Normálne sa mi nechce veriť tým údajom, čo píšu po stránkach. A aj tak má Citelis 12 (mestský aj linkový) dlhšiu životnosť ako tá stará vrakosa, ktorá je oproti Citelisom 12 poruchová.
Nehovorím, že Citelis nebude vôbec opravovaný, ale on má silnejší motor a menej hlučnú prevodovku. Sú aj autobusy z 90tych rokov, ktoré dodnes nerobia hluk, napríklad B941.
Videl som raz, ako stará šunka B741 #109 mala jedného dňa problémy so štartom. Vôbec to nechcelo naskočiť. Šofér niekoľko minút opravoval motor, ešte chvíľu neštartoval (ani zozadu). Potom spredu ho naštartoval, ale bolo to ako nasilu.
Na fotkách som videl, že ten autobus už bol opravovaný (foto 109 vo vzduchu). To už radšej nasadnúť do menej pohodlného linkového Citelisu ako sa rozčuľovať s neživotným motorom a ZF-kou, ktorá žerie veľa paliva.
ad NKTD
podľa môjho (laického názoru) by mhd mala jazdiť štýlom sídliskoA - centrum - sidliskoB a spať
tak môže jedna linka zabezpečovať spojenie 2och sídlisk s mestom a zároveň aj prepájať sídliská navzájom bez prestupov
Žilina je stále príliš malé mesto aby tu taký systém nemohol fungovať-- však on tu aj fungoval, kým neprišla NKTD (pre mňa osobne NKTD = obrovský skok spať)
Jedna vec je , že nemôžme čakať aby mhd chodila odvšadial všade. Ale radšej mať viac liniek s dlhším intervalom ako menej síce z krátkym intervalom (víkendy po 12.5.?????) ale s tým, že dostať sa niekam mi zaberie viac času prípadne aj prestup (cez víkend horor)
Je celodenná výluku pre údržbu a opravy na trakčnom vedení, konkrétne na výhybkách. Tieto výluky sa musia vykonávať len počas víkendov, kedy nie sú ulice preťažené automobilovou dopravou. Navyše DPMŽ môže zabezpečiť trakčnú výluku autobusmi v plnom rozsahu len počas sobôt a nedieľ. Okrem toho sa vykonávajú práce aj v trakčnej meniarni na Veľkej okružnej. Preto netreba situáciu dramatizovať.
Táto problematika tu už bola vydiskutovaná a myslím si, že kroky bývalého vedenia boli správne, lebo sa s nimi stotožnilo aj nové vedenie. Ani terajšia tvoja argumentácia o odchode autobusov, prípadne dĺžky trvania dvoch týždňov prieskumného vozidla neobstojí, lebo ten si určili poslanci s riaditeľmi škôl a DPMŽ sa k tomu len a len prispôsobil. Navyše bola až agresívno-tupá propagácia na využívanie uvedeného prieskumného vozidla, ktorá dopadla aj tak fiaskom. Aj napriek tomu vyšiel DPMŽ v ústrety a zaviedol ...
NKTD priniesla sídlisku Hájik nadštandard na úkor ostatných sídlisk čo bolo analýzami preukázané. Najviac na to doplatili obyvatelia sídliska Hliny, kde bohužiaľ nemali poslancov a OZ – krikľúňov, ktorí by ich obhájili. Problém obyvateľov Hlín, Soliniek a Vlčincov zrušením L5 sa však bude riešiť a pravdepodobne znížením jalových spojov na satelitné sídlisko Hájik.
Buď rád že vôbec zastavil. Viem o koho ide, jeho štýl jazdy by som mohol opisovať aj na 3 strany. Pre upresnenie, na boku kabíny mal namontovaný červený záves?
Tento argument mi už poslal niekto z diskutujúcich. Vyjadrím sa len stručne:
1, Nemohlo to byť presné, vzhľadom na to že študentom nastavili spoj zo školy tak aby nemohli zasiahnúť. Žiakom končí vyučovanie 13.30 alebo 14,20 čo sa im na spoj určite neoplatilo čakať.
2, Ľuďom sa neoplatilo do tohto prieskumu zapájať, lebo to nebola pravidelná lina, keby zvolili jazdu nie autom ale autobusom, naspäť by mohli mať problém dostať sa opäť na Hájik, prípadne ranný spoj do práce by im nemusel vyhovovať.
3, Aby bol prieskum objektívny, musel by chodiť aspoň 3-4 mesiace, aby sa skutočne stav cestujúcich utriasol a ľudia si na tento spoj zvykli. Uvediem príklad: Zaviedla sa L.1 dňa 1.8.2006 dňa 1.8 chodilo spojom cca. 2-3-ja ľudia, pritom na konci augusta to bolo 20-30 ľudí (aktualny pocet ludi vo vozidle), hovorím z vlastnej skúsenosti.
4, Navyše zachovaním L.6 by nevyužívali len cestujúci Hájik-Vlčince a len jednosmerne. Spoj mal zastávať Z hájika smerom na Vlčince na zastávkach Stodolova, Slnečné námestie, ... Závodského, Závodská a smerom z Vlčinec mal spoj stáť na zastávke HÁLKOVA, neviem prečo tu nestál, ľudia prišli o spojenie z mestom Vlčince-Hálkova, taktiež mal stáť aj v Závodí.
Mnohí ľudia tvrdili, že je to spôsob ako dokázať ľuďom že priamy spoj je nepotrebný tohto názoru som bol aj ja. Nijakým spôsobom sa nedá dokázať, koľko ľudí by tento spoj využívalo.
Vytvorila sa príležitosť cestovať medzi týmito sídliskami, tak sa uvidí ako bude spoj vyťažený.
Z Historického kalendára: 27.2.2006 – Na základe kritiky časti občanov zo sídliska Hájik, ktorým bolo po zavedení NKTD zrušené priame spojenie medzi sídliskami Hájik a Vlčince, bol zavedený dočasný skúšobný expresný spoj premávajúci v pracovných dňoch medzi sídliskami Hájik a Vlčince. Premával od 27. februára do 12. marca 2006 a jeho účelom bolo v praxi overiť počty cestujúcich pravidelne sa prepravujúcich na trase medzi týmito dvoma sídliskami. Autobus stál len na zastávkach MHD na sídliskách Hájik a Vlčince. Bol označený nápisom „PRIESKUMNÉ VOZIDLO“ a nástup bol umožnený len prednými dverami. Cestovné bolo vo výške dvojpásmového cestovného lístka. Autobus odchádzal z Hájika o 5.30, 6.30 a 7.30 h a popoludní z Fatranskej o 13:30, 15:30, 16:30.
Na „objektívny“ prieskum vyzývali cestujúcich z Hájika cez média a tlačených oznamoch Ing. Marián Janušek (zástupca primátora z Hájika), MUDr. Daniel Kľačko (poslanec z Hájika) a Ing. Peter Čerňanský nasledovným oznamom: Vyzývame všetkých, ktorí požadujú navrátenie PRIAMEHO SPOJENIA Hájika s Vlčincami, aby sa do prieskumu zapojili tým, že budú počas uvedených dní využívať VÝLUČNE UVEDENÉ SPOJE. Na základe výsledkov tohto prieskumu DPMŽ buď zavedie, alebo nezavedie priamu linku MHD.
Na využívanie tohto prieskumného vozidla vyzývali riaditelia/teľky ZŠ na sídlisku Vlčince a aj isté OZ, ktoré využívalo k svojej činnosti akúkoľvek nespokojnosť skupiny obyvateľstva. Výsledky potvrdili, že vozidlo aj napriek sinej mediálnej kampani cestujúci nevyužívali a nové vedenie mesta po voľbách k tomu nepristúpilo, hoci to v predvolebnej kampani občanom sľubovali. Po zistení reálnych skutočností ani nové vedenie mesta a DPMŽ nezaviedli priame spojenie, lebo sa nemôže vyhovieť každému jednotlivcovi. Je všeobecne známe, že prieskum skončil fiaskom, tak neviem prečo sa k tomu stále vraciame.
Dnes som využil (výnimočne) služby MHD, a to konkrétne linku č.2 spoj o 16.19 zo zastávky Hlinská na Vlčince. Kĺbový Citelis zastavil na zastávke Obchodná šikmo, predné dvere boli cca 0,5-0,6m od hrany obrubníka, 2.dvere už cca 0,8m, zadné dvere za kĺbom cca 1,2m od hrany obrubníka. Na zastávke sa nenachádzala žiadna viditeľná prekážka (zaparkované auto apod.).
Osobná skúsenosť : 9 z 10 vodičov zastavuje na zastávkach s kasselským obrubníkom vo vzdialenosti väčšej ako na klasických zastávkach (cca 0,5m) bez ohľadu na to, či je vozidlo klasické alebo nízkopodlažné.
Ok, ja to beriem, nejdem to už ani spochybňovať, nech ukáže čas či je toto spojenie potrebné alebo nie. Vytvorila sa príležitosť cestovať medzi týmito sídliskami.
1, Chcel by som vyzvať ľudí aby nevyužívali tento spoj, hlavne ak je tento súkromník racionálny a svoj voz pristaví na zastávku tesne pred odchodom vozu MHD. Pokiaľ im k cieľu ide DPMŽ, nech radšej podporia mesto ako súkromníka. Nech sa zamyslia nad tým že tak znižujú počet vozokilometrov.
2, Na druhej strane budem rád, ak do vozidla nastúpia ľudia, ktorý sa chcú odviesť na miesto, kde im vozy MHD nejazdia.
a, Hájik-Vlčince a späť
b, Závodie-Vlčince a späť
c, Vlčince-Hálkova
Ja by som tieto veci, ktoré sa teraz dejú v Žiline, ale samozrejme aj v iných mestách charakterizoval takto: Je to všetko o ľuďoch. Každý deň je na svete čoraz viac a viac sebeckých egoistov, ktorý vidia len svoje potreby a nie potreby spoločnosti ako celku, a na tomto to všetko stojí a padá. Každý deň si môžeme v médiách prečítať ako nám rastie životná úroveň, že vyrábame najviac áut na obyvateľa na svete. Ale to, že tieto fabriky sa za pár rokov môžu presťahovať dalej na východ, už nespomenie nikto. Slováci sú taký národ, ktorý je ticho. Je tu ticho. Každý skryto mlčí (česť výnimkám), všetko je OK. No realita je celkom iná, v tomto štáte už málo čo dobre funguje. Rozpredalo sa tu skoro všetko, od plynu cez elektrinu až po Slovnaft a máme tu diktát zahraničných podnikov, MOL, Deutsche Telekom, Enel, naše už nič nie je...Mohli sme si aj všimnúť "cirkus" kvôli letisku v Bratislave. Dokedy bude trvať takýto stav?? Až kým nám zostanú fakt len holé zadky? Milujem takých ľudí, čo na všetko frflú, ale pozitívne riešenie nemajú žiadne. Mestská hromadná doprava, je tu pre ľudí, to áno, ale nie pre obyvateľov jedného sídliska ale pre celé mesto. A žilinský systém evidencie jázd je v porovnaní s inými mestami dobrý, keďže odráža reálne potreby, nie fiktívne, vdaka čomu sa dá operatívne riadiť prevdázka MHD zo dňa na deň. A to, že podporou súkromných spoločností si zvyšujeme dane, nevníma takmer nikto, alebo nechce vnímať...
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Jozef
NKTD priniesla sídlisku Hájik nadštandard na úkor ostatných sídlisk čo bolo analýzami preukázané. Najviac na to doplatili obyvatelia sídliska Hliny, kde bohužiaľ nemali poslancov a OZ – krikľúňov, ktorí by ich obhájili. Problém obyvateľov Hlín, Soliniek a Vlčincov zrušením L5 sa však bude riešiť a pravdepodobne znížením jalových spojov na satelitné sídlisko Hájik.