Toto je úplne zbytočná diskusia.Nočná doprava má svoje miesto a svoju úlohu.Úvahy o akejsi "exkluzívnej" nočnej doprave s maximálnym luxusom,nástupom prednými dverami a cestovným 50,-SKK sú úplne nezmyselné.Nočným spojom väčšinou nejdem sám a tým pádom logicky v takomto prípade zvolím taxík.Že nie sú nočné spoje v KE vyťažené,sa mi akosi nepozdáva,keď v porovnateľnej Bratislave jazdia narvané cez týždeň aj cez víkend.Úvahy o zrušení nočnej dopravy sú jednoznačne a bez akejkoľvek diskusie úvahami o posunutí Košíc ďalej na Balkán.Verziu nočnej dopravy "len z pi na so a zo so na ne" mala Viedeň a už používa verziu "celý týždeň,celú noc".Prečo asi?Pretože zistili,že sa im viac vyplatí dotovať nočné spoje ako nemocnice.
Sarko
Trasa/Č. trate/Čas jazdy/Dĺžka trate/Priemerná cest. rýchlosť
Krnov - Ostrava hl.n. / 310+316 / 03:44 / 57 km / 15,3 km/h
Ostrava hl.n. - Lanžhot / 270+330 / 04:52 / 192 km / 39,5 km/h
Lanžhot st.hr. - Kúty št.hr. / 250 / 00:36 / 10 km / 16,7 km/h
Kúty - Trnava / 116 / 08:57 / 68 km / 7,6 km/h
Trnava - Galanta / 133 / 01:47 / 28 km / 15,7 km/h
Galanta - Nové Zámky / 130 / 01:57 / 42 km / 21,5 km/h
Nové Zámky - Zvolen / 150 / 04:40 / 130 km / 27,9 km/h
Zvolen - Plešivec / 160 / 05:20 / 149 km / 27,9 km/h
Plešivec - Turňa n/B. / 160 / 03:12 / 44 km / 13,8 km/h
Turňa n/B. - Haniska p/K. / 160 / 02:02 / 29 km / 14,3 km/h
**********
Trasa: Krnov - Haniska pri Košiciach
Celkový čas jazdy: 130:17
Súčet jednotlivých čiastkových časov: 37:07
Celková dĺžka trate: 749 km
Absolútna priemerná cestovná rýchlosť: 5,8 km/h
Priemerná cestovná rýchlosť zo súčtu čiastkových časov: 20,2 km/h
**********
Porovnanie cestovných rýchlostí na ČD a ŽSR (dĺžka trate/cestovná rýchlosť):
-absolútna priemerná cestovná rýchlosť na ČD: 254 km / 10,5 km/h
-čiastková priemerná cestovná rýchlosť na ČD: 254 km / 28,5 km/h
-absolútna priemerná cestovná rýchlosť na ŽSR: 495 km / 4,7 km/h
-čiastková priemerná cestovná rýchlosť na ŽSR: 495 km / 17,5 km/h