Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: balky #6256:
Ale no tak, nemanipuluj tu s nami. A tam, kde nie je nákladná doprava? Ty proste uvažuješ súčasne slovenským, boľševickým a železničiarskym spôsobom - čo sa pravidelne nepoužíva, je zbytočné a aj tak sa to zničí. Doporučujem návštevu našej výkladovej stránky http://www.dyxoft.cz/dXProgz/DFCD_add.html.
Reakcia na: Balky #6255:
Ja som si všetko prečítal dôsledne. Jasné, bavili sme sa len o obratisku (aj to len v teoretickej rovine), ale od konkrétnej veci si opäť sám odbočil: "Dopadlo by to presne ako s usekmi, ktore sa nevyuzivali pravidelne, spustli, rozobrali sa...". Aby sme boli naozaj dôslední, pozrieme sa na tú menšinu, predstavujúcu trate pre osobnú električkovú dopravu:
* trojuholník Hollého
* obratisko VSS

Na Hollého ul. však koľaje nespustli, ani sa nerozobrali, sú tam dodnes zaliaté v asfalte. Zrušenie trojuholníka padlo za obeť rozšírenej Južnej tr. potrebou zaslepenia dovtedy prejazdnej komunikácie. Koľaje sa dovtedy bežne používali na odstavovanie a otáčanie porúch.

Na VSS koľaje obratiska takisto nespustli, obratisko bolo riadne používané až do výstavby trate na Nad Jazerom v roku 1983 a následnej rekonštrukcie trate VSS - Barca v roku 1984.
Reakcia na: S499.1023 #6225:
Som ZSR a ak je na trati ZSR vylucena osobna doprava, tak to este neznamena, ze tam nic nepremava. Co tak nakladna doprava? Ale v meste, kde kolaje sluzia len pre elektrickovu dopravu je to ine.

Ako som debatil s niekolkymi ludmi o tom obratisku na jazere,len nechapavo cumeli. Popritom ma napadla este jedna myslienka, preco NIE.
Z NO smerom na jazero su 3 zastavkami, potom nasleduje (aj manipulacne obratisko) pri Strojari. Za nim po 4 zastavkach je slucka v Barci, co sluzi tiez ako manipulacne obratisko.Po 5 zastavkach je slucka pri OC Vazec. To snad staci pre mimoriadne pripady, ci je potreba budovat manipulacne obraticka na kazdej zastavke? S obratiskom by to totiz vyzeralo takto: Za sluckou v Barci by bola 1(!)zastavka, potom znova obratisko, nasleduju 4 zastavky a slucka OC Vazec. Pritom vzdialenosti medzi zastavkami nie su velke.
Reakcia na: Sarko #6244:
Dolezite je poriadne citat... Nebavili sme sa len o obratisku? Najskor ano. A v tejto veci chvalim papalasov. Ten paradox ohladom rusenia dalsich trati si si vytvoril ty a laskavo to netvrd tak, ze to uznavam ja. Ja som to nikdy netvrdil. JASNE?
V dalsom odseku pises, ze "drviva vacsina (trati a odbociek) su vleckove trate...". To je v poriadku. Ale ak mas nejaku vacsinu, tak musi byt aj nejaka mensina. A ta by mohla predstavovat trate pre osobnu elektrickovu dopravu.
Bud teda laskavo doslednejsi, ako je to u teba zvykom.

Re #6236 1018: Aku odpoved chces pocut, tak takto si vytvoris otazku. V novodobej historii DPMK (1980-...) okrem Hlavnej ulice neviem o ziadnej trati, co by bola znicena. No aj Hlavna je dostatocnou odpovedou na tvoju cielenu otazku.Ale dokoncim tvoju otazku:A v celej historii elektrickovej dopravy? Tych trati bolo podstatne viacej a v sucasnej dobe sa o niektorych znova silno diskutuje.

Re #6230 Vladimír: Busy maju svoje opodstatnenie aj tam, kde existuje elektrickova doprava, lebo zachadzaju tam, kde nie su kolaje. A teda aj spominana L13 je vyuzivana, dokonca aj do MC Krasna vozi mnoho ludi. A poviem ti uplne vazne, ze ked zaviedli L13, tak som sa jej potesil. Konecne normalne vedeny spoj cez cele jazero, bez prestupov. To, co navrhujete je taka stupidnost, ako keby si po Tahanovciach viedol vsetky linky spodnou trasou, cez zast. Kostol, a po vrchnej trase by jazdila kyvadlova doprava, od Metra po MU (Nadchod).Aj keby kyvadlovka mala intervaly kazdych 5minut, ludia by sa ti za to "podakovali".

Re #6226 eMareq: To bolo teraz. Mal som na mysli minulost, kedy eliny jazdili len do Barce, na Jazero jazdili len busy.
Reakcia na: Dopravák #6252:


Aky problem? Aky chaos? Vies co je chaos? Ked na Vazci nie je dispecer, je koniec popoludnajsej spicky, zacinaju sa cerpat prestavky a dovalia sa R-ky, ktore idu na 18:00 do USS. A vtedy sa to neda riesit systemom "prehod palice a chod" ? Hlavne, ze na Lingove je dispecerka denne az do 22:00. Tak nech sa posnazi dievcina, aby zmaetok nebol..
Reakcia na: Dopravák #6252:
...a pokiaľ ide o mňa, ani stále nechápem. Aký problém? Aký chaos?
Reakcia na: 1018 #6250:
Vladimír: trocha ste ma nepochopili, ale aj tak, aspoň som Vás naštval.
V očakávaní veľkej zmeny od 1.9., ku ktorej nakoniec nedošlo som ostal aj ja... ?

V žiadnom prípade neklesol počet L72... Ostávajú stále 6 vozidiel pre L71 aj pre L72 (a tu je tá chyba).
Pozrel som si nové služobáky a nie je v nich nič prevratné, iba v pracovné dni sa bude prebiehať z linky na linku. A v tom je ten problém. Na Lingove bude zo začiatku riadny chaos.
A tak kto môže, nech príde zajtra na Lingov (foťák nutnosť) a nech zdokumentuje to prehadzovanie palíc... ? ? ☺
Reakcia na: bigmac #6247:
Aký omyl? Však som písal, že to je fyzikálny zákon platný v DPMK, DPB a u ŽSR.
Reakcia na: Vladimír #6245:

Zrejme ide o to, ze pocet sluzieb na linke 71 ostava 6 a na 72 sa znizuje na 5, cize niekolkokrat v priebehu zmeny musia niektore sluzby zo 71 robit kolecko na 72. Aspon to mi doslo, ked som sa zamyslal na Dopravakovym opisom skutocnosti a mojim poznanim zmyslania uja K. na ODS ?
ad plniaca pistol: Zabudol som spomenut, ze s kosickymi plynakmi je uz uspesne otestovana ?
Foto prototypu novej pistole na plnenie plynakov je k dispozicii na www.neat-energy.com/cng.htm. Stranky zatial nie su celkom hotove, takze to berte viacmenej ako exkluzivne preview...
re#6202, s499.1023:
omyl cloviecik!
add4: norma pozna v zavislosti od polomeru pri 1000mm rozchode toleranciu +30mm, -0mm. zas bude vietor u pana Dvojtaktneho. a potom pride rad na tretie skupenstvo vody.
re#6202, s499.1023:
omyl cloviecik!
add1: v bratislave ziadne manipulacne obratisko elektrotramy nemaju.
add2: keby nahodou bolo, tak je urcite nezjazdne.
add3: vcera som osobne meral ocajchovanou rozchodkou karlovu ves a z 5tich nahodne vybranych miest som nasiel 4 zuzenia viac ako -4mm, to 5te bolo minus dva. z toho vyplyva, ze uvedeny fyzikalny zakon plati aj na 2kolajnu smycku, kde sa pravidelne vrtia 2 linky.
Reakcia na: Dopravák #6238:
Prosím Ťa pekne, čo to tu splietaš? Aký zmätok? Prejazdy medzi linkami sú v iných mestách celkom bežná vec, tak si na to budú musieť a isto zvyknú aj košickí páni vodiči.

Vodič bude za jednu zmenu 2x prehadzovať tabule? No a čo? Môže byť aj tak, že bude prehadzovať tabule po každom kolečku.
A keď sa nejaký vodič pomýli a odbočí tam kam nemá, je to jeho problém a zodpovednosť. Koľkokrát som v Prešove videl omyly... a cúvalo sa. No nič, cúvať sa budú zrejme musieť naučiť aj košickí vodiči.

Re #6240 1018: No... až sa čudujem, že v poslednej dobe s Tebou tak veľa súhlasím...
Reakcia na: balky #6217:
Veleb, len veleb ? Hlavne, že tí istí pohlavári v roku 1963 schválili Generálne riešenie dopravy, ktoré v zmysle uznesenia vlády de facto schválilo postupné zrušenie električkovej dopravy, pričom z dovtedajších mali existovať len tieto 3 trate:
* Št. Lokomotívy - Hlavná - Barca
* Nám. MMM - Tr. SNP - Moldavská cesta - Žel. stanica
* Moldavská cesta - VA VSŽ

Paradoxne teda uznávaš zrušenie týchto tratí:
* Št. Lokomotívy - Čermeľ
* Št. Lokomotívy - Ťahanovce
* Nám. MMM - Masarykova - Bencúrova - Žel. stanica
* Kuzmányho

Re #6224 balky: Tu si už opäť dostal odpovede, takže ja len k poslednej vete. Čo sa týka pátrania po bývalých tratiach a odbočkách, veľmi silno zabúdaš, že drvivá väčšina sú vlečkové trate NÁKLADNEJ DOPRAVY, čo predstavuje samostatnú trakciu a kapitolu. Nákladná doprava bola generálne zrušená koncom roka 1964, z čoho vyplýva, že od tohto dátumu sa prestali všetky tieto vlečky, odbočné trate a odstavné koľaje, využívať.
Ani som netušil, že trolejbusy majú pomocný dieselový motor : http://imhd.sk/ba/?w=372f2833232930ef392b342f26ea&styl=8&u=f1f5f1edf4f0f0f2&no=0&id=27302aeef2f4f01f34

Znamená do de facto, že ak je problém s trolejami ( alebo čo ja viem s čím iným, keď ostanú bez elektriny ) môžu bez problémov ísť ďalej?
Sarko:O profil nejde ale práve o tu šírku obruče.Čím je užšia,tým väčšiu tendenciu má koleso v hlbokých srdcovkách prepádavať.V Prahe je cca. taká istá šírka kolesa ako v KE a empiricky zistili,že hlboké srdcovky môžu používať cca. do 18¤ ale aj to s problémami (materiál sa vyvalcováva zo srdcovky).
Reakcia na: Dopravák #6238:
Tomu trochu ( úplne ) nerozumiem. Čo má vlastne zmena služobákov spoločná s vykonaávaním spojov na jednotlivých trolejbusových linkách?
Reakcia na: Dopravák #6238:


Ide o to, v kazdom kole maju trolejbusaci na Lingove prestavku 27 minut, co je nemyslitelne a konecne na tom niekto prisiel, ze to treba nejako riesit, hlavne ak sa vo velkom setri. To riesenie dopodrobna nepoznam, ale podla toho, co pises v tom nic zle nebude. A co, ze budu menit tabule? Prepac, ale roky boli zvyknuty na nicnerobenie a dlhe prestavky, kedy akurat tak kecaju medzi sebou, s dispecerkou alebo ti, co poblizku byvaju, chodia pravidelne domov. Preco ostatni mozu menit tabule aj 5x za sluzbu a trolejbusaci nie? A ze odbocia zle? No to je ich problem, ale neboj, ziadne zmaetky nebudu. Stat sa im to nesmie rovnako tak, ako vodicovi elektricky. A ked sa stane, bude pruser, musia davat pozor a sustredit sa na svoju pracu. Je dobre, ak clovek vnima nazory aj vodicov, ale nesmie sa dat stiahnut pod vodu ich velkym strachom z kazdej zmeny. A hlavne, ak ta zmena je opodstatnena.
Reakcia na: S499.1023 #6229:
Košický profil kolesa vychádza zo železničného, pričom šírka obruče je o cca 40 mm menšia (95 mm) a výška okolesníka je o cca 5 mm nižšia (23 mm). Možno by tu niekto vedel vypočítať, aký najmenší uhol by prichádzal do úvahy. Ale v meste sa pravdepodobne aj tak vyskytujú koľajové križovatky pod väčším uhlom. Naopak, na rýchlodráhe majú srdcovky uhol 5 alebo 9°, staré sú hlboké, ale upravované (podložený a privarený "žliabok"), nové sú už monoblokové.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.