebo ja takýto druh dopravy nepodporujem.

Maršrutka na "linke" Žilina - Strečno:
http://zilina-gallery.sk/picture.php?/2460/category/146
a na linke Žilina - Terchová:
http://zilina-gallery.sk/picture.php?/1485/category/146
Reply on: Miro #12137:
Ak myslis na zilinskych vodicov, tak nie, trencianski tiez zatial nie.
Reply on: Juraj #12136:
Vodiči sa nesťažovali, že im niekto zastavuje na zastávkach a berie cestujúcich?
Reply on: Miro #12135:
Este o tom neviem, ale mozne je vsetko. Ani by som sa necudoval...
Reply on: Juraj #12134:
A čo v Trenčíne? Tam ešte maršrutka nejazdí?
Reply on: S499.1023 #12132:
Hori ohnik, hori, na Kralovej Holi...
Reply on: Valec #12125:
No - a práve v poslednej vete je Canis familiaris podrobený pohrebnému obradu.
Reply on: Juraj #12115:
Juraj, práve preto, že maršrutkár jazdí akurát pre tých pár ľudí, pre ktorých to je lacnejšie, by som sa nad tým vôbec nezamýšľal a neriešil to.
Maršrutka je lakmusovým papierikom kvality MHD - ak je dobrá, maršrutkár neprežije. Tak verme tomu, že žilinská MHD je dobrá.
Ja si nezabudnem priliať oheň do svojho obľúbeného ohníka - ak by v ZA bola časová prestupná tarifa a rozumná cena ČPL, maršrutkár je vopred odsúdený na neúspech.
Reply on: PeterC #12128:
Odpoved je jednoducha: lebo zastavuje na zastavke MHD a oni vdaka regulernemu cestovnemu poriadku akurat na tej zastavke stoja. Keby mali k nemu prechadzat 200 kadesi cez travnik alebo cestu, nikto by nim necestoval.
Reply on: Kvacalova23 #12129:
Opat sa pytam: pre kolkych pravidelne cestujucich bolo oblubene?

Ja tiez mozem povedat, ze by bolo oblubene priame spojenie z Trnoveho alebo Soliniek na Hricovsku priehradu, lebo tam raz za cas chodia chytat ryby. Kludne mozem ist v Trnovom do krcmy a za pivo ti za hodinu doniest peticiu so 100 podpismi. A ty hned schvalis zavedenie priamej linky z Trnoveho do Zil.Lehoty? Asi nie, urcite sa spytas, ze ti vsetci budu tou linkou aj naozaj denne cestovat a nakoniec mi povies, ze sa musis rozhodnut podla CESTUJUCICH a nie podla podpisov na peticii. A odrazu pre ine casti mesta to neplati? Meter treba na vsetkych rovnaky, ci nie?
Reply on: Juraj #12124:
TOto je zasa robenie z komára somára. Porovnávať Hájik zo Zástraním je dobrý nepomer. Cestovanie z Hájika na Vlčince bolo veľmi obľúbené, hlavne L.6 Pokiaľ ide spoj z jedneho sídliska na druhé a ide cez centrum, tak fakt neviem, ktorá skupina tým trpí. Okrem Štúrového námestia nič. ĽUdia z Hájika na štúrovo námestie takmer vôbec necestujú necestuju.
Ak je to možné, navrhujem, aby sa diskusia príliš neubrala tým smerom, že "kde všade môže, a kde nemôže maršrutkár zastaviť", ale radšej "prečo vlastne ľudia do jeho vozidla nastupujú a cestujú s ním". Asi by to viac pohlo dopredu ak nie samotné riešenie, tak aspoň definovanie problému, ktorý DPMŽ očividne trápi.
Reply on: Valec #12125:
Ja si myslím že ľudia nastúpia do tohto vozidla pretože sú nespokojný z MHD, keby MHD fungovala tak ako by mala, ľudia by sa na nejaké 2 SK vykašľali a radšej by podporili mesto a nie súkromníka. A bol by som rád, keby do tohto vozidla nastúpil človek čo sa chce zviesť z Hájika/Závodie na Vlčince.
Nemyslite si že som za to aby tu maršutkár bol dlho, on len chcel poukázať na to aby si DPMŽ nerobil s cestujúcimi čo chce. Som Žilinčan, určite budem priať DPMŽ, aby takýto Maršutkár zanikol čo najrýchlejšie.

Preto si myslím že nie je potrebné na neho podávať trestné oznámenia, ale dostať ho do strát prijateľným linkovaním. Ja tento spoj aj tak nikdy nevyužijem, vzhľadom na to že ho nepotrebujem. Maršutkár aj tak čoskoro zanikne, lebo ľudia len skúšajú nové. Som na druhej strane rád, že aspoň niekto sa postavil proti monopólu.

Bolo by spravodlivé, keby Maršutkár vozil ľudí z Hájika, Závodia na Vlčince a späť. Keby to robil takto, a nebol by v stratách tak by mal aj moje simpatie. Ale kopírovať linky je od neho dosť neseriozne. Držím palce DPMŽ a budem rád ak maršutkára porazíte nie tresnými oznámeniami ale kvalitnejšou MHD.
Reply on: Kvacalova23 #12120:
Áno vzniklo. Čo myslíš, prečo maršutky jazdia v Martine, Prievidzi, Nitre... a všade na najzaťaženejších úsekoch? Kvôli priamemu spojeniu. Blbosť. Keby tomuto tiežpodnikateľovi šlo o priame spojenie Hájika a Vlčiniec, tak by to zobral najkratšou cestou a nie cez autami preplnené centrum. Avšak v takom prípade by rýchlo skončil. Keby v Žiline existovali neobmedzené mesačníky za prijateľnú cenu, tak by takýto podnikateľ nemal šancu a skončil by tak rýchlo, ako v BA.
Reply on: Kvacalova23 #12121:
Zabudil si napisat KOLKI cestujuci, pretoze ak podpisu len 40-ti cestujuci, aby bola zavedena linka z Hajika do Zastrania, rad by som videl toho, kto by tu "linku" zaviedol. Ak by sa v mestach s MHD mali zavadzat linky podla podpisovych akcii a nie podla dopravnej vedy, to by sme mohli mat v Ziline za chvilu aj 85 liniek a nevyznala by sa v tom ani diva svina.

A nakoniec cestujuci aj dnes "podpisuju" cipovymi kartami. Bud si isty, ze ak by sa /teoreticky/ zistilo, ze denne je na trase Hajik-Zastranie "podpisanych" cipovymi kartami 500 cestujucich, DPMZ bude sam od seba taku priamu linku riesit a nebude treba tvojich peticii.
Reply on: Kvacalova23 #12122:
Ak ma dodrziavat zakony, nemoze okrem zastavky zastavovat VSADE. Okrem toho, kde je dopravna znacka Zakaz zastavenia nemoze zastavovat ani tam, kde to vyplyva z textu zakona, t.j. na cestach uzsich ako 7,5 metra, lebo podla zakona zastavit a stat sa moze len vtedy, ak pre kazdy smer jazdy ostane este po 3 metre miesta. Obdobne to plati aj na sirsich cestach, kde je v strede cesty plna ciara.
Reply on: PeterC #12100:
Súhlsím s tebou,keby mu to aj niekto zakázal stáť na zastávke, tak zastaví 10 m pred alebo 10 m za. To by mu už nikto nemohol zakázať.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.