Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: veteran #84316:
Existuje ešte jedna evolučná cesta k znaku "T" a ku nej sme práve (nechtiac) urobili malý krok my. Návesť "Stoj" po novom tvorí horný rad 3 guličiek a voľno sa môže dávať návesťou "Voľno všetkými smermi", ktorá bola pravdepodobne povolená aj u nás od roku 1970, hoci nebola a nie je vo vyhláške. (Zdroj: https://cs.wikipedia.org/wiki/Sign%C3%A1ly_pro_tramvaje_a_ve%C5%99ejnou_dopravu#Sign%C3%A1ly ).
No a keď už takto svieti celé "T" z guličiek, návesť sa začne používať všade, kde sa súčasne dá isť ľubovoľným smerom a odtiaľ je už iba krok k písmenu "T", ktoré keď svieti, znamená voľno, zhasnuté stoj. A ušeTrili sa 3 žiarovky 🙂 Zdroj: https://cs.wikipedia.org/wiki/Sign%C3%A1ly_pro_tramvaje_a_ve%C5%99ejnou_dopravu#Rusko
Reakcia na: Dispecer #84321:
Argumentáciu ad absurdum musíš používať inteligentne.
Reakcia na: veteran #84322:
A už sa neoznačujú? Pokiaľ viem, tak to L bol nejaký celoeurópsky konsenzus, lebo prakticky v každom jazyku ten výraz "autoškola" nejaké "l" obsahoval, ktoré sa dalo na modro vyfarbiť.
Reakcia na: LUKYmhd #84324:
Ani sa nesmie pokiaľ to RÚVZ neodvola...
Reakcia na: tom393 #84323:
ved sa nepouziva klima v MHD teraz pokial viem...
Ako to je s používaním klimatizácie v mhd? Pokiaľ viem Ruvz to zakázal a v obchodných centrách a podobne sa nesmie používať
Reakcia na: S499.1023 #84320:
Presne rovnaká asociácia mi napadla. Alebo toť donedávna sa autoškoly označovali L, to tiež neznie národne lovensky 🙂
Reakcia na: S499.1023 #84319:
Ak to nie je komplikácia, ja potom nevidím žiaden dôvod, aby sme nemali na každej svetelnej križovatke úplne inú sústavu svetiel... 🙂
Reakcia na: veteran #84316:
A že ešte nikto nanapadol značenie prímestských liniek písmenom "S", však to je tiež prevzaté z Nemecka bez jazykových úprav 😛 .
Reakcia na: Dispecer #84313:
Nie, nie je.
Reakcia na: Dispecer #84317:
Off-topic, ale nezdržím sa: na tej odkazovanej stránke má každá príloha toto:
Výsledok antivírovej kontroly: v poriadku

Naozaj chcem vidieť, ako tam pri nejakom dokumente bude
Výsledok antivírovej kontroly: obsahuje trojan X-WipeDrive/AF.2, ransomware RiverOfTears/EncryptII
Keďže verím, že o tomto na webe tak skoro článok nebude, tak to hodím aspoň sem...

Názov zákazky: Modernizácia dopravného dispečingu v DPMK, a.s.
https://www.uvo.gov.sk/vyhladavanie-zakaziek/detail/422252
Reakcia na: S499.1023 #84312:
„Komplikácia“ by bola asi návestný znak „T“ 😃

Veď ono to aj bolo v nejakej z požiadaviek, ale len ako dolepok ku guľôčkovému systému (t.j. blikanie alebo tuším niekto tam chcel aj dodatočné svetlo). Lebo prečo do toho niečo nedolepiť, keď sa dá. Zavedením blikania alebo novým svetlom zavedieme ešte toľko voľných kombinácií svietiacich, nesvietiacich a blikajúcich svetielok, že si môžme na to navymýšľať ešte kopec nových návestí.

Ale nie, najväčší problém pri pražcovej sústave bol, že:

Navrhovaná „pražcová“ návestná sústava bola navyše prebratá z nemeckej legislatívy bez úprav z jazykového hľadiska (návestný znak „T“ má pôvod v nemeckom slove Türe)
😂
Reakcia na: S499.1023 #84309:
Značenie exitu bolo myslené tak, že sa prerábal celý systém, ako značiť exit od 2 km pred začiatkom výjazdovej rampy až po XY metrov za pripojením príjazdovej rampy.

T.j. predzvesť, potom doplnková predzvesť s viacerými cieľmi (napr. aj turistickými), potom portálová značka, druhá portálová už so samostatnou tabuľkou pre odbočenie až po informáciu o vzdialenostiach do významných cieľov + k najbližšiemu výjazdu.

Dovtedy to bol galimatiáš. Na východnej D1, medzi Ivachnovou a Hybe a okolo Trenčína sa používali úplne staré vzory z 90. rokov, kde bolo napríklad len CHOCHOLNÁ 1000 m (bez piktogramu, bez staničenia), portálové značky ešte bez číslovania diaľnice (lebo pôvodne sa dávali len čísla Éčkových ciest).

Okolo Sverepca až po Žilinu potom bolo subplochové peklo, keď nejaký divnotvorca si povedal, že keď odbočujeme z diaľnice k miestnemu cieľu (biela subplocha) a z diaľnice bočíme napríklad na cestu I. triedy, tak to treba ešte ohraničiť modrou subplochou.

Okolo Štrby potom boli už zmeny po roku 2009, kde už boli povolené aj malé písmená, ale ešte zostali nejaké subplochy, pribudol symbol exitu, ale pôvodne tam bolo ešte staré staničenie federálnej D1ky.

No a na dočasne trvalom trojpruhu okolo BA bolo ešte jedno štádium - tuším že už bez subploch, ale s kopou ďalších defektov - napríklad hrozne malé písmená.

Takže sa to všetko vymenilo aspoň na týchto cestách. Keďže šlo o partizánčinu viac-menej na výnimku, tak to nie je dokonalé, nájdu sa aj tam nejaké chyby, ale už nie také markantné. Vo výmenách najmä smerových značiek samozrejme treba pokračovať, nelogických a nečitateľných skvostov na slovenských cestách je ešte plno.
Reakcia na: Dispecer #84306:
No ono sa to úplne nevylučuje, s tým, čo som písal. Aj to, čo šlo na pripomienkovanie verejne, prešlo nejakým vývojom "v kuchyni". Že to potom formálne stopil iný štátny subjekt, to je už druhá vec a úplne podstatné to nie je.

Bolo tam toho viac, nie len toto. Silou-mocou chceli napríklad držať pri živote značku s parnou mašinkou, lebo však to takto vždy bolo, ľudia by si nezvykli... V prvých draftoch vyhlášky bola kreslená "nemecká" EMU v perspektívnej kresbe.
Reakcia na: S499.1023 #84312:
"Však pražcová sústava dopravné predpisy nijako nekomplikuje."
To, že sa musíš naučiť ďalšiu grafickú verziu signálov komplikácia nie je?

"Naopak, dnes, v dobe LED-kovej, nie je problém všetky návesti vykresliť jednou ampulou."
To nepopieram, ale z významu návrhu vyhlášky nevyplývalo, že to bude realizované takto.
Reakcia na: Dispecer #84310:
Však pražcová sústava dopravné predpisy nijako nekomplikuje. Len to, čo u nás vykreslí ten "rad žiaroviek", tam vykreslí jeden, výrazne lepšie rozlíšiteľný, pražec

A aj pre mi.v: Naopak, dnes, v dobe LED-kovej, nie je problém všetky návesti vykresliť jednou ampulou.
Reakcia na: Dispecer #84310:
S týmito argumentami proti pražcovej sústave sa už dlho stotožňujem. Určite má aj výhody, ale žiadnu významnú si neuvedomujem. Vie sa, čo presvedčilo Nemcov, aby prešli na pražcovú sústavu?
Vykresľovať návesti v guľôčkovej sústave je technologicky náročnejšie (pre každú návesť sa ovládajú všetky 4 žiarovky, kým v pražcovej sústave – čo návesť, to presne jedna "žiarovka"), ale to je argument pre rok 1970, keď zložitejšie zapojenia boli reálne drahšie, ale toto už neplatí celé desiatky rokov.
Teraz je podľa mňa pražcová sústava hardvérovo drahšia (viac "železa") a trochu menej bezpečná (strapec lampášov zhoršuje výhľad).
Reakcia na: S499.1023 #84307:
"Prečo našťastie?"
1. Nevidím žiaden dôvod zavádzať ďalšiu signálnu sústavu. Musíme si za každú cenu komplikovať dopravné predpisy? (Argument "pretože to majú inde" nepovažujem za relevantný.)
2. Pražcová sústava pri viacramenných križovatkách si vyžaduje omnoho viac priestoru, keďže každé rameno má vlastnú sústavu svetiel. Zatiaľ som sa nestretol s tým, aby na križovatke pri použití gulôčkového systému bolo potrebné mať samostatnú signalizáciu pre každé rameno.

"Prečo v Nemecku môže peralelne existovať pražcový aj guľôčkový systém?"
Zakazujem Nemcom paralelne používať oboje?
Reakcia na: veteran #84301:
To ale stále postihuje len malú časť tabúľ, značenie exitu mohlo byť aj doplnené extra (a väčšinou aj tak je na extra tabuľke).

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.