"predstavy esíčiek horedolu poza divadlo a nebodaj späť"
Esíčka nepovažujem za ideál, podľa mňa by električka mala ísť po Dostojevského a Landererovej. Áno, počul som, že sa to tam údajne nevytočí... nuž, nepoznám detaily, ale myslím, že v Rači máme onakvejšiu zákrutu a hlavne treba chcieť. Isteže IAD by musela byť obmedzená, ale to je niečo, čo chceme asi všetci.
"z pôvodnej idey je dnes už len fragment"
Pôvodná idea nie je na 100% dodržaná, ale to neznamená, že poďme ju zhovadiť ešte viac. Dobre, tak Kaskáda nemala byť jama, ale je to taký strašný problém? Podstata vodnej línie je zachovaná. Ide o fontánu od sochára Petra Rollera a treba ju vnímať ako súčasť súboru fontán od divadla až k Dunaju. Prameň je umiestnený v budove SND medzi činohrou a operou, voda ide okolo základného kameňa divadla, symbolicky pokračuje okolo sochy Tanečnica od Vilkovského so Skočekom, nasleduje Kaskáda, potom veľká fontána medzi budovami Eurovei, až sa voda symbolicky vlieva do Dunaja. Spolu ide o akúsi apoteózu slovenského vodstva. Električka by túto vodnú líniu preťala v blízkosti monumentálnej fontány Tanečnica.
"Na urbanizme nám žiaden pojem pasovania neobjasnili"
Ide o spomínanú monumentalitu priestoru, spomínal to aj p. Bauer vo videu svojím charakteristickým spôsobom, že ide o meditatívny priestor, kde by som mal nechať na seba celý vesmír pôsobiť. Ten priestor by mal mať aj určitý pokoj, pomalé tempo, slobodu - možnosť stáť, kde chcem, posadiť sa, kde chcem, obdivovať, kochať sa... Po električke to samozrejme nebude možné. Viď Obchodnú ulicu, kde je síce de iure pešia zóna, ale de facto sa dá chodiť iba po chodníkoch, lebo inak ma zrazí električka.
"choď sa porozprávať s dlhoročnými prevádzkarmi"
Budem veľmi rád, ak kultúrny stánok SND nebudeme porovnávať s krčmami a obchodmi. Tu ide o to, ako sa staviame k národnému divadlu, teda hlavnému kultúrnemu stánku celého národa.
"sa celé Nivy stavajú s hlavnými ťažiskami úplne inde"
Človeku, čo sa potrebuje dostať do tej zóny, je vcelku jedno, kde sú ťažiská, on sa potrebuje dostať do Sky parku, do Centra Bottova, do Panorama City atď. Zastávka na Landererovej je preňho praktickejšia ako zastávka pri SND. Do SND sa chodí iba po šiestej/siedmej večer na predstavenie a do Eurovey bežní ľudia chodia taktiež mimo pracovnej doby (s výnimkou obednej pauzy).
"už teraz to nie je jeden priestor"
Prinajmenšom od Kaskády k SND to je jeden súvislý priestor. Ja hovorím o preseknutí tohto priestoru. Áno, samotné námestie je na viacerých miestach prerušené, napríklad Kaskádou alebo fontánou medzi budovami Eurovei, ale napríklad si možno všimnúť, že obe fontány majú rovnakú šírku a bočné spojnice (lemované stromami) sú neprerušené. Električka by prerušila aj tieto spojnice.
"to fakt niečo potrebuje mať červený koberec až za Pribinovu?"
Nejde tu o červené koberce, ale vadí nám, keď sa každú chvíľu robí výluka na Mostovej, tu to nebude iné. Navyše priestor sa nevyužíva tak, ako by sa mohol. Vstupné priestory divadla by sa mohli využívať aj mimo predstavení, toto vravel sám Bauer, že taká bola ich idea, že by to bolo otvorené a cez deň by tam mohli byť akcie pre deti alebo dôchodcov alebo bohviečo. To tam stále môže byť. To, že sa to nerobí, je druhá vec.
"môže to stále vypáliť ako plnohodnotný prvok celkového konceptu"
Hej, jasné, káble vo vzduchu sú čistá krása. Univerzita Komenského v BA, Tivoli v Brne či La Scala v Miláne vďaka tomu úplne žiaria.
"Či prehliadol som niečo závažné?"
Neviem presne, aké požiadavky by mal napr. KDI, asi prinajmenšom na začiatku a na konci pešej zóny by muselo byť zvislé značenia, ale závisí aj od toho, či by v priestore bola zastávka - a zrejme by bola, inak načo by tam bola trať? Prinajmenšom by musela byť označená električková zastávka v oboch smeroch. Potom nehovoriac o klasickom zastávkovom príslušenstve, ale áno, to už nepatrí pod dopravné značenie. Príspevok je skrytý z dôvodu udeleného výrazne záporného hodnotenia ostatnými používateľmi. [Odkryť] |