Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Ide tam linka č. 16 od ulici Bernolákovej, čo je od T. Tékela cca 500 metrov, odtiaľ ide č. 16 priamo na Skladovú. Časy - 5.18 6.18. 7.18. 8.18. 9.18 odchod z Bernolákovej ulici.
Odkaz pre Koca. Nešoférujem Citelis ale Sorku, taktiež máme s kolegom zastavené predné sedadlo. Od vodičov Citelisov viem, že pravé krídlo dverí je zastavené z asi dvoch dôvodov: prvým by mohlo byť, že niektorí cestujúci nemali šancu prejsť medzi stredovou tyčou a strojčekom na lístky a sa tam pricvikli. Druhý dôvod: miesto využívajú ako odkladací priestor na čistiace prostriedky, jedlo atď, nakoľko vo vozidle konštruktér na tieto veci priestor nespravil. V Sorke sme s kolegom odstavili predné sedadlo hlavne z bezpečnostných dôvodov, nakoľko sa stali prípady, že cestujúci narazil hlavou pri prudkom brzdení do strojčeka na lístky. Na vozidle Sor ktoré som riadil a nemalo túto zábranu, sadla si mamička s dieťaťom cca 2 ročným na rukách. Keď som jej povedal, že sa nepohnem, povedala, že ona ho udrží, aby som sa nebál. Tak potom keď som nechcel zo zástavky odísť, tak si presadla do zadnej časti. Voľných cca 20 miest. Na uvedené predné sedadlo si hlavne ak ste si všimli sadajú väčšinou starší ľudia aby mali výhľad dopredu, ale pritom majú problémy sami so sebou. Ale to ak sa dožijeme budeme mať aj my. Taktiež si všimnite, ja na to dávam pozor ako si starší ľudia sadajú na ,, dvojsedadlo ,, pri stredných dverách, ktoré sú zabezpečené aj bezpečnostnými pásmi. Nevidel som ešte cestujúceho, ktorý by bezpečnostné pásy použil. A pritom ak by bolo treba prudko zabrzdiť, tak by sedadlo opustil do priestoru pred sebou. A bezpečnostný pás by bol celý, nepoškodený. Príjemný zbytok víkendu, dúfam, že som Vám aspoň trochu odpovedal na otázku.
Zdravím,
tento pondelok nastupujem do školy v TT a vôbec sa nevyznám vo vašej MHDčke 😃 Potrebujem len pomôcť s jednou vecou. Ja bývam na ulici Teodora Tekela. V jeden deň mám však prednášky na Skladovej. Na google maps to je 3,5km. A ja by som sa tam rada dostala autobusom. Ale počula som, že žiadny priamy tam nejde. Nevedeli by ste mi pomôcť z ktorej zastávky sa tam dostanem a akým číslom? Poprípade kde mám vystúpiť a prestúpiť na iný autobus?

Ďakujem vopred 🙂
Reakcia na: eskalator #3100:
Myslím si, že nič vás nemusí mrzieť, pretože mňa by mnohé postoje na tomto webe mohli mrzieť omnoho viac... Proste žijeme takú dobu...

Aby som vás, vzhľadom na váš slušný štýl, príliš nedeprimoval, tak ešte tentoraz nahodím pár faktov...

Dopravná štúdia, ktorú uvádzate vznikla na základe "pravdivých údajov", ktoré sme v tom čase dostali. Nebudem to rozvádzať, pretože určite to na web nepatrí, ale nebudem s tým mať problém, pri akéjkoľvek inej situácii.
Pre vaše info - údaje pre nasledovné analýzy 2010-2012 sme brali z pravdivých zdrojov na základe oficiálnej zmluvy medzi dopravcom a mestom (rovnako aj tu je množstvo nezverejniteľných informácií...).

Nechcem sa vás dotknúť, ale máte dojem, že praktik so 40-ročnými dopravno-inžinierskymi skúsenosťami by urobil takú detinskú chybu, aby porovnával hrušky s jablkami? Rovnako prečo nie rok, ale týždeň? Tak trocha odpoviem...

Tzv. sezónne indexy u MAD TT sa pohybujú nasledovne (1.00 je priemerný mesiac):

mes. / JAN / FEB / MAR / APR / MÁJ / JÚN / JÚL / AUG / SEP / OKT / NOV / DEC /
2010 / 0.94 / 1.07 / 1.16 / 1.03 / 1.16 / 1.01 / 0.78 / 0.76 / 0.91 / 1.24 / 1.00 / 0.95 /
2011 / 0.93 / 1.00 / 1.16 / 1.02 / 1.13 / 0.98 / 0.78 / 0.75 / 0.86 / 1.21 / 1.10 / 1.07 /

Z toho vyplýva, že marec je najstabilnejší a preto sa používa pri prezentácií vývoja. Pre vaše info týždne v marci roku 2012 (9.-13. týždeň):

9.td / 58.9 po-ne / 6.3 so-ne / *školské prázdniny
10.td / 74.2 po-ne / 6.8 so-ne / normálny týždeň
11.td / 74.0 po-ne / 7.3 so-ne / normálny týždeň
12.td / 72.4 po-ne / 7.3 so-ne / normálny týždeň
13.td / 72.7 po-ne / 6.4 so-ne / normálny týždeň

Pokles nástupov cez prázdniny je cca 20%, aj keď podiel ciest študentov v normálnom týždni je 29-32%. Je to preto, že aj cez prázdniny sa niektorí študenti prepravujú, resp, vysokoškoláci prázdniny nemajú.

Doprava je v podstate pravidelná činnosť, a týždeň je typickým cyklom, preto sa porovnávajú týždne, samozrejme buď vždy ten istý, alebo iný blízky a neovplyvnený.

Ostatné uvádzané čísla o smerovaní a podobne boli, ovplyvnené popísanou situáciou, v čase vzniku dopravnej štúdie, preto ich berte s rezervou. Neskoršie z dôveryhodných zdrojov, to bolo opravené a tak je to uvádzané doteraz.

Vzťahy pri smerovaní sú viazané na tzv. dopravné ťažiská. Sú to skupiny zástavok, ktoré majú z hľadiska vzťahov k mestu skoro rovnaký význam. Konkrétne váš Tulipán obsahuje zastávky Bratislavská, Nerudova, Linčianska a Linčianska I.

No a finále...

Určite to neberte tak, že mi nestojíte za to, aby som s vami diskutoval. To samozrejme som ochotný vždy, keď sa jedná o konkrétnosť a odborné posúdenie. Lenže problém je niekde inde. Akonáhle hocičo a hociako na odbornej úrovni uvediem, okamžite sa strhnú reakcie, ktoré sa, prepáčte, nedajú nazvať ináč, ako hlúpe, od veci a hlboko pod úrovňou odbornosti.

Preto ak chcete poznať celý problém MAD TT, analytické poznatky, úskaliy,počiny a kroky, ktoré sme urobili a museli urobiť a z akých dôvodov, skúste zorganizovať čosi na spôsob diskusie, seminára, odborného stretnutia a podobne. Ja určite prídem a určite odpoviem na všetky vaše otázky. Iná cesta zatiaľ prevdepodobne nie je schodná...
Reakcia na: Udiak #3092:
Mrzi ma Vaša reakcia, ale čo už, snaď niekedy inokedy.

Dotazované údaje mali súvis s nasledovným materiálom, v ktorom sú aj nejednoznačné vyjadrenia, niedke sa spomína spracovavaný úsek za týždeň PONDELOK-PIATOK, niekde PONDELOK-NEDELA .
V príspevku č. 2551 udávate " MAD Trnava (vždy marec - nástupy za týždeň):rok 2009 78 tis."a
v Dopravnej štúdii strana 11: "Prepravené množstvá počas sledovaných týždňov sú vyrovnané
(cca 70000 os/týždeň Pondelok-Piatok)" "Využívanie MHD v S-N je odhadované na cca 20 -25 % pracovného dňa, čo zodpovedá aj vo výprave a ponuke spojov za sviatočné dni." ,
keď pridáme S+N v objeme 20-25% =14000 až 17500, malo by vyjst PO-NE : 84000 až 87500, čo je odchylka 7,7 až 12 percent, ktorá je dosť vysoká vzhladom na zdroj údajov z palubných počítačov.
Na 9. strane štúdie sa pri Smerových tabuľkách používa označenie Tulipán, ktoré môže mať 2 veľkostné významy, širšie aj užšie ako Linčianska.
V roku 2010 boli v Trnave jarné prázdniny v 10. týždni od 1. do 5.3.2010, počas ktorých necestujú žiaci a študenti stred. škôl a veľa rodičov má dovolenku. Zatiaľ to vyzerá, že v rokoch 2009 a 2010 sa mohlo porovnávať neporovnateľné. V roku 2009 boli jarné prázdniny v Trnave od 16. do 20.februára 2009.


Nasledujúce texty sú citácie z pôvodného verejnedostupného materiálu z web stránky mesta Trnava :

"Optimalizácia liniek
mestskej autobusovej dopravy (MAD)
v Trnave
Časť B – Návrh usporiadania liniek MAD
dopravná štúdia
30.6.2009
Zodpovedný projektant: Ing. Dr. Milan Skýva
Spolupráca Dušan Dubravický
Ing. Otto Mošovský
DIC Bratislava, s.r.o. "

strana 2.
Motto:
„Občania od verejnej dopravy očakávajú, že sa postará o ich potreby, pokiaľ ide
o kvalitu, efektívnosť a dostupnosť. Na to, aby bola verejná doprava atraktívna, musí
byť nielen dostupná, ale aj častá, rýchla, spoľahlivá a pohodlná.“
Komisia európskych spoločenstiev
ZELENÁ KNIHA
Za novú kultúru mestskej mobility
Brusel, 2007

strana 6. 3. Využívanie MAD
Záznamy z palubných počítačov vozidiel MAD boli podrobne analyzované vo 3
celých týždňoch P-N (10., 11. a 12. týždeň 2009).
Pri porovnaní počtov cestujúcich v 10., 11.a 12. týždni, možno konštatovať
pomerne rovnomerné využívanie v priebehu celej skúmanej doby. Rozptyl využívania
medzi minimom a maximom v celotýždňovom vyjadrení prepravených osôb je menej
ako 5 %. Maximum prepravených osôb bolo registrovaných v 10. týždni – 70064
cestuj/týždeň, z tohto dôvodu boli následné analýzy vztiahnuté k 11.týždňu 2009,
ktorý bolo možné charakterizovať ako charakteristický..
Využívanie MHD v S-N je odhadované na cca 20 -25 % pracovného dňa, čo
zodpovedá aj vo výprave a ponuke spojov za sviatočné dni. Neboli k dispozícii údaje
od dopravcu pre hodnotenie dopravy v S a N, čo však nepovažujeme za rozhodujúcu
skutočnosť pre spracovanie hodnotenia prevádzky MAD v Trnave.

týždeň: 10.týždeň /11.týždeň /12.týždeň
počet spojov/deň: 2681 / 2696 / 2690
výkon vo vzkm: 18342.2 / 18418.2 / 18416.1
počet nastupujúcich cestujúcich: 70064 / 68957 / 67233
najzaťaženejšia linka: 2 / 2 / 2
počet cestujúcich na najzaťaženejšej linke: 9514 / 9309 / 8578
priemerný počet cest/spoj : 26.1 / 25.6 / 25.0
priemerný počet cest/vzkm: 3.82 / 3.74 / 3.65

strana 7.
1. Využívanie liniek
Využívanie liniek je uvedené v priložených tabuľkách a zvýrazňuje veľmi
značné rozdiely medzi využívaním jednotlivých liniek.
Denný priebeh vykazuje veľmi ostrú rannú špičku medzi 7-8 hod. v hodnote
cez 17,6 % denného výkonu.
Týždenný priebeh využívanosti MHD je v pracovných dňoch mimoriadne
vyrovnaný a najslabšie je využívaná nedeľa.
.....
V tabuľká A8 a A11 je uvedené využívanie jednotlivých lineik ako aj
denné rozdelenie podľa hlavných denných období na týchto linkách, z čoho
možno usudzovať prevládajúci záujem cestujúcej verejnosti o dopravu na
vybraných linkách, ktoré majú rozhodujúci význam v sieti MAD v Trnave.
Z tohto prehľadu priamo vyplývajú rozhodujúce linky MAD, ktoré sú
nasledovné: 2, 4, 6, 9, 10 a 11 všetko linky s viac ako 7000 cest/deň (príloha
A11). Podrobné zaťaženie liniek aj pozdĺž trasy je vydieť v záťažových
pentlogramoch jednotlivých liniek (prílohy A14 – A29).

strana 8.
3. Porovnanie vybraných týždňov
Z palubných počítačov vozidiel MAD boli ďalej podrobne analyzované
záznamy vo dvoch celých týždňoch P-N (10 – 12/2009.), pričom možno konštatovať
pomerne rovnomerné využívanie v priebehu celej skúmanej doby.

strana 9.
1. Zaťaženosť liniek MHD
Na základe analýzy záznamov z palubných počítačov vozidiel MAD vo troch
týždňoch P- P (10, 11 a 12/2009.), boli spracované grafy zaťaženia jednotlivých liniek
, ako aj smerovanie cestujúcich. Grafy sú uvedené v prílohách A14-A29 pre
jednotlivé linky. V prílohe je uvedený graf linky a tabuľka obsadenosti linky po
jednotlivých úsekoch. Súčasne je uvedené porovnanie s nasadenou ponukou
(kapacitou linky). Z uvádzaných príloh je zreteľná prevyšujúca ponuka dopravnej
kapacity nad záujmom cestujúcej verejnosti na doprave.
V prílohe A30 je uvedený pentlogram zaťaženia celej siete MHD za deň
a v prílohe A31 je uvedené zaťaženie celej siete MAD za ranné špičkové obdobie.
Z uvedenej prílohe možno analyzovať a špecifikovať záujem cestujúcej verejnosti na
hlavné trasy MAD v meste.
........
1. Smerové tabuľky
V priložených grafoch a tabuľkách (A31 – A33) je uvedené smerovanie
vyplývajúce z analýzy palubných počítačov vozidiel MAD.
Hlavné smery požiadaviek na dopravu MAD sú:
· Centrum J - Tulipán,
· Centrum S – Modranka
· Prednádražie – Vodáreň
· Centrum J - Modranka,
· Centrum S – Tulipán
· Centrum J - Kopánka

strana 11:
Prepravené množstvá počas sledovaných týždňov sú vyrovnané
(cca 70000 os/týždeň P-P)

Koniec citácii z pôvodného verejnedostupného materiálu z web stránky mesta Trnava presne označeného v úvodnej časti príspevku.

V údajoch z príspevku #2551 od Udiak vznikli asi chyby v číslach pri prepisovani, napr. :

Prednádražie za týždeň 8975 ľudí teda 12% (prac.dni 8913 / sobota,nedeľa 962)-sučet prac. dni 8913 + sobota, nedeľa 962 by mal byť 9875, asi prehodené prvé dve cifry,

Družba,Clementisová za týždeň 6076 ľudí teda 9% (prac.dni 7054 / sobota,nedeľa 656)-tu je uvedený údaj iba za (prac.dni 7054 vyšší ako údaj uvádzaný vpredu za celý týždeň , a pod.


citujem #2551 :
MAD Trnava (celkové nástupy podľa lokality - čas 04-23 hodina - rok 2011):
celá Trnava za týždeň 74210 teda 100% (prac.dni 67433 / sobota,nedeľa 6777)
---------------------------------------------------------------------------
Modranka za týždeň 2435 ľudí teda 3.2% (prac.dni 2217 / sobota,nedeľa 218)
B.Kostol+Kočiské za týždeň 701 ľudí teda 0.9% (prac.dni 613 / sobota,nedeľa 88)
Hrnčiarovce za týždeň 1350 ľudí teda 1.8% (prac.dni 1236 / sobota,nedeľa 114)
------------------------------------------------------------------------------
Prednádražie za týždeň 8975 ľudí teda 12% (prac.dni 8913 / sobota,nedeľa 962)
Linčianska za týždeň 8069 ľudí teda 11% (prac.dni 7054 / sobota,nedeľa 1015)
Družba,Clementisová za týždeň 6076 ľudí teda 9% (prac.dni 7054 / sobota,nedeľa 656)
Kopánka,okolie za týždeň 4993 ľudí teda 7% (prac.dni 4639 / sobota,nedeľa 368)
Sibírska,okolie za týždeň 3077 ľudí teda 4% (prac.dni 2740 / sobota,nedeľa 337)
(keď je toto neobjektívne, skúste sa pozrieť do oči všetkým Trnavčanom...)

Koniec citácie z #2551 od Udiak.

Nevyčítam, iba konštatujem, že mýliť sa je ľudské a kto nič nerobí, nič nepokazí.

Tento príspevok sa mi nejako natiahol, ale čo už, snaď niekedy inokedy bude kratší..

Prajem všetkým, včítane optimalizátorov príjemný víkend, počasie by malo byť pekné.






Reakcia na: koco #3098:
Myslím že je zbytočné mať obe krídla, keď ľudia nastupujú, často sa tlačia obomi a potom nevie kto z koho tam priloží kartu... Ale keď si všimneš, tie zo zavretým krídlom tam majú napr. vedro, takže taký priestor na veci ako predné sedadlo v niektorých SORkách

Nuž logika ala DIC BA, z Kopánky (Kukučínovej, Špačínskej...) odtiahnu stanicu preč... hlavne že 3,5 zachádzajú stále obe. Niekomu stačia len údaje z palubných počítačov aby vytvoril takéto niečo ?
Reakcia na: Tanner #3097:
tento lejsta tam vysí už vyše týždňa - viac ma serú tie nové zmeny ktoré plánujú 😉 že zrušiť premávku L1 na ŽS ... a to poposúvanie spojov je úžasné

ešte by ma len tak pre zaujímavosť zaujímalo viedieť od niektorého z vodičov ( ... jfk1 ... ) že prečo majú niektorí vodiči vždy kreatívne zablokované pravé krídlo dverí v Citelisoch 🙂 len tak som sa nad tým zamýšľal 🙂 že prečo ...
http://img.janforman.com/meskanieiypb.jpg Myslím že toto nepotrebuje komentár
(ibaže by jeden nemenovaný človek bol znovu nespokojný a ukazoval ako vie poslať email že sa mu niečo nepáči na kritike) ?
Parada, jediny spoj ktorým sa dostanem zo stanice do prace zrusia, takze uz sa tesim na tie sprinty niekam na Hospodarsku za odchadzajucou 1. Najsamfasa
Reakcia na: martin TT #3093:
nemajú to oznamovať minimálne 10 dni pred zmenou? 16. to tam určite ešte nebolo!
Reakcia na: Udiak #3092:
Nemas cas na vyvracanie svojich vylevov? Ale!
Od 26.9.2012 prichádza k úpravám cestovných poriadkov v MHD Trnava na linkách č. 1,2,3,4,5 6,ďalej na linkách č. 12,15,16,21,22 a 23.
Na všetkych linkách sú zmenené časové polohy spojov.
Súčasne sa mení sa aj trasa liniek nasledovne:

1 nebude premávať cez žel. stanicu

2 zmena trasy : Linčianska-Bulharská-Hospodárska-Zel.kríčok

4 zmena trasy : Strojárenská-Linčianska-Družba-Kopánka, Nám.SUT

12 len vybrané spoje budú zachádzať na zastávku Hrnčiarovce n/P., NVÚ

16 bude premávať aj v smere na Nemečanku cez ul. Š.Moyzesa

21 Modranka-Družba-Sibírska-Prednádražie,Botanická

22 Linčianska-Študentská-Sibírska-Družba-Vozovka
Reakcia na: eskalator #3089:
Nejako sa mi nedonieslo, že je obvyklé robiť nejakým "nickom" odborné konzultácie...
Možno keby to k niečomu viedlo, človek by venoval aj čosi, ale...
Skrátka skúste sa naučiť rešpektovať názor a potom sa prihláste... Lebo teraz každá odpoveď vyvoláva hysterické tsunami. Že bez faktov, koho to trápi, hlavne že ste zomknutí...
Na vyvracanie fráz a zakomplexovaných výlevov naozaj nemám čas.
Mily jfk 1- na rozdiel od teba,ja sa tu budem prihlasovat vzdy, ked budem nespokojna s tvojim zamestnavatelom/ podla toho,ako pises,predpokladam,ze si sofer MHD-TT/ ,alebo s vami-sofermi MHD. Spominane letaciky vysvetlujuce meskania autobusov som zatial nezaregistrovala. Preco spominas tu horibilnu sumu hodiniek vies iste len ty,mna ,acestujucu verejnost zaujima spokojnost s cestovanim v MHD. Apropo...za "vynikajuco" odvedenu pracu na trnavskej autobusovej optimalizacii mala "inteligencia" z BA zaplatene tolko,ze tie hodinky cca 10 000 si lahko mohla kupit.
Balada o trnavskej MAD:

Jedného krásneho poobedia, keď trnavské hodiny srdcervúcim zvukom bijú 16/35 prišiel na železničnú stanicu v Trnave preplnený zmeškaný rýchlik 611 Považan zo slávneho cisárskeho mesta Bratislavy. Z vláčika sa v priebehu pár sekúnd vyvalilo zrhuba 100 individuí. Asi to boli nejakí trnavskí "DICkovia" čo musia ísť vo štvrtok do práce na 6 a končia panebože o štvrtej (je to možné že niektorí ludia robia aj do 16/00?). Ako sa piesok sypal, ľudia utekali, utekali a utekali. A zrhuba 50 ich doutekalo k zastávke "Železničná stanica" .
[Pozn. autora: Tu sa začína tragické vyvrcholenie fabuly]

Väčšina z nich urobila nasledovné: Kuk očkom na cestovné poriadky, kuk očkom na hodinky, ešte raz pre istotu kuk očkom na cestovné poriadky. Pokrútili hlavou, a odkráčali preč. Pri zastávke zostalo 5 (slovom päť) chudákov individuí čo sa nikam neponáhlalo a zostalo čakať na autobus. Po dofajčení cigaretky odchádza individuum č. 5, ale vracia sa druhé individuum. (Ešteže tak).
Po asi 10 minútach prichádza na scénu takmer prázdna L1 zo Strojárskej. Nastupujeme . . .*** (bodky slúžia ako gradácia).
Akotak autobus cestuje po trnavských cestičkách nastupuje samá vyberaná spoločnosť:

Dve nevládne babičky - 10 centový
Jedna slečná, ktorá sa oháňa ZŤP
Pani predstavená - mníška
Nejaké tie dve individuá s čipovou kartou SAD Trnava
a ešte zopár (max 2) ľudí

*** = koniec tragickej fabuly, fabula sa od tohto znaku iba doplňuje

Tragické vyvrcholenie sa dá nazvať ako " optimalizácia nastupovania" - miesto potenciálnych cca 50 cestujúcich (väčšinou solventných 30 - 40 ročných - platiacich hot. 70 centov) nastúpilo na ŽS 5ks - málo ľudí = žiadne meškanie 🙂

Ďakujem za vašich 45 sekúnd života
Reakcia na: linka 9 #3087:
Rád by som rozšíril otázku od "linka 9" #3087 ako reakcia na #2551 od Udiak:
Citujem z #2551 od Udiak:

MAD Trnava (vždy marec - nástupy za týždeň):
rok 2009 78 tis.
rok 2010 77 tis.
rok 2011 75 tis.
rok 2012 74 tis.
= pokles za 4 roky cca 5%.

MAD Trnava (celkové nástupy podľa lokality - čas 04-23 hodina - rok 2011):
celá Trnava za týždeň 74210 teda 100% (prac.dni 67433 / sobota,nedeľa 6777)
---------------------------------------------------------------------------
Modranka za týždeň 2435 ľudí teda 3.2% (prac.dni 2217 / sobota,nedeľa 218)
B.Kostol+Kočiské za týždeň 701 ľudí teda 0.9% (prac.dni 613 / sobota,nedeľa 88)
Hrnčiarovce za týždeň 1350 ľudí teda 1.8% (prac.dni 1236 / sobota,nedeľa 114)
------------------------------------------------------------------------------
Prednádražie za týždeň 8975 ľudí teda 12% (prac.dni 8913 / sobota,nedeľa 962)
Linčianska za týždeň 8069 ľudí teda 11% (prac.dni 7054 / sobota,nedeľa 1015)
Družba,Clementisová za týždeň 6076 ľudí teda 9% (prac.dni 7054 / sobota,nedeľa 656)
Kopánka,okolie za týždeň 4993 ľudí teda 7% (prac.dni 4639 / sobota,nedeľa 368)
Sibírska,okolie za týždeň 3077 ľudí teda 4% (prac.dni 2740 / sobota,nedeľa 337)
(keď je toto neobjektívne, skúste sa pozrieť do oči všetkým Trnavčanom...)

Koniec citácie z #2551 od Udiak.

1./ Údaje: " MAD Trnava (vždy marec - nástupy za týždeň):
rok 2009 78 tis.
rok 2010 77 tis.
rok 2011 75 tis.
rok 2012 74 tis."
sú s ohľadom na poznámku "vždy marec - nástupy za týždeň" :za jeden vybraný marcový týždeň, alebo za celý marec=31dní a prepočítané na týždeň resp. ako je zabezpečená objektívnosť porovnania jednotlivých rokov ? Na začiatku marca bývajú aj 1 týždňové jarné prázdniny, ale v zmysle rotácie jarných prázdnín sú v niektorých rokoch aj na konci februára. Sú udané údaje skutočne porovnateľné?

2./ Pod údajom : "Prednádražie za týždeň 8975 ľudí teda 12% (prac.dni 8913 / sobota,nedeľa 962)"
sa zrejme myslia nástupy od zastávky G.Dusíka, cez Tajovského a B.Smetanu po J.Bottu-Park J.Krála teda súčet za 4 zastávky. Alebo je to inak ?

3./ Zaujímalo by ma ,
či pod údajom : "Linčianska za týždeň 8069 ľudí teda 11% (prac.dni 7054 / sobota,nedeľa 1015)"
sa myslia iba nástupy na "konečnej" na sídlisku alebo aj nástupy na "Linčianskej I" pri býv. internáte TAZ ?

4./ Z Linčianskej vychádzalo aj 6 spojov bývalej L3 "Družba-B.Kostol" alternatívne namiesto z Družby / 5 krát v "a" 7:05, 7:50, 8:50, 11:15, 18:05 a 1krát v "x" o 08:55 . Boli nástupy na tieto spoje zarátané do Linčianskej ? Až sa naozaj vyhodnocovali nástupy podľa zastávok, malo by to tak byť.

5./ Až sú k dispozícii údaje za celý rok=365 dní, nemalo by sa porovnávať na ročnej báze ?

Ďakujem za odpoveď.

Milá Trnavčanka.
Už som sa nechcel prihlásiť na tejto stránke,ale mi to nedá. Prečo meškáme je vyvesené na letáčikoch. Ale hlavne preto, že nám vodičom z Trnavy idú podľa vyjadrenia Inteligencie z Bratislavy hodiny dozadu. Tak potom asi tam bude chyba, že nemáme hodinky za cca. 10.000 €. Minútový čas medzi dvomi zastávkami s nástupom cestujúcich, prejdením cca 700 metrov na ďaľšiu zastávku, tak to dokáže len stredoškolák, najlepšie z mesta odkiaľ projekt prišiel a na rukách ktorého sú hodinky ktoré idú dopredu.
Tento príspevok je venovaný len pre ,, Trnavčanku ,, a ľudí s vyšším IQ ako mám ja.
Reakcia na: Udiak #2551:
Napísali ste:
MAD Trnava (celkové nástupy podľa lokality - čas 04-23 hodina - rok 2011):
celá Trnava za týždeň 74210 teda 100% (prac.dni 67433 / sobota,nedeľa 6777)

Linčianska za týždeň 8069 ľudí teda 11% (prac.dni 7054 / sobota,nedeľa 1015)

Chcel by som Vás požiadať o zverejnenie celkových nástupov na býv. linkách -7,8,9,10,12 zo sídl. Linčianska PO-PIA/víkend. za r. 2011.
uz je tomu mesiac,ako sa v Trnave zrealizovala tzv.optimalizacia v MHD. Za ten cas by si teda mali obyvatelia zvyknut na zmeny ,ale opak je pravdou. Cestujuca verejnost je coraz viac znepokojena,co je len slabe vyjadrenie. Cela optimalizacia ani trochu nie je pre cestujucu verejnost ustretova,naopak- Trasy liniek su absolutne nevyhovujuce,jednotlive autobusy nedodrziavaju cas,ktory je uvedeny v cestovnom poriadku,takze aj prestupy su komplikovane. Pretoze som z Prednadrazia,apelujem na to,ze od sameho zaciatku optimalizacie si nik z kompetentnych akosi nevsimol,ze cisla 3 a 5 zasadne meskaju od 5-10 minut. Zaujimalo by ma,preco este nebola zjednana naprava bud vo vylepeni noveho cestovneho poriadku na zastavkach,alebo prichod autobusu v presne stanovenom case udanom v cestovnom poriadku. Chapem,ze presny cas prichodu autobusu je podmieneny poctom nastupujucich cestujucich,cakanie pred semaformi a pod. ale v takom pripade si zostavovatelia optimalizacie mali tieto skutocnosti lepsie a svedomitejsie vsimnut. Dalsi problem je,ze v sobotu,nedelu nejde po 20-tej hodine autobus c.3 z Druzby na Prednadrazie! Tieto problemy spominam ako obyvatelka z Prednadrazia,ale viem,ze aj ludia z ostatnych casti Trnavy maju podobne problemy,ba este horsie. Ak teda zhrniem "trnavsku optimalizaciu" MHD, bola "dobra" len na zvysenie cestovneho a na to povestne nabalenie sa urcitych ludi,ktori odviedli v Trnave velmi nezodpovednu a zbytocnu pracu!
Reakcia na: doprav #3076:
K navrhu sa neviem vyjadrit, kedze nie som z TT (ale vidno, ze si si na tom dal zalezat, takze uz za to thumbs up), ale otazka: pri tvorbe obehov si bral do uvahy aj to ze vodic musi mat nejake prestavky? 🙂 Ak hej a ak to tu bude prijate dobre, skus to poslat na mesto 😉

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.