Isté je len zastavovanie liniek 21 25 a 92 pri novom nákupnom centre.
O necelý mesiac svoje brány otvorí ďalšie nákupné centrum, tentoraz Bory Mall v priestore medzi Dúbravkou, Lamačom a Devínskou Novou Vsou preslávenom enormným počtom kruhových križovatiek. Zaujímalo nás preto, ako bude do nového shopping centra riešená mestská hromadná doprava.
Podľa webstránky nákupného centra budú pri centre zastavovať linky 21 25 a 92 na novej zastávke Bory Mall, ktorá bude umiestnená na hlavnej ceste. O celodennom spojení s Lamačom a Dúbravkou webstránka nehovorí. Ako nás však informovala Petra Navrátilová, marketingová koordinátorka projektu, „informácie (na webstránke) nie sú úplne presné“. V súčasnosti totiž pripravujú cestovné poriadky liniek, ktoré spoja Bory Mall s Lamačom aj Dúbravkou. „Pôjde o autobusy platené priamo Bory Mall, a. s.,“ uviedla Navrátilová. Podľa našich informácií bude kyvadlovú dopravu zabezpečovať regionálny autobusový dopravca.
Uvedené riešenie by malo zabezpečiť dostupnosť centra do konca roku 2014, keďže ako uviedla Navrátilová „rok 2015 je ešte v riešení“. Ďalšie informácie nákupné centrum prisľúbilo zverejniť včas na jeho webstránke.
jr1961
Ten autobus bol vyrobený "pár kilometrov" (take teda dobre, pár stoviek kilometrov) od Bratislavy. Bol vyrobený v štáte, kde bezpečnostné predpisy sú nielen prísne, ale aj sa na ich dodržiavanie veľmi prísne dbá. Bol vyrobený v štáte, kde sa hromadná doprava využíva vo veľkom, dobrovoľne a cestujúci sú spokojní. Dokonca sa po vystúpení z autobusu/električky/vlaku nepotrebujú osprchovať a prezliecť, predože je tam čisto, je tam dostatok miesta a prevádkovateľ nestrpí, aby asociáli obťažovali ostatných cestujúcich. Bol tam vyrobený, premáva tam, premáva po okolitých štátoch (prípadne iní výrobcovia v Europie také autobusy tiež vyrábajú), ale na Slovensko má vstup zakázaný, lebo máme zákon.
Treba si uvedomiť, že zákony maj aj iní. Jednak zmeniť ten zákon je možné oveľa rýchlejšie ako by prvá dodávka autobusov dorazila do Bratislavy. Stačilo by, keby Ministerstv dopravy a Parlament výnimočne preukázali snahu o zlepšenie situácie v doprave. A ak by to bol neprekonateľný problém, tak je možné zo zákona udeliť výnimku.
Bol som nedávno vo Švajčiarsku a prekvapil ma nový vozový park v MHD rôznych miest. Obzvlášť v Ženeve nasadili do premávky dlhé električky s viacerzmi kĺbmi, niekoľko švajčiarskych miest používa trolejbusy typu "light tram" s dvoma kĺbmi a pod. Cieľom nie je nacpať 500 cestujúcich do jediného vozidla a predĺžiť, kvôli úspore, interval na 45 minút, ale cieľom je skultúrniť dopravu a nalákať cestujúcich na vyššiu kvalitu. Nové vozidla sú samozrejme klimatizované, ale to v Bratislave nepotrebujeme, to potrebujú len v Alpách.
Skrátka také autobusy by sa MOHLI nakúpiť a okrem financií na to stačí zmniť zákon alebo udeliť výnimku zo zákona.