imhd.sk
Trnava
Bratislava
Banská Bystrica
Hlohovec
Košice
Liptovský Mikuláš
Martin
Nitra
Nové Zámky
Piešťany
Poprad-Tatry
Považská Bystrica
Prešov
Prievidza
Ružomberok
Senica
Skalica
Spišská Nová Ves
Trenčín
Zvolen
Žilina
Slovensko a svet
Nájdi linku, zastávku, vozidlo, text
Najbližšia zastávka
Registrácia
Prihlásenie
Registrácia
Prihlásenie
imhd.sk
Menu
sk
English
Registrácia
Prihlásenie
Registrácia
Prihlásenie
Aktuality
Užitočné informácie
MHD na stanice
Bezbariérová doprava
Preprava zvierat
Preprava batožín a kočíkov
Prepravný poriadok
Kontakt na dopravcu
Fotky a médiá
Diskusia
Vozidlá
História
Najbližšia zastávka
Oblačno
19 °C
sk
English
Trnava
Bratislava
Banská Bystrica
Hlohovec
Košice
Liptovský Mikuláš
Martin
Nitra
Nové Zámky
Piešťany
Poprad-Tatry
Považská Bystrica
Prešov
Prievidza
Ružomberok
Senica
Skalica
Spišská Nová Ves
Trenčín
Zvolen
Žilina
Slovensko a svet
Novinky e-mailom
Zadajte váš e-mail
Pridať
Facebook
Twitter
Instagram
Smartfónová appka
Autorské práva
Podmienky
Súkromie
O imhd.sk
Kontakt
Powered by
Copyright © imhd.sk, 2000 – 2025
Cestovné
poriadky
Plánovač
cesty
Mapy
Cestovné
lístky
Menu
Galérie
›
Update
› Miniželeznice na Ostrove Man (27.6.2025)
Do každého kupé sa nastupuje zvonka samostatnými dverami
Parná železnica na Ostrove Man začala fungovať 1873, pričom sa zachovalo 25 km tratí z celkovej dĺžky 73 km v najlepších časoch
Železnica mala pôvodne viac vetiev, po rušení tratí v 1970. rokoch sa dnes jazdí po jedinej 25 km dlhej trati medzi mestami Douglas a Port Erin
Konečná stanica Port Erin, kde sa nachádza aj železničné múzeum
Vlak vedený lokomotívou z roku 1874 vchádza do stanice Ballasalla
Približne upostred trate sa míňajú vlaky
Banská železnica v bani Great Laxey slúžila v rokoch 1823 - 1929, súčasná turistická trať je replikou pôvodnej povrchovej časti
Železnica po jej obnove nie je napojená na podzemné časti
Súčasťou trate je aj jediný používaný železničný tunel na Ostrove Man
Vozne pôvodne posúvali ľudia, neskôr ich nahradili poníky a parné lokomotívy
Železnica prevádzkuje repliky parných rušňov, ktoré boli vyrobené v roku 2004
Okrem dvoch parných lokomotív je na železnici prevádzkovaná aj batériová lokomotíva pôvodom z bane v anglickom Cornwalle
Groudle Glen Railway je turistická železnica, ktorá pôvodne viedla do zoo, ktorá sa nachádzala na skalách v pozadí
Turistická železnica pôvodne slúžila v rokoch 1896 - 1962 s prestávkami počas svetových vojen
Pohľad na koniec trate, za ktorým sa nachádzala zoo, vpravo je koniec pôvodnej trate
Na železnici pôsobí celá zbierka hnacích dráhových vozidiel
Železnica premáva spravidla jeden deň v týždni a na jej konci je možné si okrem výhľadov vychutnať aj kávu, čaj či koláč
Lesný úsek trate
Miesto pre sprievodcu
Jedna z nepôvodných dieselových lokomotív z roku 1952, ktorá na železnici pôsobí od jej prvotného obnovenia v roku 1983
Depo s pracovným kanálom a parným rušňom z roku 1947
Plastové podvaly, do ktorých sa vŕtajú otvory pre matice pre rozchod 610 mm
Replika batériovej lokomotívy z roku 1921, ktorá bola vyrobená pre túto železnicu, avšak vo svojej dobe sa neosvedčila
Otvorené vozne do pekného počasia
Parné lokomotívy - replika a originál
Vyhľadávanie
Opis a lokalita
Číslo vozidla
Linka
Meno autora
Dátum od
Dátum do
Iba táto galéria
Vyhľadať
Návod pre pokročilé vyhľadávanie
nájdete tu
.
Triedenie
podľa dátumu
podľa evidenčného čísla, dátumu a linky
podľa dátumu uverejnenia
vzostupne
zostupne
Počet materiálov na stranu
100
200
500
neobmedzene
Zmeniť triedenie