Magistrát si osvojuje vybudovanie novej električkovej trate okolo SND
  • Táto informácia je zaradená v archíve. Aktuálne informácie nájdete v ľavom menu.

Zatiaľ nie je jasné, či nová trať povedie po Pribinovej, alebo po Landererovej ulici.

Magistrát hlavného mesta považuje za nevyhnutné zabezpečiť vyhovujúce riešenie verejnej dopravy v oblasti nových rozvojových projektov v zónach Chalupkova, Pribinova, Klingerka, Nové Nivy a Cvernovka. Zamerať sa chce najmä na rozvoj električkovej dopravy.

Električková trať Miletičova - Košická - Pribinova/Landererova

Spoločnosť J&T Real Estate (JTRE) predstavila v roku 2017 zámer na vybudovanie novej električkovej trate zo Šafárikovho námestia cez Pribinovu, Košickú a Miletičovu s napojením na oboch koncoch na existujúce električkové trate, čím by vznikol mestský električkový okruh. O rok neskôr spoločnosť JTRE predstavila výsledky porovnávacej štúdie, v ktorej boli posudzované viaceré varianty vedenia novej električkovej trate. Štúdia ako najvýhodnejšiu určila práve trasu cez Pribinovu a Košickú ulicu.

Na podobnom návrhu pracuje v súčasnosti aj magistrát hlavného mesta, pričom zvažuje vedenie trate popred alebo poza budovu Slovenského národného divadla. "Mesto v súčasnosti posudzuje dve varianty trasy električky v zóne Chalupkova, a to popred budovu SND po Pribinovej ul. alebo poza budovu SND po Landererovej ul. Pokračujúca časť trasy vychádza optimálne po uliciach Košickej a Miletičovej s logickým napojením na ružinovskú električkovú radiálu a tiež električkový uzol Trnavské mýto. Zámerom mesta je rozčleniť električkové trasy cez centrum mesta vybudovaním okruhu, prepájajúceho radiály medzi Šafárikovým námestím a Trnavským mýtom a zároveň preveriť trasu novej električkovej radiály do Podunajských Biskupíc a Vrakune," uvádza sa v tlačovej správe magistrátu.

Pri hľadaní optimálnej trasy novej trate magistrát berie do úvahy najmä urbanistické a dopravné kritériá. "Z urbanistického hľadiska sú to najmä vhodné pôsobenie eletričkovej trasy vo verejnom priestore mestského bulváru, námestia a predpolia SND. Z dopravného hľadiska sa zaoberáme najmä dopravnokapacitným posúdením potrieb nového mestského centra po jeho dobudovaní," priblížil magistrát.

O tom, kedy by sa mohla nová električková trať začať realizovať, je ešte predčasné hovoriť. "Po vyhodnotení optimálnej trasy podľa názoru odborného tímu na meste budeme riadne pokračovať v procesoch environmentálneho a územnoplánovacieho posúdenia navrhovaného riešenia. Rýchlosť procesu závisí od priebehu prerokovania potrebných stupňov posudzovania a projektovej dokumentácie; keďže ide o prioritnú investíciu vo verejnom záujme, mesto má záujem hľadať spoločenskú podporu pre najlepšie odborné riešenie," uviedol magistrát.

Ďalšie plánované električkové a trolejbusové trate

Mestské zastupiteľstvo na svojom júnovom zasadnutí vzalo na vedomie správu o preverení možností rozvoja električkových a trolejbusových tratí dopravným modelom. Posudzované boli trate navrhované podľa Koncepcie rozvoja mestskej hromadnej dopravy v Bratislave na roky 2013 – 2025 (aktualizácia z roku 2016). Vyhodnocovanie bolo realizované na základe Územného generelu dopravy a na základe výsledkov sa odporúča realizovať štúdie realizovateľnosti pre nasledujúce električkové a trolejbusové trate:

  • ET Kamenné nám. – Dunajská – Mlynské nivy – Prievoz – Slovnaft (predĺženie do Podunajských Biskupíc sa odporúča ponechať len ako územnú rezervu)
  • ET Riazanská – Tomášikova – Prievoz (tangenciálne prepojenie Račianskej, Vajnorskej a Ružinovskej radiály s napojením na trať do Slovnaftu)
  • Predĺženie ET z obratiska Astronomická k plánovanej železničnej zastávke TIOP Ružinov
  • TT Karadžičova – Eurovea (zatrolejovanie úseku linky 210, kde jazdí na pomocný pohon)

Pre električkovú trať do Janíkovho dvora a trolejbusovú trať v Mlynskej doline je riešenie štúdie realizovateľnosti bezpredmetné, keďže tieto projekty sú už v príprave a budú sa realizovať.

Pre zvyšné projekty odporúča Územný generel dopravy ponechanie len územnej rezervy, takže v súčasnosti nie je potrebné ani spracovať štúdie realizovateľnosti pre trate:

  • ET Dúbravka – Bory – Devínska Nová Ves
  • TT Trnávka – Zlaté piesky
  • TT Trnávka – Avion Shopping Park (– Letisko)
  • TT Košická – Most Apollo – Bosákova
  • TT Patrónka – Tesco Lamač

Grafické znázornenie navrhovaných tratí tak, ako ich navrhuje územný plán mesta a územný generel dopravy, je možné násť v sekcii Mapy – Plánovaný rozvoj električkových tratí a Plánovaný rozvoj trolejbusových tratí.


3.7.2019
-mhd-

Komentáre

Login: Heslo:

🙂😃😁😂😅
😆😉😊😋😛
😎😗😍🤪🙃
😶😐😏🤔🤨
🙄😣😥😮😲
🙁😕😖😫😞
😭🤐😴😬😨
😱😵😠🤬🤑
😷🤒🤕🤮😇
🤓😈💀👽🤖
❗❓💗👍👎

K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 8 MB).
Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový popis. Pridaním súborov súhlasíte s podmienkami používania.

lostrail27.7.2019 16:36 #54 Re:
Este k tej J&T trati: ona nenahradi potrebu ET na Mlynskych Nivach. Zaroven suhlasim s tvrdenim, ze trat treba tahat, kde je na to miesto. A preto aj v pripade, ze sa nakoniec trat cez Pribinovu postavi, samostatna trat by mala viest cez Dostojevskeho rad a Karadzicovu, ked je na to miesta dost (samozrejme by bolo treba zabrat do pozemkov susednych budov, ale napr. Allianz ma zbytocne velke nadvorie napriklad). Ak by vznikol problem s vytazenostou krizovatky Nivy, este je alternativa elektricku tahat cez Tovarensku (aj ked pri tomto sa nuka viacero moznosti, napr. aj zrusit prave odbocenia uplne, ked sa da prejst cez Tovarensku a napr. k VUB sa aj tak lepsie da dostat z Parickovej, od Niv zasa umoznit prejst doprava popred VUB na Parickovu a odtial potom smerom na Kriznu, od Karadzicovej zo severovychodu odbocit cez Maly trh a od Dunajskej cez 29. augusta, co by urcitu cast aut z Niv rozlozilo na vacsiu plochu. To samozrejme nie su jedine riesenia.).
trolejbus620726.7.2019 10:54 #53 Re:
Reakcia na #52 od Solider:
To mi je jasné, ale rýpnuť si môžem, či radšej nie? 😏
Solider26.7.2019 10:02 #52 Re:
Reakcia na #50 od trolejbus6207:
Obávam sa, že tam bude jazdiť všetko 😂
Viko25.7.2019 18:35 #51 Re:
Reakcia na #43 od dns.mk:
Nemusí, ani to nikde netvrdím. Osobne by som vyhnal autá z celej Štúrovej, čiže by nebolo po Dunajskej veľmi kam smerovať.
Skôr mi ide o to, že tam sú dva problémy - prvý: segregovanú trať + miesto pre nutnú obsluhu + chodníky schopnej šírky + dostatočné cyklopruhy tam ťažko narveš (hlavne pri maďarskej škole a pri križovatke s Lazaretskou). Druhý: ak veľa Bratislavčanom* pripadá dopravný model Obchodnej (neširoká ulica + hustá premávka MHD ) ako niečo obťažujúce, neopakoval by som rovnaký model ale išiel radšej trasou, kde je dosť miesta na plnohodnotné rozčlenenie priestoru.
Lebo predsalen, ísť zo stanice 4,1km cez pokojnú Dunajskú alebo 4,8 cez nábrežnú štvrť s veľkým dopytom podľa mňa nie je taký dramatický rozdiel, aby sa to oplatilo duplikovať a už vôbec nie nábrežie obísť úplne. A ten, kto sa ponáhľa, aj tak radšej pôjde tri kiláky po Karadžičke a Šancovej (aspoň si myslím, že kvôli novopreťaženým Nivám tam chtiac-nechtiac budú musieť zaviesť buspruhy). Pri existencii Štefánikovej by samozrejme trolejbus o toľko kratší nebol, ale bohužiaľ silno pochybujem, že ju v blízkej dobe niekto postaví, všetci zostali vyplašení z hystérie okolo tej buspruhovej akcie.

(* disclaimer - ja sa k nim neradím, úprimne tomu postoju nerozumiem. Lenže mesto nie som len ja, takže nechcem pretláčaať môj názor ako jediný správny)

Druhá vec, treba myslieť aj na širšie hľadisko. Podľa mňa nestačí hurá štýlom si povedať "jéj, pekná rovná ulica čo ústi v zaujímavom bode" a hneď jej aj prikladať nejaký závratný význam. Či už ide o budovanie NS MHD, alebo ambiciózne predstavy o rozťahovaní pešej zóny. Lebo veď fajn, spraví sa pešie Nám. slobody aby bol celistvý kampus STU, spraví sa peší bulvár na Radlinského lebo Obchodná č.2, spraví sa pešia zóna na Mickiewiczovej lebo si neželáme tranzit cez centrum, spraví sa obmedzený režim na Špitálskej nech tam ide len koncová doprava, spraví sa pešia zóna na Dunajskej kvôli koľajám - a hoci každé jednotlivo neznie zle, výsledok podľa mňa nebude mať dokopy želaný efekt, lebo naše mesto nie je tak zaľudnené a ekonomická sila nedosahuje úroveň, aby sa zrazu uživila prevádzka za prevádzkou, ktorá by motivovala pestrý pohyb a la miliónové metropoly na takej veľkej ploche.
A keďže ľudia - nielen u nás, ale aj vo svetovej praxi - nenávidia radikálne rezy a dramatické prestavby, radšej by som volil cestu miernych postrčení - ak spravíme z ulíc širšieho centra kultúrne jednosmerky, kde bude správna deľba priestoru, dostatok rastlinstva pomedzi nutné minimum parkovacích boxov, príjemné povrchy, vhodné osvetlenie, mobiliár motivujúci zastaviť sa a tráviť čas, miesto na letné terasy a rôzne drobné aktivity... tak ľudia časom aj sami zistia, že tie zvyšné štyri boxy nepotrebujú a radšej si tam spravia čojaviem stánok; že možno im do "nového" fungovania viac zapadá nemať v tej ulici ani jedno auto a kopať si na bývalej ceste loptu...
Lenže keď mesto ani MČ nemajú na to, aby každý rok opravili hoci len jednu ulicu do takejto formy complete street (lebo na rovinu, Števčík bol tiež dosť autoslavský), tak je podľa mňa nezmysel očakávať obrovské dopravné stavby. A preto chápem postoj magistrátu, že volí trasu najväčšieho dopytu, kde je navyše potenciál získania mimorozpočtových zdrojov viac než veľký.

TLDR: obmedzujme autá, ale civilizovaným spôsobom, a MHD veďme s rozmyslom tam, kde sú najlepšie podmienky, nie kde je najkrajšia priamka po mape.
trolejbus620725.7.2019 16:06 #50 Re:
Reakcia na #49 od Solider:
Jednoznačný súhlas, ak sa náhodou raz dostavajú Rázsochy, bude to ideálne miesto pre nasadenie dvojmotorového drátolezu 😏
Solider25.7.2019 12:07  +3#49 Re:
Reakcia na #35 od Peter6607:
Ťažko povedať, kedysi magistrát nebol veľmi naklonený myšlienke zatrolejovania Lamača. Podľa mňa niet inej lokality mimo centra mesta, kde by zatrolejovanie malo také opodstatnenie.
S499.102325.7.2019 9:03 -1 +1#48 Re:
Reakcia na #44 od dns.mk:
Ale Dunčík, za koho sa tu chceš vydávať? A čo tu mimobežne trepeš? Keby ten istý projekt presadzovali modré gumy, tak budeš slintať od radosti.
trolejbus620724.7.2019 23:32  +3#47 Re:
Reakcia na #45 od dns.mk:
Môžeš sa prikrývať len takou perinou, na akú máš, bratislavská MHD je brutálne podvýživená.
Naozaj fandím Vallovi, aby ju z toho marazmu vytiahol, ale nejaký obrovský rozvoj v krátkej dobe sa očakávať nedá, už len pokračovanie ET do Petržalky trvá nekonečne dlho a to je akcia, ktorá je finančne pokrytá ojrofondami. Prioritou mesta by mala byť ET do Podunajských Biskupíc, ako som písal v príspevku #28, tam je situácia s dopravou najkritickejšia.
si24.7.2019 22:46  +4#46 Re:
Reakcia na #45 od dns.mk:
pravdupovediac neviem no, ale tych par ciest (menej ako 10) co som tento rok v rannej spicke absolvoval L4 zo zlatych pieskov do mesta tak som len mohol ticho zavidiet kulturu cestovania oproti sardinkarni ktora byva v rovnaky cas na racianskej a tak mi riesenie paralelnej trasy z dovodu posilnenia kapacity na tejto radiale nepripada az tak urgentne potrebna....
ale moze to byt naozaj len moj individualny dojem....
dns.mk24.7.2019 22:27 -2#45 Re:
Reakcia na #28 od trolejbus6207:
Inak vo vedení mesta je zmena. Pokiaľ to Vallo myslí vážne so zlepšením kvality MHD a jej rozvoja, tak by mal mať odvahú aj na takéto projekty. Druhá trať zo Zlatých Pieskov je z môjho pohľadu strategická pri preprave cestujúcich od Senca a obcí v danom smere. T.j. prídu busy zo Zálesia, Novej Dedinky a Turne a skončia na ZP kde ľudia prestúpia na električku a cez okno zamávajú tým menej uvedomelým v autách čo stoja v zapche, zatiaľ čo električka ide po vlastnom telese bez zdržania. Na smer Senec sa sťahujú ľudia, stavajú sa nové RD a menšie bytovky, co je jasný zdroj cestujúcich. Otázka teraz je, že či rozšírime električkovú sieť o nové radiály aby dostali mozgy autičkárov impulzy na premýšľanie, že auto nechajú doma, alebo to necháme tak, ako je. S Dúbrsvkou cez Patrónku to isté. Videl som X električkových tratí, ktoré všemožne podjazdami a nadjazdami štrikujú mestom a ide to. Zas nemám rád, keď pri týchto návrhoch niektorí píšu ako keby bola Bratislava nejaký brazílsky slum, kde zmestíš len auto.
dns.mk24.7.2019 22:15 #44 Re:
Reakcia na #31 od S499.1023:
A Vašou hnacou myšlienkou je čo? Duševná porucha blúznenia o chlpáčovi a tolerancia kriminálnikov, ktorí okrádajú štát na daniach? Ak okrádaniu štátu hovoríte úspech, tak je pre Vás úspech aj to, že to zaplatí zo svojho vrecka občan, ktorý nespáchal trestný čin ekonomického charakteru. Človek, ktorý schvaľuje prenesenie zodpovednosti z vinníka na nevinného je psychopat schopný poškodiť obeť a odškodniť škodcu. Blahoželám, že ste tu diskutujúcim napľuli do tväre Vašim vyjadrením. Takže dúfam, že si "plácneme" a ja Vás prídem vykradnúť, ešte Vás aj napadnem fyzicky a verím, že vy sám svojím videním svete prehlásite seba za "hejtera", či páchateľa trestného činu a mňa prehlásite za úspešného človeka. Dobre? 🙂
dns.mk24.7.2019 22:06 #43 Re:
Reakcia na #40 od Viko:
Otázka: Musí byť nutne Dunajská prístupná pre IAD v súčasnom rozsahu? Podľa mňa nie. Ulice naokolo postačujú pre IAD a kus vyhradeného priestoru pre električku by bol plus pre MHD. IAD treba v centre obmedziť a MHD zvýhodniť ak chceme mať výsledky. Ale tie nebudú, ak pri každom riešení sa nám rozklepú kolená pri otázke :"Ale čo IAD užívatelia?" ... 20-30 rokov anarchie autičkárov stačilo, ukázali, že takto systémom 1 auto = 1 človek, to nejde, pretože tu by to došlo až do popretia fyziky a jazdilo by aj 0,5 človeka na 1 auto keby to bolo možné. Našťastie sa slovenský šofér nevie roztrhnúť.

Cez Šafko neriešim Nivy. Ak mi dorazí na Kamenné električka od Hodžka (ak bude trať cez Štefánikovu), tak vliecť ju zachádzkou cez Šafko isto nebudem a už vôbec nie U-čkom cez SND. Je to dlhšie kilometricky a tiež iracionálna zachádzka. Stačí premerať na Google Maps.
si24.7.2019 18:02 #42 Re:
Reakcia na #36 od lostrail:
volakedy som mal podobne sny, akurat usek z mesta po patronku som skor uvazoval pozemne popod kramare (s obsluhou prislusnej zastavky pri nemocnici)

hlavnym problemom su ale peniaze....
Viko24.7.2019 16:10 #41 Re:
Reakcia na #39 od Peter6607:
Božínku, prečo by stavali strať zrovna na kanalizácii a výškových rozdieloch?
Veď električka nemusí viesť zásadne symetricky po pozdĺžnej osi ulice... Kde na ňu nie je kvôli sieťam vhodné podložie, tam sa umiestni cesta (veď už aj len kríženia ostrovčeka cestou dokazujú, že tá cesta ponad to môže viesť) a elina môže ísť buď po strane, alebo separé každý smer po svojom kraji.
Viko24.7.2019 16:02 #40 Re:
Reakcia na #26 od dns.mk:
Zas raz znova nerozumiem tvojej predstave.

Keď má nová AS hlavný vstup od rohu Košickej a Svätoplukovej, nie je dostatočné obslúžiť ju z Košickej? A akým spôsobom to znemžňuje spraviť odbočku na Mlynské Nivy smer PB?
Či naozaj je rozumnejšia voľba pokúšať sa šachovať s obmedzeným priestorom na Dunajskej (alebo nepodaj úplne šialene na Grosslingovej)? Cez Šafko tá linka na východ nedorazí? 😃
Peter660724.7.2019 15:55 #39 Re:
Reakcia na #38 od Viko:
Čiže tá kanalizácia a výškové rozdiely, na tom sa dá len tak postaviť trať? Nie je ostrovček ako ostrovček...
Viko24.7.2019 15:44 #38 Re:
Reakcia na #30 od trolejbus6207:
Podľa mňa Kazanská je z celej trasy najmenší problém. Veď v sídliskovej časti je úplne luxusný trojpruh a široké zelené pásy. Medzi novými bytovkami by sa to pri zmene usporiadania (zrušenie ostrovčeka, "viedenské" pruhy, miesto rôznych podivných trávničkov bulvárový chodník so stromoradím) vošlo tiež. Slovnaftská by zrejme potrebovala len preparkovať kamióny. Skôr si treba strážiť, aby bolo kadiaľ prejsť cez Domové role. A najväčší zádrhel je samozejme Prievoz - keďže sa zavrhlo potiahnutie Mlynských Nív, aktuálne sa v tom koridore už povoľuje výstavba a teda zostáva viacmenej len ho celý obísť po trase bývalej vlečky paralelne s Bajkalskou... 😕
trolejbus620724.7.2019 15:24 #37 Re:
Reakcia na #36 od lostrail:
Niektoré Tvoje predstavy trasovania sú z ríše snov, ale budiž, takže už treba vyriešiť len maličkosť - kto to zaplatí?
lostrail24.7.2019 14:38 #36 Re:
Reakcia na #28 od trolejbus6207:
Elektricka cez Patronku do Dubravky utopia nie je a raz sa nou niekto urcite zaoberat bude. Jedno miesto, ktore naozaj je problematicke, je zuzenie pri muzeu dopravy. Tam by si to pytalo odvaznejsie riesenie, ako napr. celu krizovatku pri SAV a cast Prazskej zapustit a elektricku tahat ponad to (rusenie pruhov pre IAD v tomto mieste by bolo mozne iba v pripade vybudovania severnej tangenty, co by bolo potrebne porovnat z hladiska ceny s tym zapustenim).

Dalej je to ale brnkacka, ved su tam BUS pruhy, ktore moze elektricka zdielat, pripadne sa cely ansambel moze posunut do stredu a pre auta zostanu krajne pruhy.
Elektricka cez Patronku moze prejst priamo spolu s busmi na signal volno pre priamy smer (+preferencia).

Zastavka Patronka by sa cela prebudovala tak, aby vznikol integrovany uzol, pricom idealne by bolo posunut ju blizsie ku krizovatke, kde je megalomansky vela miesta na to, aby elektricky aj autobusy mali vlastne nastupiska a bolo mozne zrealizovat urovnove aj mimourovnove pesie trasy k dalsim zastavkam. Zaroven by sa zlepsil prestup na linky cez Mlynsku Dolinu a Kramare.
Aj ked to nie je nevyhnutne a ide skor o lakocinku, uplne najlepsie by bolo smer Kramare - Mlynska Dolina zapustit pod zem, lave odbocenie do mesta od Limbovej zrusit (da sa to obist okolo vojenskej nemocnice, alternativne by sa mohla zobojsmernit ulica Pri suchom mlyne a vybudovat z nej nadzemnu odbocovaciu rampu na Prazsku. Pre lave odbocenie smer Lamac by sa vybudovala podzemna vetva, ktora by vyustovala priblizne v mieste, kde je dnes rychlonabijacka pre elektrobusy.
Dalej celkove preriesenie krizovatky Limbova x Pri suhom mlyne je potrebne uz strasne dlho, lebo je extremne nebezpecna). Je to slusny kandidat na CSS v synchro z Patronkou. Osobne by som vsak bol vdacny aj za to, keby tam konecne vyriesili to chuda zrkadlo, ktore trpi tazkymi depresivnymi stavmi a pozera cele roky do zeme, co je urcite preto, lebo nema kamarata, ktory by ukazoval smer od Patronky, ktory jednoducho nevidno.

Miesto pre elektricku je aj dalej. Pri Westende by stacilo zobrat autam jeden odbocovaci pruh vlavo, aj tak je tam zbytocny. V opacnom smere by boli pruhy len dva, namiesto troch. Vyvazene by to bolo pojazdovanim elektrickoveho zvrsku autobusmi.

Zapustenim by sa docielilo, ze samotna zastavka Patronka by mohla byt priamo nad krizovatkou, co by prave cestujucim este viac ulahcilo situaciu. Na druhej strane ani riesenie na niektorej strane krizovatky by nebolo zle.

Dalej na Lamacskej ceste uz nie je problem nikde, miesta je tam na rozdavanie. Harmincova je o nieco malo tvrdsi oriesok, pretoze miesto pre elektricku moze byt len na severnej strane alebo v strede ulice po jej rozsireni (ak sa bude pocitat s rezervou).
Problem je prave na nadjazde ponad dialnicu, ktory by sa musel prebudovat tak, aby po nom mohla jazdit aj elektricka.
Napojenie na trat v Dubravke je uz jednoducha zalezitost.

Tiez by malo zmysel pokracovat elektrickou aj do Lamaca, minimalne k vlakovej stanici.

Dovod pre takuto trat je jednoduchy - Stvrt Bory pritiahne mnozstvo novych obyvatelov, pricom nie kazdy bude chciet jazdit vyhliadkovou trasou cez Karlovku. Navyse sa moze ukazat, ze busy na to v buducnosti stacit nebudu. K tomu je potrebne pridat aj zalohu trate v pripade mimoriadnej udalosti, t.j. ked sa nieco stane v Karlovke, bude mozne elektricky viest z opacnej strany a zakoncit ich napr. na obratisku v KV, ci Dubravke.
Peter660724.7.2019 14:18 #35 Re:
Reakcia na #32 od Solider:
Budú takto konečne uvažovať aj kompetentní?
Ámos24.7.2019 13:54  +2#34 Re:
Reakcia na #26 od dns.mk:
Kebyze to stavia Penta, tak tu bude super. Bohuzial sa jedna o projekt JTRE a to je vzdy tretotriedna architektura a hrozne verejne priestory.
trolejbus620724.7.2019 12:26 #33 Re:
Reakcia na #32 od Solider:
S týmto samozrejme súhlasím, viď môj príspevok #25 🙂
Solider24.7.2019 12:14  +5#32 Re:
Reakcia na #23 od trolejbus6207:
Pri 63 by som išiel cestou zatrolejovania celej linky. Za cenu potrebného počtu kĺbových parciálov sa postaví celá trať, ktorá tam bude visieť oveľa dlhšie, ako je životnosť tých trolejbusov (a ich batérií). Po racionalizácii linkového vedenia v Lamači by sme kombináciou 30 parciál + 63 tbus mohli gro Lamača odviezť trolejbusmi. Navyše súčasti trate by v budúcnosti po otvorení Nemocnice Rázsochy využili predĺžené trolejbusové linky po nemocnicu.
S499.102324.7.2019 10:29  +3#31 Re:
Reakcia na #28 od trolejbus6207:
Hlavnou hnacou myšlienkou Dunča je nenávisť ku všetkému, čo nie je štátne a ku každímu, kto je úspešnejší ako zaťatá modrá guma.
trolejbus620724.7.2019 10:13 #30 Re:
Reakcia na #29 od Peter6607:
Áno, Kazanská bola predpripravená na ET, potiahnuť pavučinu bolo jednoduchšie a hlavne lacnejšie, vtedy nikto nepredpokladal, aký autoboom zažije Bratislava. Čo sa týka možnosti prípadného trasovania ET, je to tam fakt problematické vzhľadom na zastavanosť, ako píšeš. Keďže som od prirodzenia pesimista(ja to neslušne nazývam sk..vený realista), žijem v presvedčení, že tam ET nikdy nebude 😥
Peter660724.7.2019 9:56 #29 Re:
Reakcia na #28 od trolejbus6207:
Keď už spomínaš Podunajské Biskupice, nedá mi nepoložiť otázku. Nikdy som nevidel žiadne dokumenty, ale nebol pre električku vyčlenený koridor na Kazanskej v smere na Dvojkrížnu úplne vpravo? Svedčil o tom aj vzhľad nadchodov. Dnes je to kompletne zastavané. Stredom tejto ulice vedie stoková sústava, je tam sútok zo všetkých priľahlých ulíc. Okrem toho je tam výškový rozdiel. Nepredstavuje to problém? Príde mi, že to nie je len tak, ako si to väčšina nadšencov predstavuje. Chceme električku, takto sa nám to páči a ideme stavať, nech to stojí, čo to stojí...
trolejbus620724.7.2019 9:23  +5#28 Re:
Reakcia na #26 od dns.mk:
Dunčo, Ty žiješ asi v inom časopriestore 😂

Návrat električiek na Štefánikovu by bol super, len sa tým nikto nejak nechce zaoberať. A ťahať električku cez Patrónku do Dúbravky je čistá utópia, na segregovanú trať nemáš priestor, nápad ubrať z cesty Ti v Autoslave neprejde ani náhodou, aj keby to prešlo, nikto to nezaplatí. Nápad ťahať ET cez Šancovú, Trnavskú a Rožňavskú na Zlaté piesky je tiež z ríše snov, podstatne nutnejšie je vymyslieť zmysluplnú ET do Podunajských Biskupíc, pričom po Gagarinke je to podľa mňa nepriechodné
si24.7.2019 9:00  +2#27 Re:
Reakcia na #26 od dns.mk:
ten napad "penty" ale mal byt postaveny uz tak 10 rokov dozadu, to ze to magstrat v case vystavby eurovea nedal, nie je zrovna chybou penty....
dns.mk24.7.2019 8:46 -4 +1#26 Re:
Magistrát si osvojuje nápad kriminálnikov na úrovni Penty, "paráda". Ak sa urobí trať okolp SND, tak na trať okolo autobusovej stanice z Kamenného nám. s pokračovaním do Vrakune/PB môžeme zabudnúť. To čo by sme mohli mať uzol električkovej siete, tak z Kamenného nám. naďalej iba pešo na trolejbusy 202/205 a tak na AS a ďalej na "východ". Úplne mi absentujú úvahy a triezve nazeranie na to, že kde potrebujeme kapacitný koľajový systém oddelený od cestnej dopravy (električka) a to najmä v trasách kde je silný prúd IAD ako napr. Dúbravka - Patrónka - SAV (hl.st.) s rozvetvením na Štefánikovu a Šancovu. Po Šancovej by sa mohlo a a malo pokračovať ďalej na Trnavskú a Rožňavskú a Zlaté piesky + zároveň by sa prepojili uzly Račianske a Trnavské mýto električkou. Práve zo smeru od ZP po Trnavskej prúdia do mesta desiatky tisíc áut a MHD k tomu ponúka ako alternatívu v špičke 4 linky každých 15 minút cca, pričom dve vlezú hlbšie do Trnávky, jedna na Galvaniho ide k Avionu a ďalej premáva iba 53ka, ktorá nie je bohviečo. Ďalej je každému jasné, že 201/202 na Vrakuňu už nestačia ale ani v ich trase sa neuvažuje s električkovou náhradou. Bratislava by isto nebol prvým a ani posledným mestom, ktoré nahradilo trolejbus električkou, tak neviem prečo táto predstava niektorých tak máta. 😉

Keď je ale reč o trolejbusoch, tak by ma zaujímalo, že ako na tom stoja plány trolejbusov cez most Apollo, čo pripadá na 68ku. Isto by sa jej zmenila trasa, len neviem kam.
trolejbus620723.7.2019 20:49 #25 Re:
Reakcia na #24 od Viko:
Ja som plne za, nech sa niekto konečne zobudí a urobí projekt TT až na Podháj, ale o tom veľmi pochybujem, takže si prestanem fandiť a budem sa vytešovať, že za nejaké 2-3 roky sa mooožno zatrolejuje Mlynská dolina 🙄
Viko23.7.2019 17:51  +1#24 Re:
Reakcia na #23 od trolejbus6207:
Čomu pomôže linka po Tesco Lamač? Ak to má mať zmysel, bolo by dobré to nesekať v nejakom umelom prestupnom uzle a potiahnuť rovno až na lamačské sídlisko.

A to isté platí aj o TT do Ovsišťa. Miesto toho, čo by sa trať potiahla až na Holíčsku a mohla plnohodnotne nahradiť aj L68, sa stále vymýšľa len šotoušina bez opory v linkovom vedení.

A miesto postupných investícií na týchto trasách sa zvesela vyhadzujú prachy na krátkodobé nezmysly, ako kasselák v nevhodnej zastávke v oblúku (Markova), ktorá do štyroch rokov bude musieť aj tak meniť polohu kvôli prestupu na elinu, ak teda nechceme nechať autobusy stáť každých 200 metrov...
trolejbus620723.7.2019 15:21 #23 Re:
Reakcia na #22 od Solider:
Nebásnilo sa tu v nie tak dávnej minulosti o náhrade L63-ky po Tesco Lamač trolejbusom? Ideálne pre odôvodnenie nákupu parciálov + zatrolejovania Brnianskej a Lamačskej cesty z ojrofondov...
Solider23.7.2019 11:18 #22 Re:
Reakcia na #19 od trolejbus6207:
A načo by sa to zatrolejovalo, ak by tam nemalo čo jazdiť? Brniansku sa oplatí zatrolejovať až vtedy, ak bude vo výstavbe trať od Vojenskej nemocnice do Lamača, či už so zachádzkou na Rázsochy alebo bez nej. Po výstavbe TT Mlynská dolina by dokonca aj druhá lamačská linka mohla byť trolejbusová (parciálne tbusy na úsek Botanická – Most SNP), takže počet prepravených cestujúcich ako kritérium pre EÚ fondy by mohol byť dosiahnutý.
Peter66074.7.2019 14:59 -1 +3#21 Re:
Reakcia na #18 od Viko:
Myslím si, že bez existencie nemocnice v Rázsochách nemá žiaden zmysel zaoberať sa čo i len trasou k Tescu Lamač. Čo sa týka úseku, ktorý spomína trolejbus6207, tak tam by som videl zmysel napríklad pre expresnejšie spojenie KV s Hl. st., preto sa trochu divím, že to tam nie je. Veď mesto chce expresy, nie?

Kým sa vôbec začne uvažovať o parciálnych trolejbusoch, bolo by vhodné zabezpečiť, aby plánované nové trolejbusy mali aspoň možnosť krátkeho dojazdu mimo trolejové vedenie.
Mhr14.7.2019 14:25  +4#20 Re:
No to odsunutie prípravy ET na Bory je katastrofa. Územná rezerva je málo - treba naplánovať rezervu (t.j. dostatočnú šírku) do podjazdu pod železnicou. Lebo, ak sa bude počítať s mostom ponad trať, ten už nikto nikdy nepostaví. Rovnako je chybou, že sa TIOP Ružinov nerieši ako zároveň podjazd pod (nadjazd nad) železnicou, aby sa dalo dostať električkou aspoň k obchodným centrám, príp. až na letisko.
trolejbus62074.7.2019 12:11 #19 Re:
Reakcia na #15 od Solider:
A nemôže sa konečne niečo v tomto Absurdistane riešiť vopred?
Viko4.7.2019 11:58 #18 Re:
Reakcia na #17 od Valec:
Myslím, že viacerí tu dúfame v rozumné preriešenie obsluhy v súvislosti s Bormi, Rázsochami atď.
Valec4.7.2019 9:59 #17 Re:
Reakcia na #15 od Solider:
A ktoré z 38 lamačských liniek by boli trolejbusové? 😉
Mike4.7.2019 9:53 #16 Re:
Reakcia na #15 od Solider:
Aj v čase parciálnych trolejbusov?
Solider4.7.2019 9:46 #15 Re:
Reakcia na #13 od trolejbus6207:
To bez pokračovania ďalej do Lamača zatiaľ nemá opodstatnenie.
Viko4.7.2019 9:19 #14 Re:
Reakcia na #12 od lostrail:
Hento je ale iba zatrolejovanie L32 okolo ZOO a nie ťahu na Lamač, či?
trolejbus62074.7.2019 9:04 #13 Re:
Reakcia na #12 od lostrail:
Neprehliadol, ja sa pýtam na zatrolejovanie Brnianskej od Horského parku po Patrónku
lostrail4.7.2019 8:38 #12 Re:
Reakcia na #9 od trolejbus6207:
Toto si prehliadol?

"Pre električkovú trať do Janíkovho dvora a trolejbusovú trať v Mlynskej doline je riešenie štúdie realizovateľnosti bezpredmetné, keďže tieto projekty sú už v príprave a budú sa realizovať."
lostrail4.7.2019 8:37 #11 Re:
Reakcia na #10 od Petto:
Ale tak potom by sa tam uz patrilo mat elektricku od Prazskej.
Petto4.7.2019 1:57 -1 +3#10 Re:
Reakcia na #8 od Ari:
Asi ti uslo ze Eset odkupil areal byvalej vojenskek nemocnice a ma tam vyrast IT park,ktory treba aj mhd obsluzit. Ak vsak predlzovat,tak nielen po Tesco Lamac ale az po planovanu Nemocnicu Razsochy ak to teda dalsia vlada po 2020 nezatrhne
trolejbus62073.7.2019 23:07 #9 Re:
TT Pražská - Brnianska - Patrónka nehrozí?
Ari3.7.2019 22:49 #8 Re:
Mohli by aj hneď predlžiť TT do Tesca, terajšia konečna bývala vojenská nemocnica je vôbec na nič, od Patrónky vozia trolejbusy len vzduch.
Melange3.7.2019 21:15  +3#7 Re:
Reakcia na #6 od S499.1023:
Prečo by malo?
S499.10233.7.2019 17:51 -2 +1#6 Re:
Viedenskú kávu za tradičnú rodinu ebne 😂 .
TeBeCe3.7.2019 17:11  +1#5 Re:
Reakcia na #2 od lumbert:
https://imhd.sk/ba/doc/sk/12875/II-etapa-vystavby-elektricky-do-Petrzalky
Viko3.7.2019 15:46  +6#4 Re:
Prečo po rokoch rozprávania o DNV, Letisku a Bosákovej tieto stále zostávajú iba v rovine územnej rezervy a nie je záujem na nich pracovať?
810zssk3.7.2019 14:59  +7#3 Re:
A Štefánikova stále nikde 😞 Rozumiem že sa nerieši trať cez Patrónku lebo to je naozaj megalománia, ale Štefánikova by mala byť prioritným projektom aj v súvislosti s ET do Petržalky (logické a priame vedenie L1).
lumbert3.7.2019 14:56  +6#2 Re:
Mňa by celkom zaujímalo, kedy sa začne realizovať tá spomínaná druhá časť v Petržalke. Ostalo akosi ticho... a čas plynie.
Petto3.7.2019 14:35 #1 Re:
Príspevok bol odstránený na základe žiadosti jeho autora.