Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Vladimír #642:

A všakže ste so zberačmi nad krížmi robili "fotky" (naťahovanie el. oblúkov)? V tom prípade presne viem, o ktorého vodiča ide 🙂. S týmto takéto jazdy zažiješ bežne, ja som si napr. v sobotu 20.9. okúsil nový rýchlostný rekord na rýchlodráhe s 80 km/h 😎.
VLADIMIR: Ked skutocne nemaju nove Soplarisy uzavrete kabiny, pokladam to za krok spat. Ci je to ako vyraz setrenia peniazmi?
Inak, včera som mal šťastie na veľmi zaujímavého vodiča električky na linke č. 9 (súpravu pre istotu neprezradím). Súpravu nádherne preháňal. Čo vám budem hovoriť, Ikarus by vystúpil už na prvej možnej zastávke 🙂 Krásne to bolo napríklad keď sa za Kinom Družba rozhodol stihnúť signál voľno a až magistrát šiel doslova naplno - takú rýchlosť som až do včerajšieho dňa zažil len na rýchlodráhe. Pre mňa osobne bol zlatým klincom prejazd cez kruhový objazd na Moldavskej. Po pribrzdení na konci Triedy SNP a zistení, že cesta je voľná (na počudovanie, keďže to okolo obeda), našľapol na jazdu a nepustil ju až po VŠA. Áno všetkými tými rozjazdovými a zjazovými výhybkami a krížmi v kruhovom objazde sme prešli s plne našľapnutou jazdou - električka len rachotila a doslova skákala na všetkých tých kríženiach, z kruháku sme doslova vyleteli. Perfektné, mám zážitok 🙂
Ikarus vám odkazuje, že už zbežne videl nové Solarisy U15 vo vozovni na Hornádskej. Je ich šesť kusov, okrem nich prišiel aj jeden SU12 (čiže dodávka presne podľa predpokladov), ale ten je zatiaľ odstavený v trolejbusovej dielni, takže ho nie je vidieť. Pätnástky údajne nemajú uzavreté kabínky - podobne ako prvé série. Nádrž je pri SU15 naďalej na pôvodnom mieste. Zároveň vás prosí, aby ste všetky tieto info brali ako neoverené, možno sú niektoré veci trochu inak.

Takže k vozidlovému parku môžeme pripísať 6 ks SU15 ev.č. 3521 - 3526 a 1 ks SU12. Som zvedavý, aké číslo dostane. Ja osobne tipujem 5601.
A to kde sme, že by malo byť zakázané čo smieme fotiť a čo nie. Ak som na verejnom priestranstve a nie je možná priemyselná špionáž... Aj odomňa by si teda vodič vypočul, že kde žije a že časy imperialistického západu sú dávno preč.
Reakcia na: Dopravák #633:
Heh, podobnu skusenost mam z Presova (aby ste si nemysleli, ze len u vas su taki vodici). Ked prisli na navstevu nasho mesta dvaja bratislavski fandovia, bola prave vyluka trolejbusov a oni si fotili na konecnej Sidlisko III nejake presovske Ikarusy. Jeden vodic sa spytal, ze ci na to mame povolenie. Ja som povedal, ze sa povolenie nevyzaduje. On, ze kto to povedal, a ja, ze ing. Demeter (co je veduci dopravnej prevadzky DPMP). Samozrejme, ze som inziniera Demetera s takouto samozrejmostou ani neobtazoval, takze som vlastne vedome zaklamal, ale meno sefa dopravnej prevadzky zafungovalo priam ako zaklinadlo - vodic sa zmenil ako mavnutim kuzelneho prutika 🙂 Hned bol mily a vlastne sme celkom dobre pokecali 🙂
Od 1.10.2003 sa začína zimná prevádzka na L29 a L33.
Na L29 sa rušia školské spoje a L33 nebude premávať cez víkend.
Táto zimná prevádzka sa začína o mesiac skôr.
zdroj: OkeyTop
Ďakujem!! 🙂
Priznám sa, vtedy sa ma to tak trochu dotklo, ale teraz je to už okey.
Dopravák : Skúsil by mne niečo povedať. Ináč na stránke spvd.cz som našiel aj niečo o fotení, rsp. ako neporušiť zákon pri fotení a pod. Vzťahuje sa to na ČR ale môžeš s tým kľudne oblbnúť polovici vodičov DPMK, ktorý ešte spolu s vedením žijú v hlbokej totalite. 🙂
Reakcia na: Dopravák #633:

Tak ten hlúpy vodič má šťastie, že som na Tvojom mieste nebol ja, pretože pre zmenu by som mu urobil takú prednášku, že by onemel.

Treba argumentovať, že trolejbus (a vozidlá MHD všeobecne) sú majetkom mesta a teda verejný majetok, ktorý má každý občan právo kontrolovať (či už vyžiadanie si materiálov hospodárenia alebo trebárs takého fotografovania).

Jediné, na čo môže vodič namietať je, ak nesúhlasí, aby bol fotografovaný. Tu treba opäť použiť silné argumenty, od skla je odraz a nie je ho vôbec vidieť, pri veľkosti šírky vozidla na fotografii úplne zaniká, v kabíne vodiča je prítmie a vidieť len siluetu vodiča, nie je to kontrola vodiča a pod.

Ak mám dobrú náladu alebo je vodič obzvlášť nechápavý (raz odo mňa jeden na električke pýtal povolenie federálneho ministerstva dopravy, a to sa písal rok 1999, keď FMD v tom čase neexistovalo už 6 rokov...), tak sa osopím, že je to kontrola defektoskopiou a že mám vážne podozrenie, že sa vizidlo čochvíľa rozpadne alebo jeden mladý muskulatúrny vodič s vyholenou hlavou z trolejbusu ev.č. 1001 na mňa cez okno stále vulgárne vykrikuje, čo ho fotím, tak ja mu na to, že robím námatkový casting pre modelov 🙂. Proste, na hlúpu otázku hlúpa odpoveď a častokrát to pomôže.
Reakcia na: Vladimír #632:
Spopmenul spomenul ,ale keďže som bol offline nemohol som reagovať.
Bol pondelok (slnečno 🙂 ) a ja som sa "poprvé" viezol trolejom. Len neviem aké to bolo ev.číslo (snáď 1011??).Bol dosť plný , ale to nevadilo. Pamätám si na ten zvuk motora (tichúčke bzučanie) a nie ako dovtedy iba staré Ikarusy a Karosy.
Prvé dni boli dosť kuriózne - vodiči ešte nepoznali trať a tak cestou z Furče k Domu kultúry, spadli troleje aj zopárkrát a cesta trvala podstatne dlhšie ako dnes.
Ev.č.Trolejbusov 1001 až 1015. Sú to prvé a posledné Škody 15 Tr v Ke.
Konečne som online!
Prečítal som si príspevky a chcem reagovať na "zákaz"fotografovania. Bavili Ste sa o tom nedávno. Minule som fotil na Lingove troleje a vodič t1014 ma zrazu zavolal, že či mám povolenie. Že najprv sa musím jeho opýtať a tak fotiť. Zahral som "hlúpeho" , že prepáčte a tak. Potom som si vypočul prednášku , že na fotenie je tu príroda a škoda fotiek a bla bla.Že na trolejbuse sa nič nemení , je stále rovnaký (asi netuší ,ako aj malá zmena farebnej fólie proti slnku zmení image vozidla).
Čakal som až do večera, aby som zistil, kto si spomenie prvý... Asi si nespomenul nikto.

Opravte ma, ak sa mýlim, ale nie je to práve dnes
10 ROKOV ODO DŇA, KEDY SA MALI MOŽNOSŤ KOŠICKÍ CESTUJÚCI PO PRVÝ RAZ PREVIEZŤ TROLEJBUSOM?
Ja myslím, že áno. Len pripomeňme, že sa premávalo na jedinej linke - č. 70 na trase Dom kultúry VSŽ - Lingov. V čase špičky linka premávala v 5 min. intervale, v čase sedla v dvojnásobnom intervale. Podnik mal k dispozícii 15 trolejbusov Škoda 15 Tr. 27. september 1993 je jedným z najvýznamnejších dní pre košickú MHD.
Reakcia na: Sarko #628:
Ako myslíš. Do Košíc sa tento systém nehodí...

Re #622 Andy: Uff, ťažko sa mi to popisuje cez fórum, chcelo by to osobný rozhovor...
Volanie na dispečing? Denne zmešká v Prešove, a nielen tam, niekoľko stovák spojov. To revízor bude volať dispečerovi (a teda obsadzovať linku), aby sa spýtal, či skutočne ten a ten spoj mešká 2 minúty? Ja si to v praxi neviem predstaviť. To by volal z každého druhého spoja v špičke. Okrem toho sú tu spoje, ktorýmch vodičom sa podarí vojsť do náskoku.
Predstavme si situáciu, kedy cestujem na nejaký 15 min. lístok trasu, ktorá má trvať presne 15 min. Vozidlo mi však príde na zastávku s náskokom 1 min. Označím si lístok, v priebehu trasy si vodič uvedomí, že je v náskoku, spomalí a náskok eliminuje. Lehota 15 min. mi teda uplynie ešte pred príchodom na cieľovú zastávku a pritom spoj príde na sekundu presne. A čo teraz? Revízor sa pôjde spýtať vodiča, či šiel s náskokom? Ťažko...
Okrem toho sa pri krátkodobých časových lístkoch oveľa citlivejšie môže vnímať pristavovanie na východzie zastávky. V Prešove sa vždy na východziu zastávku pristavuje cca 20-60 sekúnd pred odchodom. Ak si cestujúci hneď označí lístok, môže vnímať ako nespravodlivé, že vyčkávaním na odjazd stratil nejakú polminútu. Pri dlhodobých časových CL to nebude problém, pretože tam sa už tá polminúta stratí.
Reakcia na: BM #627:

Ak je to tak, ze na CL sa oznacuje aj kod zastavky, tak je to potom jasne a ziadne teripetie s revizormi by cestujuci nemal mat a cela debata s meskanim vozidiel je potom bezpredmetna!
Reakcia na: Vladimír #622:
Ale vsak revizor si to moze overit napriklad cez dispecing, ze zavola, ci meskali cestujucim popisovane linky.
Reakcia na: Vladimír #625:

Iste, lenže tí ostatní čitajú príspevky veľmi neporiadne. Ja sa tu nachádzam v košickom fóre, preto som uviedol príklad, ako by Tvoj návrh pre Prešov vyzeral v Košiciach. Za predpokladu, že by si nenavrhoval žiadne výnimky á la nástup a výstup cestujúcich v Košiciach 😉.
Reakcia na: Sarko #621:
Plati to ak vozidlo meska v Blave tak ti revizor nemoze spravit nic pokial sa nedas dobehnut.
revizorovy staci ovladat kody zastavok ale na to ma papier. vsetko sa da vycitat z cestovneho listku.

Udaje vyzeraju nasledovne: http://www.imhd.sk/ba/index.php?w=3433292c34332523ef2f262e29
Joj, preklep... Nie 32, ale 21 km, aby niekto nechytal za slovo 🙂
Reakcia na: Sarko #624:
Nechcem rýpať, ale nie si to práve Ty, čo stále vytýkaš ostatným, že nečítajú Tvoje príspevky poriadne? 😉 Tak čítaj poriadne aj Ty! Návrh tarify som písal PRE MESTO PREŠOV ako reakciu na Petra K. V Košiciach sa môže uplatniť iná tarifa. Každé mesto má svoje špecifické podmienky, všade sa hodí iný spôsob účtovania za služny MHD.
Myslím, že mi nebudeš tvrdiť, že v Prešove sa niekam v rozpätí 5 zastávok dostaneš o 32 km ďalej.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.