Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Miro #12180:
pokiaľ by DPMŽ zriadil linku, to by bolo dačo iné (licencia, pravidelný CP a pod.). Ale to by muselo chcieť aj mesto podporiť "svoju" dopravu týmto spôsobom...

hľadisko či by cestujúci išli alebo nešli vozidlom DP, ak by tu nebol nebieriem do úvahy, hoci je dôležité (otázkou ZASA je, pre KOĽKÝCH ľudí by táto služba bola), som za konkurenčné prostredie, ale za rovnakých podmienok, nie nekalou konkurenciou podobnou maršrutkou.... typický príklad je Londýn, kde je X dopravcov, všetci jazdia na pridelených linkách zapresne definovaných a jednotných podmienok, kde to všetko určuje priamo mestská organizácia TfL - Transport for London.
Reply on: VLK #12178:
Otázka je, či by všetci tí cestujúci, ktorí s ním jazdia, použili služby DPMŽ, keby on nejazdil ❓

a po druhé, keď sa to vyplatí jemu, nevyplatilo by sa mestu (čiže DPMŽ) kúpiť mikrobus a zriadiť takú linku? Nech by aj cestovné bolo 12 Sk medzi HA a VL. A potom by mohli ísť tvrdo proti nemu.
Reply on: Kubush #12177:
nesúhlasím s tým "nerobí nikomu zle"....
Reply on: Kubush #12177:
keď ti bude nekalo uberať cestujúcich, tak na to MHD v každom prípade doplatí, ale o tom tu už bolo popísané.... ajajaj...
inak čo sa týka zastavenia a státia na zastávkach je to problém polície, ktorá ku tomuto problému pristupuje laxne... ?
ja sa fakt divim...ved ten marsrutkar nemoze konkurovat MHD.......uvezie 8 ludi na jednej linke a MHD prevadzkuje celu siet......tak preco ho nenechat ...sak nerobi nikomu nic zle...len vyplna dieru na L6ktora by podla mna nemusela byt......ale je to jedno...on si robi svoju robotu cv svojom rozsahu a podla mna nemoze byt pre MHD ziadna konkurencia........a co sa statia na zastavkach tyka...tak najskor by si mal DPMZ a pan riaditel na cele osobne robit poriadky s 19 rocnymi vyrastkami s rodicovskymi autami,z ktorych rezonuje nieco co sa ani neda nazvat hudbou.......no.....a tito ludia si uz vobec nerobia problem zastavit na zastavke
Reply on: tux #12168:
keďže si sám napísal, že tie "reči" o nekalej konkurencii nechápeš, nebudem ti ani ďalej nič vysvetľovať..... ?
Reply on: marek231 #12174:
My hajikari sme sa Citelisu 18m - #118 dnes dočkali. Spravil zo 2,3 jazdy a odišiel do depa. Pre zaujmavost dnes už bolo vidiet na cestach aj trolejbus 234. ?
Reply on: MatusZA #12146:
Ved to je jasne...co sa tyka nahrady spojov namiesto trolejbusov tak vlcinciari maju stale nove autobusy vypravovane na nahrady...Co tak ich dat na Solinky, Hajik...Hm? Citelisa 18m sa Solinkari este nedozili....Vlcinciari snim môzu cestovat mnohokrat aj L2...Spinavost...ako vsetko ostatne.
Dúfam že má maršrutkár dobrú poistku. Všimol som si že cestujúci na predných sedadlách nepoužívajú bezpečnostné pásy. A má vôbec pripoistených cestujúcich?
Reply on: MatusZA #12157:
moje nervy... to sú úvahy... ?
Reply on: Juraj #12123:
zákon 315/1996

Zastavenie a státie
§ 22

(1) Vodič smie zastaviť a stáť len
a) vpravo v smere jazdy čo najbližšie k okraju cesty a na jednosmernej ceste vpravo i vľavo,
b) v jednom rade a rovnobežne s okrajom cesty. Ak nie je ohrozená bezpečnosť a plynulosť cestnej premávky, vodič smie v obci zastaviť a stáť kolmo, prípadne šikmo na okraj cesty alebo zastaviť v druhom rade. Pri státí musí zostať voľný aspoň jeden jazdný pruh široký najmenej 3 m pre každý smer jazdy. Pri zastavení musí zostať voľný aspoň jeden jazdný pruh široký najmenej 3 m pre oba smery jazdy.

___
čiže žiadnych "po 3 metre miesta"
Reply on: LUK #12169:
septembrové "ZMENY" nám všetkým vyrazia dych ?
Reply on: tux #12168:
už sa to tu preberalo aspoň sto krát... Problém, je v tom, že SADka (resp. DP) musí splniť množstvo náročných požiadaviek kladených legislatívou a maršrutkár neplní nič (využíva diery v zákone), ani len ten zákon o premávke na pozemných komunikáciách...

Som zvedavý, ako dlho vydrží... Maršrutky zakapali v BA, aj v NR, aj v BB (a to už je čo povedať)
Reply on: VLK #12167:
fakt nechápem tie "reči" o nekalej konkurencií ... pozrime sa na to z pohľadu cestujúceho.. preňho je úplne nepodstatné či ho vezie SAD, DP alebo súkromník.. a to že sa súkromník uživí (nik ho predsa nedotuje) je neklamné znamenie toho, že jeho prepravu využije dostatok ľudí, ktorí sú len spokojní, že sa dostanú ta kam potrebujú

a to že "maršrutka" odchádza (väčšinou) x minút pred odchodom "skutočného" spoja... "kto dřív príjde, ten dřív mele".. nevidím v tom problém

o niečo horšie už je to so zastavovaním na zastávkach, kde na to nemá povolenie.. no podávanie trestného oznámenia či iné právne kroky (DPMŽ vie o čom hovorím) odstráni len následok ale ponechá príčinu problému

v meste s "fungujúcou" mhd by podobný súkromník nemal šancu sa uživiť.. ľudia by ho skrátka nepotrebovali..

preto sa skôr treba zamysliet, ako je možné, že tu môže fungovať a nedívať sa len na to, že zastavuje tam, kde na to nemá oprávnenie (to sa získať dá 😉 )
Reply on: Jozef #12153:
Druhou časťou úplne súhlasím, za zníženie počtov spojou na Hájiku určite súhlasím, vzhľadom na nadštandard. Za zavedenie L.5 som tiež dlho diskutoval, a pokiaľ sa tak udeje, budem veľmi rád.
V Správach v oblasti MHD, treba doplniť ešte reklamu Českej pisťovne na autobuse Karosa B 961E #114, ktorá je umiestená na ľavej strane vozidla.

http://zilina-gallery.sk/picture.php?/4208/recent_pics
Reply on: MatusZA #12163:
Aj podľa mňa sú B 961-ky aj Citibus najlepšie ale radšej by som bol, keby namiesto Citibusov jazdili 24 tr, 25 tr-ky.
Reply on: 14tr #12162:
Pre mňa sú zo žilinských autobusov najlepšie CityBusy 12, linkový Citelis a B961-ky.
A čo tam po nejakej starej hrdzavej 109-ke , hlavne, že máme trolejbusy s výkonom 240 kw. ?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.