V Trnave uz rez bola dobra MHD, bolo to v 80-tych rokoch. Bolo az 24 liniek. Mali pokrytie od vsadial vsade a chodily plne, lebo ludia sa mohli spolahnut, ze sa vzdy vsade dostanu a ze im nejaky bus pojde. V 90-tom roku sa dokonca malo zacat budovat trolejove vedenie pre trolejbusy.
Udiak
Začína to vyzerať, že sme s "Mike"-m dohovorení...
Ak sa máme baviť linkách typu 16 (dnešná), tak treba uviesť pár faktov. Linka má denne (prac.dni) 6 spojov a prepravuje sa na nej cca 35-45 osôb na spoj. Má dĺžku 10 km, pričom 4 km zo Sibírskej po Clementisovu sú prázdne (nástup 2-6 osôb). Pri náklade za VZKM, ktorý je dnes cca 2€ a pri efektívnej trase linky (to je cca 6 km) je zisk na spoj cca 6-10 €, čo ročne znamená 9-15 tis. Euro. Uzáver si urobte sami...
Linka typu 16 je výrazne lukratívna pre jedného z dvojice mesto, dopravca - ponechám na diskusiu pre ktorého...
Pri optimalizáci nám išlo predovšetkým o intenzívnu a pravidelnú obsluhu v záujme podstatnej časti obyvateľov Trnavy. Ak má mať linka inú úlohu musí mať zvláštny režim (ako napríklad tzv. školské linky). Presne do tejto kategórie patria linky navážajúce ľudí do/z práce pre veľké podniky.
Rovnako linka do obchodného centra má charakter záujmu (nechodia tam všetci pravidelne denne) a navyše má pre firmy, ktoré tam sídlia aj komerčný význam.