Isté je len zastavovanie liniek 21 25 a 92 pri novom nákupnom centre.
O necelý mesiac svoje brány otvorí ďalšie nákupné centrum, tentoraz Bory Mall v priestore medzi Dúbravkou, Lamačom a Devínskou Novou Vsou preslávenom enormným počtom kruhových križovatiek. Zaujímalo nás preto, ako bude do nového shopping centra riešená mestská hromadná doprava.
Podľa webstránky nákupného centra budú pri centre zastavovať linky 21 25 a 92 na novej zastávke Bory Mall, ktorá bude umiestnená na hlavnej ceste. O celodennom spojení s Lamačom a Dúbravkou webstránka nehovorí. Ako nás však informovala Petra Navrátilová, marketingová koordinátorka projektu, „informácie (na webstránke) nie sú úplne presné“. V súčasnosti totiž pripravujú cestovné poriadky liniek, ktoré spoja Bory Mall s Lamačom aj Dúbravkou. „Pôjde o autobusy platené priamo Bory Mall, a. s.,“ uviedla Navrátilová. Podľa našich informácií bude kyvadlovú dopravu zabezpečovať regionálny autobusový dopravca.
Uvedené riešenie by malo zabezpečiť dostupnosť centra do konca roku 2014, keďže ako uviedla Navrátilová „rok 2015 je ešte v riešení“. Ďalšie informácie nákupné centrum prisľúbilo zverejniť včas na jeho webstránke.
jr1961
Ja nenavrhujem dopyt ignorovať, o to sa už dávno postarali tí, ktotí za MHD v Bratislave zodpovedajú. Bratislava nemá peniaze na údržbu eletričkových tratí, a preto sú v dezoládnom stave, ktorý by robil hanbu tretiemu svetu. Pritom na pokrytie dopytu tých tratí (a bez obmedzenia rýchlosti) malo byť už dávno oveľa viac. Bratislava nasadzuje na linky vozidlá s menšou ako potrebnou kapacitou a v dlhších ako akceptovateľných intervaloch. Bratislava sa nevie postarať o čistotu vozidiel a ochranu platiacich cetujúcich. Bratislava skrátka je ďaleko od toho, aby bola schopná pokryť dopyt po MHD. A bude odtiaľ ďaleko, ake neurobí radikálny rez, ak manažerské pozície v DPB sa budú obsadzovvať podľa politickej príslušnosti a nie podľa odbornosti. Odbornosť a politika sú nekompatibiliné, ale to moje úvahy odbočujú od témy.
Skrátka dopyt po doprave Bratislava už dávno ignoruje, ale napriek tomu sa rozhodla pokryť dopyt po zabezpečení tržieb pre "v poli" postavené nákoupné centrum. Bratislava má hlavnú železničnú stanicu a jej naviazanosť na MHD riešenú v stave zodpovedajúcom vojnu vedúcim najchudobnejším štátom na svete, ale na to kašle. Bratislava necháva tisícky svojich obyvateľov šľapať na MHD kilometre celé roky, lebo linka "k nim sa neoplatí", "autobus by sa musel točiť na nevysporiadanom pozemku", ale musí sa postarať o petenciálnych zákazníkov Bory Mall, pretože tí budú pre investora Bory Mall generovať zisky (nemal som tušenia, že je to Penta a je mi vcelku fuk, kto je Penta a kto je J&T a podobní).
Skrátka my sme sa zo socializmu a socialistického myslenia nevymanili. Vždy tu musí byť niekto, kto za nás vyrieši to, čo my ignorujeme, nejaký hypotetický štát. V skutočnom kapitalizme by sa naozaj musel investor a len investor postarať o dopravu. Inak by mal možnosť z postavených budov urobiť premyselné sklady, dielne a pod. V skutočnom kapitalizme by nik nezačas stavať, ak by nemal do detailu premyslené, čo s tým potom urobí. Ako samotná hovorkyňa potvrdila, investor Bory Mall o rom doteraz nemá tušenia.
Niekto sa pýtal kde bývam a kde pracujem? Nuž tisícky kilometrov od Bratislavy. Bratislava ma zaujíma len preto, že som sa tam kedysi narodil. Keď tam raz za čas prídem na návštevu, tak jazdím na aute z požičovne. Prečo asi? Naproti tomu v mnohých iných mestách používam MHD. Ja si myslím, že to bude tou kvalitou MHD, nie tým, že by som tak veľmi túžil jazdiť na vypožičanom erári.