Isté je len zastavovanie liniek 21 25 a 92 pri novom nákupnom centre.
O necelý mesiac svoje brány otvorí ďalšie nákupné centrum, tentoraz Bory Mall v priestore medzi Dúbravkou, Lamačom a Devínskou Novou Vsou preslávenom enormným počtom kruhových križovatiek. Zaujímalo nás preto, ako bude do nového shopping centra riešená mestská hromadná doprava.
Podľa webstránky nákupného centra budú pri centre zastavovať linky 21 25 a 92 na novej zastávke Bory Mall, ktorá bude umiestnená na hlavnej ceste. O celodennom spojení s Lamačom a Dúbravkou webstránka nehovorí. Ako nás však informovala Petra Navrátilová, marketingová koordinátorka projektu, „informácie (na webstránke) nie sú úplne presné“. V súčasnosti totiž pripravujú cestovné poriadky liniek, ktoré spoja Bory Mall s Lamačom aj Dúbravkou. „Pôjde o autobusy platené priamo Bory Mall, a. s.,“ uviedla Navrátilová. Podľa našich informácií bude kyvadlovú dopravu zabezpečovať regionálny autobusový dopravca.
Uvedené riešenie by malo zabezpečiť dostupnosť centra do konca roku 2014, keďže ako uviedla Navrátilová „rok 2015 je ešte v riešení“. Ďalšie informácie nákupné centrum prisľúbilo zverejniť včas na jeho webstránke.
Valec
- Os stojaci na každej zastávke
- REX do W stojaci len na Hlavnej a v DNV,
- REX do MA stojaci len na Hlavnej (od decembra bude našťastie väčšina stáť aj v DNV, tzn. jeden typ vlaku vypadne),
- EC stojace len na Hlavnej,
- rôzne druhy nákladných vlakov, ktoré nestoja nikde.
Keď sa všetky tieto druhy vlakov nakreslia do grafikonov a zohľadní potrebná technológia, tak vyjde, že pridať tam možno aj 5 vlakov za hodinu, ale len v 5-min. závese za niektorým zo súčasných. A to asi pravidelnosť (a teda aj atraktivitu) železničnej dopravy nezvýši.
Môžeme sa samozrejme porovnávať s Prahou aj Viedňou, ale treba pozerať aj na to, akú majú po v meste sieť tratí (u nás o sieti ťažko hovoriť) a koľko tranzitných vlakov musí prejsť jediným bodom, aby sa vôbec dostali z jedného konca mesta na druhý.